کد خبر : 1668572 | 26 بهمن 1398 ساعت 13:29 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

رضایی: از بالا دستور آمد که تیم‌ها اعزام شوند

بسکتبال‌ پارالمپیکی شد؛ فوتبال در لیست انتظار!

طبق اعلام سخنگوی کمیته ملی پارالمپیک با دستوری که از نهادهای بالاتر رسیده، سیاست در قبال اعزام تیم های بسکتبال با ویلچر و فوتبال نابینایان تغییر کرده است.

بسکتبال‌ پارالمپیکی شد؛ فوتبال در لیست انتظار!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تا همین چند روز قبل کمیته ملی پارالمپیک خیلی سفت و سخت روی موضع خود ایستاده بود و از عدم اعزام تیم های بسکتبال با ویلچر و فوتبال نابینایان با وجود کسب سهمیه به پارالمپیک ۲۰۲۰ دفاع می کرد، اما گویا به یک باره همه چیز تغییر کرده است.


در حالی که کمیته ملی پارالمپیک طبق سیاست های خود این ۲ تیم را با وجود کسب سهمیه برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ ثبت نام نکرده بود، به یک باره با چرخش ۱۸۰ درجه ای به دنبال حضور این ۲ تیم در توکیو است.


جالب اینجاست که حالا فرصت ثبت نام تمام شده و مسئولان برای حضور این ۲ تیم در پارالمپیک توکیو باید با مسئولان جهانی رایزنی کنند؛ اتفاقی که باعث بازگشت تیم بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک شده، اما فوتبالیست های نابینا در لیست انتظار قرار گرفتند!


هادی رضایی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در این باره به "ورزش سه" گفت: سیاست ما تغییر نکرده و به هر حال مسئولان بالاتر از ما هم حضور دارند که دستور اعزام این ۲ تیم را دادند. من قبول دارم که این شرایط اصلا مناسب نیست، اما متاسفانه مسئولان دیر به فکر افتادند. اگر قرار بود به این ماجرا ورود کنند، باید زودتر انجام می شد تا مهلت ثبت نام ها تمام نشده باشد.


وی افزود: روزی که این دستور به ما رسید، از زمان ثبت نام تیم بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک ۲ روز و از زمان ثبت نام تیم فوتبال ۵ نفره نابینایان ۱۰ روز گذشته بود. ما رایزنی کردیم و خدا را شکر هیچ تیمی جایگزین ایران در رشته بسکتبال با ویلچر نشده بود. این تیم با همان سهمیه ای که گرفته بود، در کاروان ایران قرار گرفت و به توکیو اعزام می شود.


رضایی در پایان گفت: متاسفانه در رشته فوتبال نابینایان تیم تایلند جایگزین ایران شده بود و به همین خاطر فعلا تیم ما در لیست انتظار قرار گرفت. البته وضعیت تیم های روسیه و چین مشخص نیست و در صورت غیبت یکی از این ۲ تیم ایران می تواند جایگزین شود.

دیدگاه‌ها