کد خبر : 1670445 | 05 اسفند 1398 ساعت 19:18 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکن نباید از شرایط باشکاه سوء استفاده کند؛

توضیحات نورشرق در مورد دلیل محرومیت شهر خوردو

نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدارسیون فوتبال در مورد دلایل محرومیت شهرخودرو و دو بازیکن این تیم توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات نورشرق در مورد دلیل محرومیت شهر خوردو

 

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش خبری روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال با این مضمون قرار گرفت که باشگاه شهرخودرو به دلیل جذب حسن جعفری و میلاد سرلک در پنجره زمستانی، از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است و این دو بازیکن نیز علاوه بر جریمه های نقدی سنگین که 5 برابر مبلغ قرارداد آنها با نساجی مازندران بوده است، 4 ماه هم از حضور در میادین فوتبالی محروم شده اند.
جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در رابطه با چرایی صدور این حکم در گفتگو با "ورزش سه" بیان کرد: ببینید باید به مسائلی توجه کنید؛ ما در صدور  این حکم جانب باشگاه را نگرفتیم و ما اصول را رعایت کردیم. در واقع این دعوای میان دو باشگاه بود.

 

نورشرق سپس در مورد محرومیت 4 ماهه دو بازیکن شهرخودرو، ادامه داد: بازیکنی که باشگاه بخش اندکی از پولش را نداده یا در پرداخت پول تاخیر داشته، شرایطش فرق می کند. در این شرایط به بازیکنی که از وضعیت باشگاه سوء استفاده کرده، باید توجه شود. این را هم باید گفت که در پرونده هایی که ما بررسی می کنیم، هیج موردی مثل هم نیست و میان پرونده ها تفاوت وجود دارد.
از نورشرق در این رابطه پرسیدیم که اگر بازیکن طبق بندهای قرارداد، اقدام به جدایی و فسخ قرارداد با باشگاه جدید کرده باشد، شرایطش چگونه خواهد بود که رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در این زمینه اینگونه توضیح داد: بازیکن حقش است که پولش را بگیرد، ولی باید به شرایط اقتصادی باشگاه هم توجه کند؛ نه اینکه فسخ کند و برود جای دیگری قرارداد ببندد. این موضوع دو طرفه است  و باید به آن توجه شود.

 

از نورشرق در این رابطه پرسیدیم که با این وصف اگر دو بازیکن ایرانی شهر خودرو بازیکن خارجی بودند، شرایط متفاوت می شد، توضیح داد: بازیکن خارجی هم بستگی دارد به مفاد قراردادش و اگر باشگاه ایرانی قرارداد خوب ببنندد مشکلی ایجاد نخواهد شد.

نورشرق سپس با اشاره به باشگاه های ایرانی ادامه داد: ما حتی می توانیم مدل های قراردادی به باشگاه های ایرانی ارائه بدهیم. باشگاه ایرانی باید شرایط مالی خودش و ایران را ببیند و به امکانات نقل و انتقالاتی پول هم توجه کند و بعد قرارداد ببندد. باشگاه های ایرانی باید در این شرایط به ریال قرارداد ببندند و بازیکن پولش را از صرافی بگیرد، نه اینکه تعهداتی برای خودش ایجاد کند که نمی تواند انجام دهد.

دیدگاه‌ها