کد خبر : 1671832 | 12 اسفند 1398 ساعت 11:32 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

جوکوویچ قرار است جام هشتادم را هم بگیرد

بعد از این دو رویداد، جوکوویچ وارد فصل رقابت‌های خاک رس (کلی) می‌شود که مهم‌ترین تورنمنت آن اوپن فرانسه است؛ جایی که او می‌تواند هجدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را کسب کند.

جوکوویچ قرار است جام هشتادم را هم بگیرد

به گزارش "ورزش سه" ، نواک جوکوویچ بعد از کسب هفتاد و نهمین قهرمانی‌اش از جزم کردن عزم خود برای ادامه دادن به یک روند شکست‌ناپذیری دیگر خبر داد. مرد شماره یک تنیس دنیا، رقابت‌های اوپن دبی را برای پنجمین بار در دوران بازیگری‌اش فتح کرد و استفانوس سیتسیپاس را در بازی فینال طی 2 ست متوالی با نتایج 6 بر 3 و 6 بر 4 شکست داد.


 با این پیروزی آمار کارنامه این فصل ستاره صرب دنیای تنیس به 18 برد و هیچ باخت ارتقا پیدا کرد که با احتساب ماه‌های پایانی سال 2019 این آمار به 21 برد و بدون شکست می‌رسد. در همین حال جوکوویچ با پیروزی در این بازی به روند شکست‌ناپذیری حریف یونانی خود که هشت برد متوالی کسب کرده است پایان داد؛ کسی که هفته گذشته در مارسی یک قهرمانی کسب کرد.


این سومین جام قهرمانی بود که جوکوویچ در سال 2020 کسب کرد. او پیش از این با تیم تنیس صربستان قهرمان اولین دوره رقابت‌های ATP‌ کاپ شد و قبل از آن هم که رقابت‌های اوپن استرالیا و اولین گرنداسلم فصل جاری را فتح کرد. این هفتمین باری است که جوکوویچ 32 ساله بیش از 21 پیروزی متوالی کسب می‌کند.


رکورد او برای کسب بیشترین برد متوالی 43 بازی است که در سال‌های 2010 و 2011 به ثبت رسید و بعد از آن دومین رکوردش 28 بازی متوالی است که دو بار؛ یک بار در فاصله سال‌های 2013 تا 2014 و بار دیگر در سال 2015 به ثبت رسید.


جوکوویچ پس از بازی گفت: «امسال یکی از بهترین شروع‌هایم را در تمامی فصول دوران بازیگری‌ام داشتم. وقتی به زمین مسابقه می‌روم احساس فوق‌العاده‌ای دارم. من واقعاً خوشحالم که دارم خوب بازی می‌کنم و احساس خوبی دارم. الان چند بازی متوالی است که دارم پیروز می‌شوم. سعی می‌کنم این روند را حفظ کنم.»


بازی بعدی جوکوویچ اولین تورنمنت از سری مسابقات مسترز فصل جدید است که در ایندین‌ولز برگزار می‌شود و پس از آن هم او مسترز میامی را پیش رو دارد. بعد از این دو رویداد، جوکوویچ وارد فصل رقابت‌های خاک رس (کلی) می‌شود که مهم‌ترین تورنمنت آن اوپن فرانسه است؛ جایی که او می‌تواند هجدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را کسب کند.


جوکوویچ ادامه داد: «از نظر انگیزشی من هرگز مشکل نداشته‌ام. البته وقتی که برای خودم یکسری اهداف در نظر می‌گیرم، انگیزه‌ام بالاتر می‌رود و به همین دلیل هم رقابت می‌کنم. این فصل به بهترین شکل برای من آغاز شده است. من کاملاً آگاهم که اکثر بازی‌هایی که قرار است انجام دهم، بازیکنان مقابلم چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت. آنها با این هدف به میدان می‌آیند که این روند مرا متوقف کنند.»

 

1482791


جوکوویچ تازه‌ترین پیروزی‌اش را در عرض کمتر از 90 دقیقه کسب کرد و در پایان آن هم از دولت امارات روادید طلایی این کشور را دریافت کرد. این اتفاق بعد از یک دهه اقامت جوکوویچ در امارات رخ داده است. او در این باره هم گفت: «دبی در دوران بازیگری من شهر بسیار مهمی بوده است، نه فقط به خاطر این تورنمنت بلکه به خاطر اینکه وقتی به عنوان یک توریست به اینجا می‌آمدم، شرایط خوبی برای برگزاری اردوی پیش فصلم فراهم بود.»


اما سیتسیپاس در حالی در فینال اوپن دبی مغلوب شد که او سال گذشته نیز در همین بازی مغلوب راجر فدرر شده بود. جوکوویچ درباره مصافش با حریف یونانی گفت: «در هر دو ست این بازی، رقابت ما خیلی نزدیک بود. فقط چند امتیاز فاصله سرنوشت مسابقه را رقم زد. من این هفته بیش از همه از ثبات عملکردم راضی هستم بخصوص در ضرباتی که از انتهای زمین می‌زنم. من سیتسیپاس را به خاطر ذهنیتش دوست دارم. او فراتر از یک تنیسور است و همیشه به دنبال درس گرفتن از تجربیاتش است و راهی برای ارتقای سطح بازی‌اش. به نظر من او در حد یک قهرمان است، کسی که مطمئناً پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مرد شماره یک تنیس دنیا و کسب قهرمانی‌های متعدد در گرنداسلم‌ها دارد.»

 

 منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها