کد خبر : 1672500 | 16 اسفند 1398 ساعت 14:50 | 100.7K بازدید | 0 دیدگاه

خریدهایی که کابوس شدند

رئال و بارسا؛ بازنده های بزرگ نقل و انتقالات

تابستان گذشته برای تیم های اسپانیایی یک شکست بزرگ بود. 1.5 میلیارد یورو برای تقویت غول ها هزینه شد ولی نتیجه چیزی جز حسرت نبود.

رئال و بارسا؛ بازنده های بزرگ نقل و انتقالات

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، 1.5 میلیارد یورو در تابستان گذشته هزینه باشگاه های لالیگا برای تقویت خود بود. 60 درصد این هزینه متوجه سه باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی رئال، بارسا و اتلتیکو می شود.

نام های بزرگی در تابستان به باشگاه های اسپانیایی پیوستند ولی بسیاری هنوز نتوانسته اند پاسخ انتظارات را بدهند. در حالی که سه ماه به انتهای فصل باقیمانده، می توان گفت که آنها یک سال را از دست دادند و باید دید فصل بعد چه نمایشی خواهند داشت.

 

 

1473879

 

 

ژوائو فلیکس ستاره پرتغالی، گران ترین بازیکن لالیگا در تابستان گذشته بود. اتلتیکو 127 میلیون یورو برای جذب ژوائو به بنفیکا پرداخت کرد ولی او در 19 بازی تنها سه گل زده و یک پاس گل داده است. ژوائو در دو مقطع نیز با مصدومیت دست به گریبان بوده و باعث شده تا نتواند تداوم لازم را در ترکیب تیم دیگو سیمئونه داشته باشد.

 

 

1481236

 

 

آنتوان گریزمان با انتقال 120 میلیون یوروییاش از اتلتیکو به بارسا، دومین بازیکن گران لالیگا در فصل جاری محسوب می شود ولی او هم پاسخ انتظارات را نداده است. نمی توان گفت که آمار گلزنی او بد بوده(هشت گل در لالیگا) ولی از ستاره فرانسوی این انتظار می رفت که نمایشی درخشان تر در بارسلونا داشته باشد ولی او حتی از مصدومیت سوارز هم نتوانسته به خوبی استفاده کند  و زمزمه های جدایی او در تابستان پیش رو هم شنیده می شود.

 

 

1483514

 

 

ادن هازارد با 100+ 30 میلیون یورو از چلسی راهی رئال شد ولی خیلی زود به دلیل مصدومیت، هفته های ابتدایی لالیگا را از دست داد. او پس از چند هفته و در حالی که به فرم خوب خود نزدیک می شد، برابر پی اس جی دچار مصدومیت مچ پا شد و سه ماه به دور از میادین ماند و پس از بازگشت، بار دیگر در بازی با لوانته از ناحیه قدیمی دچار مصدومیت شد و تقریبا فصل را از دست داد. هازارد تنها یک گل برای رئال به ثمر رسانده است.

 

 

1482892

 

 

فرانکی دی یونگ دیگر ستاره گران قیمتی است که هنوز نتوانسته برای بارسا بدرخشد و تفاوت ها را در خط میانی این تیم رقم بزند. 75 میلیون یورو برای جذب او از آژاکس هزینه شد ولی او ستاره مدنظر آبی اناری ها نشان نداده است. در مورد او می گویند که تنها توپ را می گیرد و به اولین بازیکنی که می بیند پاس می دهد و اینکه مربیان بارسا او را در پست مورد علاقه اش قرار نداده اند. پستی که در آژاکس بازی می کرد.

 

 

1448237

 

 

لوکا یوویچ پنجمین بازیکن گران لالیگا محسوب می شود که رئال برای جذبش 60 میلیون یورو به فرانکفورت پرداخت کرد ولی تا به اینجا تنها توانسته دو گل به ثمر برساند.

 

 

1466406

 

 

ادر میلیتائو نیز که رئال برای جذب او 50 میلیون یورو به پورتو پرداخت کرد، نتوانسته جایگاه ثابتی در این تیم پیدا کند و سرخیو راموس و رافا واران همچنان مدافعان میانی اول زیدان محسوب می شوند.

 

 

1479045

 

فرلاند مندی؛ در این بین شاید بتوان فرلاند مندی را بهترین خرید تابستانی در لالیگا معرفی کرد. مدافع چپ48 میلیونی فرانسوی از لیون به رئال پیوست و توانست مارسلو را در مقطع زیادی از فصل نیمکت نشین کند. او البته در دو بازی اخیر رئال برابر لوانته و بارسا فرصت بازی پیدا نکرد و حالا تردیدهایی در مورد ادامه حضورش در ترکیب ثابت ایجاد شده است.

 

 

1479975

 

 

رودریگو گوئس مهاجم 18 ساله برزیلی تابستان با 48 میلیون یورو از سانتوس به رئال پیوست. او شروع خوبی داشت ولی این اواخر حتی در فهرست 18 نفره زیدان هم قرار نگرفته است. رودریگو توانسته شش گل برای رئال به ثمر برساند ولی به تدریج دچار افت شد. هت تریک او برابر گالاتاسرای به یاد ماندنی بود.

 

 

1415179

 

 

10 بازیکن گران تابستانی لالیگا را دو بازیکن از والنسیا تکمیل می کنند. یاسپر سیله سن گلر هلندی با 35 میلیون یورو از بارسا راهی والنسیا شد ولی اغلب به دلیل مصدومیت به دور از بازی ها بوده است. ماکسی گومز نیز با 34.5 میلیون یورو از سلتا راهی والنسیا شد اما از او هم انتظارات بیشتری می رفت. ماکسی تنها 4 گل در لالیگا به ثمر رسانده از جمله دبلش برابر بارسا.

 

دیدگاه‌ها