کد خبر : 1672707 | 17 اسفند 1398 ساعت 19:37 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال لغو یا تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو

کرونا چه بر سر ورزش جهان آورده؟

ویروس کرونا ورزش های مختلف را تحت تاثیر قرار داده؛ تکلیف المپیک روشن نیست، موتو جی پی لغو شده، فرمول یک برگزار نخواهد شد و ورزشکاران چند کشور از جمله ایران، در صورت حضور در بازی های ژیمناستیک باید در قرنطینه باشند.

کرونا چه بر سر ورزش جهان آورده؟

به گزارش "ورزش سه"، از اولین مورد ابتلا به کرونا در چین، چند ماه می‌گذرد و حالا نه فقط شرق آسیا که تقریبا در تمام نقاط دنیا این ویروس گسترش یافته و تاثیر خود بر زندگی افراد را گذاشته است؛ از خانه نشینی دانش آموزیان و دانشجویان تا رکورد کسب و کارها و البته َآشفتگی در تقویم مسابقات ورزشی.

 

در ایران ابتدا بازی ها بدون تماشاگر شدند اما شیوع کرونا خیلی زود بازی ها را به تعطیلی کشاند و حالا اثری از فوتبال در کشور ایران نیست. ایران، کره جنوبی و چین تنها کشورهایی هستند که به علت وخامت اوضاع، تمام مسابقات و تورنمنت ها در رده بزرگسالان و پایه را به تعویق انداخته‌اند و در دیگر نقاط فعلا شرایط آنطوری نیست که تصمیم تعطیلی گرفته شود و بیشتر بازی ها پشت درهای بسته برگزار می‌شوند.

 

 

در انگلستان، ایتالیا و... تصمیمات لازم برای برگزاری بازی های فوتبال گرفته شده اما در سایر ورزش ها چطور؟

 

* موتو GP: برگزاری بازی های موتو جی پی در قطر لغو شد. این در حالی است که موتو 2 و موتو 3 به انجام رسیدند. همچنین تغییراتی در تقویم جهانی ایجاد شده اند و دور بعدی موتو جی پی قرار است روز 5 مارچ در ایالات متحده آمریکا برگزار شود؛ البته امکان تغییر تاریخ باتوجه به شیوع کرونا وجود دارد.

 

* فرمول یک: رقابت های شانگهای که قرار بود در ماه آپریل برگزار شود، لغو گردیده است. کسی نمی‌داند دیگر بازی های جایزه بزرگ اتومبیلرانی برگزار می‌شوند یا نه.

 

* المپیک: مسئولان IOC تصمیم نهایی را نگرفته اند اما احتمال دارد المپیک توکیو 2020 لغو یا تعویق شود. البته امکان برگزاری به موقع هم وجود دارد.

 

1483882

 

 

* دوومیدانی: کنفدراسیون دوومیدانی آسیا تصمیم گرفت که بازی های داخل سالنی که قرار بود 12 و 13 فوریه در هانژوی چین به انجام برسد، لغو شوند. ماراتن رم نیز برگزار نمی‌شود و فدراسیون دوومیدانی ایتالیا تصمیم گرفته تا تمام مسابقات این رشته را تا ماه آوریل به تعویق بیاندازد. درباره ماراتن بارسلون گفته های ضد و نقیض وجود دارد و تصمیم نهایی گرفته نشده.

 

* دوچرخه سواری: بسیاری از تیم ها تصمیم گرفته اند در تورنمنت های لغو نشده، بازی نکنند. این در حالی است که بسیاری از بازی ها در سراسر اروپا به تعویق افتاده اند. فدراسیون جهانی تعویق، لغو یا برگزاری را به عهده تصمیم گیران محلی و دولتی گذاشته است.

 

* تنیس: اولین مسترز سال (ایندین ولز) از 12 مارس آغاز خواهد شد. مسئولان برگزاری بازی اعلام کردند که 250 ایستگاه شست و شوی دست تعبیه کرده اند و همچنین تنیسورها علاوه بر این که حوله اختصاصی خود را باید به مسابقات بیاورند، همچنین آن ها را نباید به توپ جمع کن ها بدهند.

 

* ژیمناستیک: مسابقات قهرمانی جهان در دوحه پشت درهای بسته برگزار می‌شوند و ورزشکاران کشورهای ایران، چین، مصر، کره جنوبی و ایتالیا در صورت حضور، باید در قرنطینه باشند.

 

* جودو: باشگاه های مادرید تعطیل هستند و گفته شده که کلاس های جودو نیز به علت احتیاط و به صورت موقت تعطیل هستند.

 

* اسکی آلپاین: بازی های کورتینا آمپزو که قرار بود 16 تا 22 مارچ به انجام برسد، روز جمعه لغو شد.

 

* تریاتلون (ورزش سه گانه): بازی های انتخابی اروپا به دلیل اقدامات پیشگیرانه لغو شدند.

دیدگاه‌ها