کد خبر : 1672972 | 19 اسفند 1398 ساعت 13:33 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

دو روز دیگر صبر می‌کنیم و منتظر نظر فیفا هستیم

علی‌نژاد: چهار بار برای اصلاح اساسنامه تذکر دادیم اما...

معاون وزیر ورزش می‌گوید در صورت اصرار فیفا به تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال ناچار به انجام این کار هستند.

علی‌نژاد: چهار بار برای اصلاح اساسنامه تذکر دادیم اما...

به گزارش “ورزش سه” معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خصوص موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال، تأکید فیفا به اصلاح اساسنامه و مواردی از این دست که انتخابات را تحت تأثیر قرار داده و اینکه آیا اساسنامه مصوبه دولت را دارد یا نه، گفت: موضوع اساسنامه و ایرادی که فیفا گرفته است، این بود که در مردادماه سال جاری از فیفا و AFC سه نفر به فدراسیون فوتبال آمدند، ایراداتی به اساسنامه گرفتند و خواستار به روز شدن اساسنامه طبق تغییرات اساسنامه‌ای فیفا شدند. این کار صورت گرفته، پیش نویسی هم آماده شده است و بعد قرار بوده توسط فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شود و علی‌رغم چهار بار یادآوری، فدراسیون این کار را انجام نداده است. فیفا در نامه‌ای به تمام این موارد اشاره کرده بود که ابتدا باید اساسنامه اصلاح شود و سپس انتخابات برگزار شود و فدراسیون فوتبال پاسخی به این نامه داد. در پاسخ مجدد فیفا آنها بازهم تأکید کردند نظر قبلی خودشان را دارند.

 

علی‌نژاد در ادامه گفت: این داستان به چه معناست، می‌گویند اساسنامه سال 90 ایراداتی دارد و طبق این اساسنامه شما نمی‌توانید عمل کنید. آن چیزی که برای تأیید به دولت ارسال شده، همان اساسنامه سال 90 بود و طبیعی است حتی اگر مصوبه دولت را می‌گرفت، ارتباطی به ایرادات فیفا نداشت. موضوع چیز دیگری است و فیفا به این اساسنامه ایراد می‌گیرد. فدراسیون در پاسخ خود گفته بود اجازه بدهید انتخابات برگزار شود و سپس اساسنامه را اصلاح کنیم و آنها نپذیرفتند. طبق ظواهر امر تا امروز هم تغییری صورت نگرفته و اجازه داده نشده است. وزارت ورزش و جوانان هم اساسنامه فدراسیون‌هایی که مغایر با قواعد فدراسیون‌های جهانی باشد را نمی‌پذیرد و تأکید ما هم این است باید با قواعد بین‌المللی پیش برویم، خودمان را تطبیق بدهیم و موضوعاتی گفته می‌شود را قبول کنیم. البته باید در این زمینه هم گفت‌وگو کنیم تا در کنارش قوانین و منافع ملی‌مان هم حفظ شود. این هم قابل صحبت کردن است. با این حال فکر می‌کنم اگر فیفا این مسئله را نپذیرد، قاعدتاً اساسنامه باید اصلاح شود و پس از آن انتخابات را برگزار کرد که خیلی چیز مهمی نیست و می‌توان اساسنامه را سریع طبق نظر فیفا اصلاح کرد. به این دلیل که اساسنامه آماده است و تغییراتی که فیفا گفته بود روی اساسنامه انجام داده‌اند.

 

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سؤال که با توضیحاتی که می‌دهد قاعدتاً انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 25 اسفندماه برگزار نمی‌شود، گفت: نمی‌توانم بگویم قطعاً برگزار نمی‌شود، باید صبر کرد و شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی صورت بگیرد و امکان دارد با یک نامه یا گفت‌وگو انتخابات برگزار شود. با این حال اگر فیفا نپذیرد که انتخابات را با اساسنامه سال 90 برگزار کنیم، عقل حکم می‌کند ما این مسئله را همراهی کنیم، تغییر اساسنامه بدهیم و با اساسنامه‌ای که قواعد بین‌المللی را رعایت می‌کند و در کنارش منافع ملی را هم در نظر می‌گیرد، انتخابات را برگزار کنیم. این مسئله نیز نیاز به تغییر سریع اساسنامه و تأیید آن در مجمع دارد که همانطور که گفتم این موضوع خاصی نیست و پیچیدگی هم ندارد.

دیدگاه‌ها