کد خبر : 1673365 | 21 اسفند 1398 ساعت 16:21 | 33.7K بازدید | 0 دیدگاه

تعویض تنها پس از 24 ثانیه در رومانی

سریع‌ترین تعویض تاریخ فوتبال تاکنون؟

سرمربی سرشناس کلوژ رومانی به خاطر رعایت قوانین فوتبال این کشور مجبور شد تا یکی از بازیکنان خود را تنها بعد از 24 ثانیه از آغاز بازی خارج کند تا یکی از سریع‌ترین تعویض‌های تاریخ فوتبال به نام این سرمربی ثبت شود.

سریع‌ترین تعویض تاریخ فوتبال تاکنون؟

 به گزارش "ورزش سه"، دن پترسکو ستاره سابق چلسی و سرمربی تیم فوتبال کلوژ، تنها پس از 24 ثانیه، یکی از بازیکنان خود را از زمین‌بازی آورد تا بتواند بر طبق قوانین لیگ رومانی درخصوص بازیکنان زیر 21 سال رفتار کند.

 

1484753


دن پترسکو، سرمربی کلوژ، در بازی شب گذشته در مقابل "متان مدیاسیا" درحالی‌که تنها 24 ثانیه از آغاز بازی سپری شده بود پی به‌اشتباه بزرگش برد و یک تعویض عجیب‌ وغریب انجام داد. او "الین فیکا"18 ساله و جوان را با "الکساندرو پون" بازیکن بزگسالش تعویض کرد تا به‌نوعی یکی از سریع‌ترین تعویض‌های تاریخ فوتبال را به نام خودش و تیم کلوژ به ثبت برساند.


 در قوانین فوتبال رومانی آمده است که حداقل باید دو بازیکن زیر 21 سال رومانیایی در ترکیب اصلی حاضر باشند و به همین خاطر دن پترسکو مدافع راست اسبق باشگاه چلسی این تعویض را انجام داد تا تعداد بازیکنان زیر 21 ساله خود را به عدد 2 برساند و به این ترتیب شامل حال جریمه شکست 3 بر صفر نشود.

 

1484755

 

1484790

 

1484754


پترسکو بعد از اتمام این دیدار در نشست خبری درحالی‌که لبخند عجیبی روی لبش نقش بسته بود گفت: اعتراف می‌کنم که از کار خودم خجالت کشیده‌ام، اما قوانین لیگ رومانی باعث شد من دست به چنین تعویضی بزنم و در غیر این صورت هرگز چنین کاری در حق بازیکن خود انجام نمی‌دهم.


او در شرایطی "لکساندر پون" را از بازی خارج کرد که او حتی یک‌بار پاهایش توپ را لمس نکردند و این بازیکن بدون حتی یک ضربه از بازی خارج شد اما به علت اینکه از ماجرای تعویض آگاه بود روی نیمکت نشست و عکس‌العمل بدی را از خود نشان نداد.

 

1484791


پس از پایان بازی در صفحات توییتری به این تعویض عجیب پرداخته شد و از این تعویض به‌عنوان سریع‌ترین تعویض تاریخ فوتبال پس از آغاز بازی نام بردند.

دیدگاه‌ها