کد خبر : 1673585 | 22 اسفند 1398 ساعت 13:34 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض دو قهرمان جهان به برگزاری مسابقات؛

همیلتون و وتل: ترمز فرمول یک را بکشید!

همیلتون از برگزاری گرند پری استرالیا در چنین شرایطی سورپرایز و شوکه شده است.

همیلتون و وتل: ترمز فرمول یک را بکشید!

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان فرمول یک جهان لوییس همیلتون می‌گوید بسیار سورپرایز شده که با وجود دست و پنجه نرم کردن جهان با ویروس کرونا گرند پری استرالیا همچنان در حال برگزاری است. او گفته که این حضور در ملبورن برای فرمول یکی‌ها بسیار شوکه کننده بود.

 

بیش از 120،000 نفر تاکنون در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حداقل 5،000 نفر از این بیماری جان سپرده‌اند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی کرونا اکنون در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و به اصلاح پاندمیک شده است.

 

بعضی تمهیدات پیشگیرانه‌ی محدود در حاشیه‌ی گرند پری استرالیا اندیشیده شده اما برگزارکنندگان گرند پری استرالیا اصرار داشتند که این مسابقه به روال معمول ادامه پیدا کند و از برگزاری بدون تماشاگر این گرند پری، مانند تصمیمی که بحرین برای گرند پری بعدی گرفته است، سر باز زدند.

 

1485155

 

قهرمان شش باره‌ی جهان گفت که او در جریان سفر به استرالیا زیاد به این مسئله فکر نکرده بود اما اکنون بسیار بسیار شوکه است از اینکه در استرالیا هستند. همیلتون گفت: "به نظر می‌رسد که بقیه‌ی جهان هم –کمی دیر احتمالا- دارد به این ویروس واکنش نشان می‌دهد، امروز صبح دیدیم که ترامپ مرزهای آمریکا را به روی اروپا بست و رقابت‌های NBA هم به تعویق افتاده شد.

 

اما فرمول یک همچنان دارد ادامه می‌دهد!

 

این موجب نگرانی افراد است. خیلی‌ها قرار است که برای تماشا بیایند و این قطعا موجب نگرانی من است."

 

در پاسخ این سوال که به نظر او چرا مسابقه همچنان برگزار می‌شود همیلتون گفت: " پول سلطنت می‌کند!" و سپس اضافه کرد: " من واقعا نمی‌دانم. من فکر نمی‌کنم که باید از اعلام نظرم پا پس بکشم. حقیقت این است که ما اینجاییم. فقط می‌خواهم که مردم تا جایی که می‌توانند احتیاط کنند.

 

واقعا امیدوارم که هواداران احتیاط‌ کنند. می‌بینم که همه چیز دارد مثل یک روز عادی پیش می‌رود در صورتی که واقعا یک روز عادی نیست!"

 

1485157

 

موضع همیلتون در قبال برگذاری مسابقات تا به اینجا تندترین موضع در بین رانندگان فرمول یک بوده. رقبای او اغلب اعلام کرده‌اند که به فیا (فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی) و فرمول یک اعتماد دارند تا با همکاری برگزارکنندگان و مقامات محلی تصمیم درست را بگیرند.

 

هر چند قهرمان چهار باره‌ی جهان سباستین وتل نیز گفته است که جا دارد بپرسیم آیا درست است که این هفته مسابقه بدهیم؟

 

وتل گفته: "خیلی سخت است که قضاوت صحیحی داشته باشیم. بسیاری از رقابت‌های ورزشی و رویدادهای بزرگ عقب افتاده و لغو شده‌اند. همان‌طور که لوییس گفت، منصفانه است که بپرسی چرا اینجایی.

ما باید به فیا و فرمول یک اعتماد کنیم که تا جایی که می‌توانند احتیاط خواهند کرد. پاسخی که هیچکس نمی‌داند این است که چقدر می‌توانی وقایعی که در حال روی دادن است را کنترل کنی؟

ما اینجاییم. فکر می‌کنم که باید تا جایی که می‌توانی مراقب باشی."

 

1485156

 

پنج نفر از کارکنان تیم‌های مک‌لارن و هاس مشکوک به کرونا بوده‌اند و تست داده‌اند، پاسخ تست هر کدام از آنها اگر مثبت شود کل اعضای آن تیم قرنطینه خواهند شد.

 

اما مشخص نیست که عواقب شیوع این بیماری در فرمول یک تا کجا خواهد بود.

 

سب گفت که پاسخ به این سوال که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ویروس کرونا در بین افراد فرمول یک شیوع پیدا کند، ممکن نیست.

هر چند او ادامه داده: " به هر حال امیدواریم که تصمیم صحیح یا تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند." وتل گفته اگر اوضاع وخیم‌تر شد و موارد حاد یا مرگ و میر در بین کارکنان تیم‌ها و برگزارکنندگان فرمول یک رخ داد، درست این است که برگزاری مسابقه متوقف شود.  راننده‌ی فراری گفته: " من امیدوارم که تا آنجا پیش نرود. اگر کار به آنجا رسید قطعا ترمز دستی را می‌کشی."

 

دیدگاه‌ها