کد خبر : 1674049 | 25 اسفند 1398 ساعت 16:45 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

در چین هم دوره اوج بیماری را درک نکردند؛

توصیه‌های جدی کاناوارو برای مبارزه با کرونا

بهترین بازیکن جهان در سال 2006 معتقد است مسئولان ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی باید راه چین را برای غلبه بر ویروس کرونا دنبال کنند.

توصیه‌های جدی کاناوارو برای مبارزه با کرونا

به گزارش "ورزش سه"، فابیو کاناوارو طی مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت که با او در خانه اش انجام شده، یعنی جایی که سرمربیگری گوآنگژو اورگرانده را در اختیار دارد، از او در مورد بازگشت به چین که منشا بیماری کرونا است، سوال شده است.

 

تا حالا سه بار تست داده ام


کاناوارو در ابتدای مصاحبه گفته است:« به محض اینکه رسیدم تست کرونا دادم. برای من این مرتبه سوم بود و دمای بدنم را هم مورد بررسی قرار دادند. بعد هم من باید به مکان هایی اشاره می کردم که طی ماه های اخیر در آنجاها بوده ام تا بررسی کنند که من افراد دیگر را مبتلا کرده ام یا نه.»

 

اگر از کشور دیگری وارد شوید، شما را قرنطینه می کنند


نکته اول اینکه شما از هر کشور دیگری که به ویروس مبتلا شده است، وارد کشور دیگری که می شوید، 14 روز قرنطینه وجود دارد. اگر شما مکانی برای این کار داشته باشید که در همانجا می توانید دوران قرنطینه را سپری کنید، در غیر این صورت شما را به هتلی می برند که برای همین منظور در نظر گرفته شده است.»

 

چین دو ماه در خاموشی کامل بود


برای مقابله با این ویروس، چین به مدت 2 ماه در خاموشی (قرنطینه) بوده است و آنها نشان دادند که این روش ها کارساز بوده اند.

 

از بین رفتن کرونا نیاز به سازماندهی قوی ای دارد

 


کاناوارو اضافه می کند:« این پیام امیدوارکننده ای برای ایتالیا و سایر قسمت های دنیا است. این بیماری را می توان از بین برد ولی نیاز به سازماندهی بسیار قوی ای دارد.»

 

فداکاری اصل اساسی در پیروزی بر این ویروس است


برنده توپ طلایی جام جهانی 2002 می گوید:« این آسان نیست که شما با چنین هیولایی روبرو شوید، چون هیچ سابقه ای از آن وجود ندارد. احساس اجتماعی و ارزش های اساسی باید بر چیزهای دیگر پیشی بگیرد. در نهایت فداکاری، برای پیروزی بر این بیماری نیاز است و این درسی است که برای دنیا آشکار است.»

 

رفتار اکثریت مردم جامعه درست است


در ایتالیا ما این بیماری را بیشتر از هر کشور دیگری درک کرده ایم و در راه درستی قرار داریم. رفتاری که اکثریت جامعه در پیش گرفته اند درست است، هر چند هستند افرادی که در حال انجام کارهای نادرست هستند.


برای مثال پدر من هنوز درک نکرده که باید رفتارهای زندگی روزمره سابقش را به خاطر خودش و خانواده اش ترک کند. او می خواهد مثل همیشه از مغازه تنباکوی سیگارش را تهیه کند و در خانه با دوستانش گپ بزند ولی من او را آگاه کردم که این رفتارش سلامتی مادرم را به خطر می اندازد.»


زنجیره اشتباهات تا هفته پیش در ایتالیا ادامه داشت


بله من هنوز نگران شیوع و انتشار ویروس کرونا در ایتالیا هستم. چرا که ما هنوز به نقطه اوج ویروس نرسیده ایم و نیاز داریم که مقاوم باشیم و روی روش هایی که در پیش گرفته ایم، تمرکز کنیم. من فکر می کنم زنجیره اشتباهات تا هفته پیش هم ادامه داشت؛ زمانی که هزاران انسان از لمباردی به سمت جنوب رفتند. من نمی خواهم کسی را محکوم کنم؛ آن هم کسانی که قصد داشتند پیش عزیزانشان بازگردند ولی این یک اشتباه خطرناک بود.

 

در چین هم سرعت انتشار بیماری را درک نکردند


حالا ما نیاز داریم تا منتظر بمانیم و بفهمیم که هفته های آینده چه تعداد از مردم مبتلا شده اند؛ همچنین باید براعصاب خودمان مسلط باشیم و تمرکز داشته باشیم تا نقطه اوج بیماری سپری شود. این اشتباه در چین هم انجام شد؛ زمانی که سرعت انتشار ویروس تشخیص داده نشد و راه حل این شد که مردم ووهان را به خارج از شهر انتقال دهند.

 

اینجا درس گرفتیم


درنهایت ما از اتفاقاتی که در اینجا (چین) اتفاق افتاد، تجربه کسب کرده ایم و یاد گرفتیم، اما من به شیوه ای که ایتالیا برای درمان این بیماری در پیش گرفته است نیز افتخار می کنم.


حرف های کاناوارو در شرایطی از خانه خود در چین به تمام مردم دنیا و به خصوص ایتالیایی ها مخابره شده است که کشور ایران نیز در شرایط مساعدی به سر نمی برد و هنوز تشخیص دقیقی از دوران اوج ویروس وجود ندارد.

دیدگاه‌ها