کد خبر : 1675496 | 08 فروردين 1399 ساعت 15:10 | 44.7K بازدید | 1 دیدگاه

باواریا منتظر حضور تراشتگن در آلیانز

استراتژی زیرپوستی بایرن برای سرقت گلر بارسلونا

به گزارش اسپورت، بایرن مونیخ مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان آلمانی بارسا را به عنوان جانشین مانوئل نویر در نظر گرفته و از او خواسته قراردادش با بارسلونا را تمدید نکند.

استراتژی زیرپوستی بایرن برای سرقت گلر بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه کاتالان اسپورت مدعی است با وجود همه شایعات چند صباح اخیر، مقصد نهایی مارک آندره تراشتگن نه یوونتوس، نه پاری سن ژرمن و نه چلسی بلکه بایرن مونیخ است. این روزنامه از تلاش های بایرن مونیخ به عنوان مهمترین مانع بر سر راه تمدید قرارداد دروازه‌بان آلمانی با بارسلونا یاد می‌کند. اسپورت می‌گوید بایرن مدتی است در حال وسوسه تراشتگن بوده و قصد دارد در سال 2021 او را به آلیانز آرنا برده و جانشین مانوئل نویر کند. بایرن مونیخ قصدی برای تمدید قراردادش با مانوئل نویر ندارد و مصمم است از فصل آینده به جای او از تراشتگن در دروازه خود استفاده کند.

 

1487611

 

روزنامه بیلد آلمان هم از سوی دیگر مدعی شد که مانوئل نویر پیشنهاد بایرن مبنی بر تمدید یک ساله قرارداد تا سال 2022 را رد کرده و گفته مایل نیست قراردادش تنها به مدت یک سال تمدید شود. بعد از این، مدیران بایرن به کل از خیر تمدید قرارداد با او می‌گذرند. جالب اینجا است که قرارداد تراشتگن و بارسلونا هم همان زمانی به پایان می‌رسد که قرارداد مانوئل نویر با بایرن مونیخ. نویر می‌داند که بایرن دیگر به او اعتماد کامل ندارد و به احتمال زیاد از شروع فصل آینده بازیکن آزاد شده و می‌تواند تیم آلمانی را ترک کند.

 

بایرن مونیخ بر اساس گزارش اسپورت، جذب تراشتگن را یک سیاست استراتژیک ارزیابی کرده است. آنها معتقدند این دروازه‌بان آلمانی در آینده یکی از چهره‌های کلیدی تیم‌شان خواهد شد و علاوه بر سطح باشگاهی، در تیم ملی هم جای نویر را به عنوان گلر شماره یک مانشافت خواهد گرفت. به همین دلایل، جذب تراشتگن به نظر مدیران بایرن مونیخ بهترین تصمیم ممکن است. از سوی دیگر با اینکه تراشتگن شخصا تمایل دارد به حضور در بارسا ادامه دهد ولی اگر ماندگار شدن در بارسا ممکن نباشد، بایرن تنها گزینه‌ای است که او حاضر است به آن فکر کند.

 

استراتژی بایرن از دید روزنامه اسپورت این است که تمدید قرارداد تراشتگن با بارسا را تا حد ممکن به عقب بیندازد. چرا که در نهایت بارسا وقتی به این نتیجه برسد که در صورت عدم تمدید با تراشتگن او تابستان بعدی می‌تواند باشگاه را به عنوان بازیکن آزاد ترک کند، چاره‌ای جز فروش او نخواهد داشت. اسپورت می‌گوید مذاکرات بایرن با تراشتگن از چند ماه  پیش آغاز شده ولی تا این لحظه تراشتگن هنوز هیچ قولی به باواریایی‌ها نداده است.

 

1482263

 

تراشتگن در عین حال مشغول مذاکره با بارسلونا درباره تمدید قراردادش است ولی موضع دو طرف در این مذاکرات فاصله زیادی با هم دارد چرا که تراشتگن دستمزدی حدود دو برابر دستمزد فعلی‌اش از بارسا می‌خواهد و باشگاه کاتالان به گزارش اسپورت به دنبال فرمول‌های جایگزینی می‌گردد تا با استفاده از آنها بتواند دروازه‌بان آلمانی را راضی نگه دارد. تراشتگن اما از اهمیت خود برای بارسا آگاه است و با توجه به قیمت بسیار بالای دروازه‌بان های درجه‌یک بین‌المللی در بازار می‌داند که در چانه‌زنی با مدیران بارسا از دست پری برخوردار است.

 

اسپورت می‌گوید بارسا می‌داند که درخواست تراشتگن منصفانه است ولی در شرایط اقتصادی فعلی، این باشگاه چاره‌ای جز محکم کردن کمربندهایش ندارد. بارسا در عین حال می‌داند که حفظ ثبات در درون دروازه برای تیم از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین علت است که تلاش می‌کند تا پیش از پایان ماه ژوئن با امضای قراردادی جدید خیالش از بابت دروازه‌بان آلمانی راحت شود.

 

دیدگاه‌ها