کد خبر : 1677881 | 23 فروردين 1399 ساعت 15:01 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

هراتیان:‌ خانم‌ها در مورد کرونا خوش‌شانس‌تر هستند

رئیس مرکز ایفمارک ایران گفت: بیشتر تمرکزمان این است که برای لیگ آینده برنامه ریزی کنیم تا ببینیم با توجه به ظهور کرونا چه اقدامات بیشتری را انجام بدهیم.

هراتیان:‌ خانم‌ها در مورد کرونا خوش‌شانس‌تر هستند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، زهره هراتیان در گفت و گو با بخش خبری سیما در خصوص ابتلا به ویروس کرونا و وضعیت سلامت خودش اظهار داشت: از اواخر اسفند که به کمک دوستانم رفته بودم، مبتلا شدم. بعد از دو گذشت هفته خوب شدم و از هفته پیش هم بر سرکار برگشتم.

 

هراتیان در مورد فعالیت های مرکز ایفمارک برای مقابله با شیوع کرونا، عنوان کرد: ما کمپین "فوتبال یک-کرونا صفر" را راه اندازی کردیم که تمام فوتبالیست‌های مطرح، مربیان و دست اندرکاران فوتبال با دادن پیام‌های بهداشتی و تشویق طرفداران برای ماندن در منزل به این کمپین پیوستند. طبق دستورالعمل ها، کارهای غیر اورژانسی نباید در اولویت باشند. بیشتر تمرکزمان این است که برای لیگ آینده برنامه ریزی کنیم تا ببینیم با توجه به ظهور کرونا چه اقدامات بیشتری را انجام بدهیم و الان برنامه های آموزشی و برنامه ریزی مد نظرمان است.

 

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای آزمایش کرونا در فوتبال مردان و زنان برای فصل آینده دارند، گفت: بله، صددرصد. متاسفانه هنوز تست معتبری که مشخص کند آیا ایمنی به وجود آمده یا نه وجود ندارد، ولی قطعا تا دو سه هفته دیگر چنین تستی خواهد آمد. تا لیگ بعدی ما هم شروع شود دو سه ماه زمان می برد. ما قطعا در برنامه خودمان چه برای آقایان و چه خانم‌ها اندازه‌گیری که نشان بدهد آن فرد ایمن هست یا نه را خواهیم داشت. 

 

رئیس مرکز ایفمارک در خصوص اینکه چه توصیه‌ای برای ورزشکارانی که در خانه تمرین می‌کنند دارد، اظهار داشت: ورزشکارانی که بازی‌های انفرادی انجام می‌دهند قطعا می‌توانند یک برنامه خوب از بدنسازشان دریافت کنند و در منزل انجام دهند. خوشبختانه تکنولوژی به ورزش‌های گروهی کمک کرده و الان نرم افزارهایی هست که مربیان لیگ برتری ما استفاده می کنند؛ همزمان در یک ساعت خاص مربی بدنساز تمریناتی که لازم است تا بدن ورزشکاران افت نکند را آموزش می‌دهد. کل تیم در همان لحظه به صورت آنلاین به وسیله دوربین با هم در ارتباطند و آن حسی که یک ورزش گروهی در آدم ایجاد می‌کند در آن ها هم ایجاد می‌شود.

 

هراتیان در ادامه و در خصوص ورزش کردن بانوان در منزل، افزود: خانم‌ها در مورد کرونا کمی خوش شانس‌تر هستند چون سطح ایمنیشان بالاتر است. قطعا برنامه قبلیشان را باید ادامه بدهند و از آنجا که نقش محوریت عاطفی هم در منزل  دارند بارشان بیشتر است؛ باید دیگران را در منزل تشویق کنند که ورزش را انجام بدهند. چون محیط قرنطینه حالت افسردگی در آدم‌ها ایجاد می کند، خانم ها نقششان کلیدی است چراکه باید روحیه را به اعضای خانواده برگردانند.

دیدگاه‌ها