کد خبر : 1684418 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 11:49 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

خبرهای جدید المپیکی از زبان صالحی امیری؛

لغو توکیو 2021 در دستور کار نیست

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرده اخبار مربوط به لغو المپیک توکیو در حد شایعه است.

لغو توکیو 2021 در دستور کار نیست

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مجوز شروع مسابقات و تمرینات از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر شده، هنوز کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای صدور اجازه آغاز تمرینات المپیکی ها مردد هستند.


صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک از اقدامات جدید مسئولان برای ورزشکاران المپیکی خبر داد و گفت: در ستاد عالی جلساتی را داشتیم که تصمیماتی در سه سطح گرفته شد. یک سطح تمرینات انفرادی قهرمانان است؛ به ویژه آن هایی کسب سهمیه کردند. قرار شد بسته هایی به آن ها اهدا کنیم تا بتوانند در منازل یا فدراسیون های خودشان تمرینات انفرادی داشته باشند. سطح دوم جایی است که می توانند در محیط هایی همچون آکادمی و فدراسیون ها تمرین کنند. در سطح سوم هم باز شدن فضاهای ورزشی را در نظر گرفتیم. آکادمی المپیک هم برنامه های زیادی را برای ورزشکاران در نظر گرفته و با آن ها در ارتباط است. بحث نهایی این است که ستاد مبارزه با کرونا به ما مجوز شروع مسابقات و رویدادها را بدهد تا فعالیت ها را بتوانیم با چشم انداز دو مرداد 1400 و یک رویکرد یک ساله آغاز کنیم. 


وی درباره نظارت روی تمرینات المپیکی ها عنوان کرد: آکادمی ملی المپیک برنامه ای طراحی کرده که متناسب با هر رشته و وضعیت جسمانی هر ورزشکار، برنامه های تمرینی و غذایی را ارائه می دهد.


رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال "ورزش سه" مبنی بر اینکه شایعه شده المپیک توکیو در سال 2021 هم برگزار نمی شود، گفت: خیر. این درست نیست. همه آنچه که ما از کمیته بین المپیک ابلاغ داریم این است که المپیک در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها