کد خبر : 1685710 | 05 خرداد 1399 ساعت 13:34 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

قوانین فیفا درخصوص قرارداد بازیکنان آزاد

فدراسیون جهانی فوتبال (fifa) با توجه به اضافه شدن مدت مسابقات در تمامی لیگ ها در خصوص قرارداد بازیکنان توضیحاتی را ارائه داده است.

قوانین فیفا درخصوص قرارداد بازیکنان آزاد

به گزارش "ورزش سه"، باتوجه به از سر گیری رقابت های لیگ های مختلف در سراسر جهان یکی از مشکلات اصلی بحث قرارداد بازیکنانی است که تا پایان امسال با باشگاه مذکوربه اتمام می رسد.


در همین رابطه اخیراً فیفا گفته است: «باشگاه‌ها اجازه دارند که از اول جولای (مرداد) تا آخر آگوست (شهریور) با توافق دو طرف، اگر هر دو طرف قرارداد راضی باشند این قرارداد تمدید شود. اما اگر یکی از طرفین ابراز تمایلی در این رابطه نداشت اجباری به این موضوع نیست. ضمن اینکه باشگاه نیز در هیچ صورتی اجازه ندارد که بازیکنی را برای ادامه این فصل به خدمت بگیرد و هرگونه قراردادی به فصل آینده موکول می‌شود. این در حالی است که حتی اگر قانون به باشگاه این اجازه را بدهد که به‌عنوان بازیکن آزاد بازیکنی را به خدمت بگیرد این قرارداد به فصل بعدی موکول خواهد شد.


گفتنی است وقتی صحبت از بازیکن آزاد می‌شود منظور بازیکنی است که قراردادش با باشگاه مذکور در نقل و انتقالات زمستانی به پایان می‌رسد اما بازیکنی که قراردادش اواخر ژوئن (تیر) به اتمام می‌رسد حق ندارد در ادامه فصل به تیمش ملحق شود و اگر قراردادی را به امضا برساند برای حضور در فصل آینده تلقی خواهد شد. (داریوش شجاعیان شامل حال این قانون می‌شود).


البته اضافه شدن دو ماه به مدت قرارداد بازیکنان در سراسر دنیا تمام باشگاه‌ها را ازلحاظ مالی تحت فشارقرارداده است. هم ازلحاظ پرداخت حقوق به بازیکنان و هم ازلحاظ اجاره زمین‌های تمرین و همچنین محل اقامتشان که هرکدام در جای خودش هزینه زیادی را برای هر باشگاهی در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها