کد خبر : 1690105 | 27 خرداد 1399 ساعت 21:56 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر: قهرمان المپیک لزوما مربی خوبی نیست

علیرضا دبیر اعتقاد دارد که ممکن است کشتی ایران در سال های آینده مثل بلاروس و بلغارستان تک قهرمان داشته باشد.

دبیر: قهرمان المپیک لزوما مربی خوبی نیست

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفتگویی که با رادیو ایران داشت، به موضوعات مختلف اشاره کرد و پاسخگوی سوالات در حوزه این ورزش بود که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* قهرمان المپیک لزوما مربی خوبی نیست
یکی از علت هایی که ما به این می‌گوییم چرخه انتخاب مربی و ملی پوش، یک علتش چرخه انتخاب مربی تیم ملی و مدرس کشتی است. کشتی گیری سوای مربیگری است و مربیگری یک فن دیگری دارد، کشتی گیری که قهرمان المپیک و جهان بوده، باید خودش را در مربیگری هم ثابت کند. در این چند سال هنوز نهایی نشده و فکر می‌کنم در دو ماه آینده نهایی شود تا کسانی که خوب هستند شناخته شوند.

 

* رقیبم را رئیس سازمان لیگ کردم
خود آقای نصیرزاده در لیگ خیلی خوب کار می‌کند و به تمام استان ها می‌رود و کلی بار از روی دوش فدراسیون برداشته. ما اگر به کار تیمی اعتقاد داشته باشیم و از مهره های خوب استفاده کنیم، بار از روی دوش فدراسیون برداشته می‌شود. ما باید عدالت را رعایت کنیم و رئیس فدراسیون اصلا نباید به این موضوعات ورود کند. ما اگر قانون خوبی انتخاب کنیم خیالمان راحت است و کسی که حقش باشد چه در بین کشتی گیران و چه مربیان انتخاب می‌شود.

 

* 1.5 میلیون کشتی گیر از دست دادیم
اواخر دهه 70 در جمعیت 64 میلیونی کشور ما بیش از یک و نیم میلیون کشتی گیر فعال داشتیم و در یک وزن 58 کیلوگرم در یک مسابقات انتخابی تیم ملی چه اتفاقی رخ می‌داد و یک نفر باید 9 دور کشتی می‌گرفت. اگر کمیت بالا باشد، کیفیت هم ناچار بالا می‌رود. ما در ماه های اخیر آماری که گرفتیم کشتی گیر فعال در جمعیت 83 میلیونی به زیر 50 هزار نفر رسیدیم. تا چند سال بعد به دهه 60 و سال های بعد از انقلاب می‌رسیم که تک قهرمان داشته باشیم.

 

* کشتی مثل نفت است
مردم و مسئولین باید بدانند کشتی ما مثل نفت و پسته و خاویار و فرش ماست و جزو معدود ورزش هایی است که وارداتی نیست. این ورزش ملی و اول ماست و نظرسنجی ها نشان می‌دهد که کشتی ورزش سوم و چهارم ما می‌شود و اگرچه از نظر افتخارات اول است اما با این روند سال های سختی را خواهیم داشت.

 

* برای آقای سوریان لابی کردم
یک ماه و نیم دو ماه گذشته بود که لیست نهایی انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای ما فرستاده شد و ما قطعی کردیم که آقای سوریان به عنوان نماینده فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران معرفی شود. قرار بود انتخابات شهریورماه در صربستان برگزار شود اما باتوجه به کرونا انتخابات آبان یا آذر ماه برگزار خواهد شد و در همان صربستان اگر اتفاق خاصی نیفتد به انجام خواهد رسید. از سال پیش که من رئیس فدراسیون شدم، اولین سفر را به روسیه رفتم و به این خاطر بود که در مورد آقای سوریان رایزنی کنیم.

 

* سوریان ابر قهرمان است
خیلی ها می‌گفتند آقای دبیر باید انتخاب شود اما خیلی موضوعات بود که ما به این نتیجه رسیدیم آقای سوریان از من ارجح تر است. فدراسیون باید وضعیت موجود را حفظ و همچنین کشتی را در ایران توسعه دهد و این خودش یک دنیا کار است و اگر من بخواهم در این وضعیت بروم برای کارهای خارجی کشتی کار سخت می‌شود. دومین علت هم این است که یک واژه قهرمان داریم و یک واژه ابر قهرمان. آقای سوریان ابر قهرمان و سوپراستار است و با همین اسم نصف راه را می‌رود. ما به همین علت ایشان را انتخاب کردیم و یک سال است که رایزنی و لابی را انجام داده ایم و امیدواریم ایشان انتخاب شوند.

دیدگاه‌ها