کد خبر : 1691068 | 02 تیر 1399 ساعت 11:05 | 18.5K بازدید | 1 دیدگاه

نکونام - استقلال ،نکونام -مجیدی هر دو مهم است!

جنگ بازوبند هرگز تمام نمی شود (عکس)

دیدار فولاد و خوزستان که به نوعی افتتاحیه مجدد رقابت های لیگ برتر است قبل از هرچیز می دیدار مستقیم جوادنکونام و تیم محبوبش و یادآور خاطره رقابت پنهان او با فرهاد مجیدی است.

جنگ بازوبند هرگز تمام نمی شود (عکس)

به گزارش"ورزش سه" یک روزجمعه در اواسط تیرماه سال 91 یک خبر فوتبال ایران را تحت تاثیرقرار داد و آن اعلام جدایی جوادنکونام بعد از 6 فصل حضور موفق در تیم اوساسونا بود. باشگاه اسپانیایی با بیان برخی دلایل از جمله خستگی نکونام از بازی در این تیم، اعلام کرد که این بازیکن را با 2.5 میلیون یورو واگذار خواهد کرد که البته با محاسبات دلار حدود سه هزارتومان آن زمان چیزی در حدود 7 میلیاردتومان می شد و نکونام را تبدیل به گرانترین خرید لیگ برتر می کرد.


موضوعی که باعث شد تا رقابت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای جذب کاپیتان تیم ملی شکل جدی به خودش بگیرد در نهایت اما نکونام تیمی را که دوست داشت انتخاب کرد. تا قبل از آن همیشه زمزمه هایی از علاقه نکونام به استقلال شنیده می شد اما او با روحیه حرفه ای که دارد هیچوقت به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده بود اما بازگشتش به فوتبال ایران بعد از بیش از هفت سال باعث شد تا سرانجام تیم محبوب او هم مشخص شود.


در حالی که رویانیان با تلاش زیاد به دنبال جذب نکونام بود ، او در روز شنبه 31 تیرماه همان سال و تنها 15 روز بعد از جدایی اش از اوساسونا با استقلال قرارداد رسمی و به مدت یک سال امضا کرد.

 

 

 

 

 

اولین بازی در آزادی


اولین بازی جوادنکونام در استقلال که با استقبال امیرقلعه نویی سرمربی وقت تیم همراه بود در هفته دوم رقابت های لیگ برتر در برابر سایپا برگزار شد. مسابقه ای که هرچند به سبب اولین حضور رسمی با پیراهنی که از کودکی آرزوی پوشیدنش را داشت می تواند خاطره ای خوش برای نکو تلقی شود اما از جهاتی دیگر نه.


استقلال در لیگ دوازدهم یکی از پرستاره تیم های تاریخش را داشت اما این تیم به دلیل حضور بازیکنان مطرحی که هرکدامشان داعیه کاپیتانی را داشتند با چالش بزرگی مواجه بود. استقلال در همان ابتدای فصل با وجود داشتن تیمی پرمهره به دنبال جذب دو ستاره بزرگ بود؛ جواد نکونام و فرهاد مجیدی. اما بعد از عقد قرارداد با نکونام ماجرای مذاکره با مجیدی که ابتدا گفته می شد به دلیل مشکلات با قلعه نویی به این تیم نمی آید اما بعد از آن خودش برای حضور در استقلال پاپیش گذاشت پیچیده شد به طوری که مجیدی بعد از مذاکره با فتح الله زاده گفت:" مذاکره ما اصلا طولانی نبود . چون من اصلا بحث مالی نداشتم . اما در نهایت آقای فتح الله زاده به نقل از سرمربی اعلام کرد که حتی با حضور من هم کاپیتان تیم نکونام خواهد بود."

 


موضوعی در نهایت به سکوها هم کشیده شد و اولین بازی نکونام را با لباس استقلال به خاطره ای متفاوت برای او تبدیل کرد. استقلال  در حالیکه در ده دقیقه پایانی توانسته بود بازی یک بر صفر باخته را با گل سیاوش اکبرپور مساوی کند با گل دقیقه آخر سعید دقیقی شکست خورد آن هم در روزی که کاپیتان تیم ملی در انتظار یک استقبال خیلی ویژه از سوی هواداران بود اما  صدای تشویق فرهادمجیدی را که به نوعی اعتراض هم بود شنید.

 


او اما در استقلال ماند و در پایان فصل در حالی که پرسپولیس ، علی دایی و رویانیان خواهانش بودند یک فصل دیگر قراردادش را تمدید کرد اما 7 هفته مانده به پایان رقابت ها از این تیم جدا شد.

 

جدایی سه روز قبل از دربی


جوادنکونام در 24 دی ماه سال 92 و بعد از یک سال و شش ماه بازی در استقلال از این تیم جدا شد. او در مصاحبه ای که با برنامه نود انجام داد دلیل جدایی اش را برخی از اطرافیان سرمربی و اختلافاتش با امیرقلعه نویی عنوان کرد. اختلافی که در آنجا و حتی بعد از نشستن نکونام روی صندلی سرمربیگری به پایان نرسید و در همین لیگ امسال و بازی سپاهان و فولاد به شکل مصاحبه های آتشین بروز کرد.

 

1504848

 

1504847

 

نکونام و مجیدی هرچند جدالشان برسر بازوند هیچگاه شکل علنی به خود نگرفت و آن ها با هم قهرمان لیگ برتر شدند اما به عنوان دو مربی جوان پا به میدان جنگی دائمی گذاشته اند.


با این حال نکونام در مدت زمان هجده ماهه اش در استقلال 55 بازی انجام داد 11 گل زد و 3 پاس گل هم داد. سه گل او برای استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان نقش مهمی در رسیدن این تیم به مرحله نیمه نهایی رقابت ها داشت. در لیگ برتر نیز او در چهار بازی بازوبند کاپیتانی را بست و نکته جالب اینجا است که نکونام در زمان حضورش در استقلال بیشترین گل هایش را به تیم فولادخوزستان زد. او در سه جدال رودررویش با فولاد سه گل و در هر بازی یک گل وارد دروازه حریفی کرد که امروز به عنوان سرمربی هدایتش را به عهده دارد و چند روز دیگر باید برابر استقلال به میدان برود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها