کد خبر : 1696106 | 25 تیر 1399 ساعت 18:14 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

سباستین وتل در استون مارتین؛ از شایعه تا واقعیت

گفته می‌شود که لارنس استرول مالک تیم ریسینگ پوینت که از سال آینده با نام استون مارتین مسابقه خواهد داد در پی امضای قرارداد با سباستین وتل است.

سباستین وتل در استون مارتین؛ از شایعه تا واقعیت

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های آلمانی خبر از امضای قرارداد سباستین وتل با تیم ریسینگ پوینت را داده‌اند هر چند که ریسینگ پوینت گفته در حال حاضر چیزی برای گفتن وجود ندارد.

 
گفته می‌شود که لارنس استرول بند خروج قرارداد سرجیو پرز راننده‌ی باتجربه‌ی این تیم را فعال کرده تا بتواند برای سال آینده با سباستین وتل قرارداد امضا کند.

 
آینده‌ی سباستین وتل در حال حاضر یکی از موضوعات داغ بازار شایعات فرمول یک است و روزی نیست که خبر امضای قرارداد قریب‌الوقوع و یا توافقات پشت پرده‌ی این راننده‌ی چهار بار قهرمان جهان با یکی از تیم‌ها منتشر نشود. از رفتن به مرسدس و رانندگی در کنار همیلتون گرفته تا بازگشت به ردبول و رقابت با ورستپن برای چشیدن دوباره‌ی طعم قهرمانی.
 
 

1511368


وتل در پایان این فصل قراردادش با اسکودریا فراری به اتمام خواهد رسید و فراری پیش از شروع فصل به او اعلام کرد که مایل به تمدید قرارداد نیست. تصمیمی که انتقادات بسیاری را در خانواده‌ی فرمول یک برانگیخت. رویای قهرمانی وتل با ماشین قرمز فراری پس از پنج سال ناکامی و با حال و روز این فصل فراری، حالا دیگر غیرممکن است.
 
 
در دو هفته‌ی آغازین فصل 2020 فرمول یک در اتریش یکی از سوالات رایج از مدیران تیم‌ها این بود که آیا برای سال بعد علاقه‌ای برای به خدمت گرفتن وتل را دارند؟ در حالی که گونتر استینر مدیر تیم هاس صحبت از پذیرفتن وتل با آغوش باز می‌کرد، کریستین هورنر مدیر تیم ردبول اعلام کرد که پاسخ ردبول قطعا منفی است. هر چند که شایعات زیادی از مذاکرات پشت پرده‌ی وتل با هلموت مارکو مشاور و دیتریش ماتشیتز مدیرعامل ردبول مطرح بود و وتل بارها در حال صحبت با آنها در اطراف پیست دیده شد.
 
 

1511374

 

1511372

 


اوتمار زافنر مدیر ریسینگ پوینت هم صحبت از قرارداد طولانی مدت این تیم با چکو پرز و لنس استرول به میان آورد: "همانطور که قبلا گفتم این افتخار بزرگی است که همه جا صحبت از احتمال آمدن چهار بار قهرمان جهان به تیم ما مطرح است، این احتمالا به این دلیل است که ماشین ما این فصل سریع‌تر شده. اما ما قراردادهای بلندمدت با هر دو راننده‌ی خود داریم و منطقی است که با آنها ادامه دهیم و جای خالی نخواهیم داشت."

 
اما گفته می‌شود که مالک این تیم، لارنس استرول، در حال ایجاد کردن یک جای خالی برای وتل است. هر چند قرارداد پرز با ریسینگ پوینت تا پایان سال 2022 اعتبار دارد، اما یک بند خروج در این قرارداد وجود دارد. در این بند آمده است که ریسینگ پوینت، که از سال بعد با نام استون مارتین در مسابقات شرکت می‌کند، در صورت تمایل به پایان دادن به همکاری با پرز می‌تواند با پرداخت مبلغی این تصمیم را عملی کند. البته ریسینگ پوینت در صورت تصمیم به جدایی از پرز باید بند خروج این راننده را تا 31 جولای (دهم تیر ماه) فعال کند و گفته می‌شود که پرز و اسپانسرهایش در حال حاضر در حال مذاکره با ریسینگ پوینت برای رسیدن به توافق در این مورد هستند.
 
 
انتظار می‌رود که به محض توافق با پرز، ریسینگ پوینت سباستین وتل را به عنوان هم‌تیمی لنس استرول (پسر لارنس استرول مالک تیم) در سال 2021 معرفی کند.
 
 
حتی کریستین هورنر مدیر ردبول و رییس سابق وتل نیز به این احتمال اشاره کرده است و در مصاحبه‌ای گفته: "فکر می‌کنم که وتل چندتایی انتخاب داشته باشد. به نظرم ریسینگ پوینت یا حتی یک سال استراحت و بازبینی انتخاب‌هایش در آن مدت، از گزینه‌های پیش روی وتل هستند.  
 

1511369

 


من فکر نمی‌کنم که ریسینگ پوینت قرار باشد لنس استرول را بیرون کند! البته شرایط قرارداد راننده‌ها و تیم‌ها بین خودشان است و هیچوقت نمی‌توانی حدس بزنی بین دو طرف چه خبر است. اما مطمئنم که گزینه‌هایی برای این شرایط در نظر گرفته شده است... بندهای خروج یا چنین چیزهایی. البته این به ما ربطی ندارد..."
 
 
ریسینگ پوینت که امسال با موتورهای سال ۲۰۱۹ مرسدس جان تازه‌ای گرفته و به نظر می‌رسد که توان رقابت با مرسدس و ردبول در صدر جدول را دارد، بی شک به دنبال راننده‌ای خواهد بود که بتواند از تمام ظرفیت‌های ماشین استفاده کرده و هر هفته روی سکو برود و حتی مرسدس را در رقابت‌های قهرمانی به چالش بکشد. دو راننده‌ی حال حاضر مرسدس‌های صورتی استعداد و توانایی لازم برای رقابت در بالای جدول را ندارند و چه کسی بهتر از چهار بار قهرمان جهانِ زخم خورده که به دنبال اثبات دوباره‌ی توانایی‌های خود و به چنگ آوردن حداقل یک قهرمانی جهان دیگر است؟

دیدگاه‌ها