کد خبر : 1696636 | 28 تیر 1399 ساعت 11:22 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

آقا سید؛ مربی ای که شبیه ویسی نیست

تجربه خاطره شیرین قهرمانی با استقلال خوزستان به همراه عبدالله ویسی این تصور را برای خیلی ایجاد کرد که سیروس پورموسوی هم شبیه او عاشق فوتبال دفاع و ضد حمله است در حالی که اینطور نیست.

آقا سید؛ مربی ای که شبیه ویسی نیست

به گزارش "ورزش سه"، مربی سیاه پوش فوتبال ایران که البته در بازی با شهر خودرو تغییر رویه داد و پیراهن رنگ روشن پوشید! پیش تر در تیم ملی جوانان نشان داد که شیوه بازی مورد علاقه اش 2-4-4 لوزی است و به بازی با این سیستم اهمیت بیشتری می دهد. او که با تیم ملی جوانان در مصاف دوستانه با تیم های دسته اولی و لیگ برتری بیشتر برنده می شد در بازی مهم با شهر خودرو هم دستور بازی تهاجمی داد و بعد از اینکه تیمش بازی را یک بر صفر عقب افتاد دوبار به گل رسید و در نهایت به سه امتیاز ارزشمند این بازی دست یافت.

 

بدون شک این مربی جوان در بازی های آینده پارس جنوبی هم دستور به بازی رو به جلو خواهد داد و خیلی علاقمند به سبک بازی دفاع و ضد حمله نیست؛ سبکی که البته برای او و ویسی در استقلال خوزستان خاطرات شیرینی به همراه داشت و آنها قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردند. بازی با این ایده عاقلانه ترین تصمیم پورموسوی برای پارس جنوبی است به این خاطر که این تیم برای ماندن در جمع تیم های لیگ برتر نیازمند ارایه بازی های تهاجمی در برابر تیم ها و کسب امتیاز است و بدون شک با فوتبال دفاعی این اتفاق برای پارسی ها رخ نخواهد داد.

 

در بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران تیم ملی جوانان با هدایت سیروس پورموسوی زننده 9 گل در برابر حریفان خود از جمله امارات بود بدون اینکه گلی دریافت کند و این نشان می دهد در ایده های این مربی جوان دفاع هم اهمیت دارد اما پایه کارش فوتبال رو به جلو است و بر خلاف ویسی دوست ندارد عقب بنشیند و تیمش بعد از توپ گیری دست به حمله بزند. حمله و دفاع بعد از – از دست دادن توپ شیوه مربیگری سیروس پورموسوی است که در بازی با شهر خودرو سه امتیاز ارزشمند را برای او ارمغان آورد. البته این مربی تنها روز پیش از بازی با شهر خودرو به اردوی تیمش ملحق شده بود و خیلی فرصت ایجاد کار تاکتیکی را نداشت و بعد از بازی صادقانه به این نکته اشاره کرد تیم با همت بزرگ تر ها جمع و در نهایت برای کسب سه امتیاز وارد میدان شد.

دیدگاه‌ها