کد خبر : 1696810 | 28 تیر 1399 ساعت 21:41 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

پور موسوی: دوباره در لیگ برتر مشکی می پوشم

برای ارنج با بزرگ ترهای تیم مشورت کردم

پارس جنوبی جم در اولین بازی با هدایت سیروس پورموسوی دست به کار بزرگی زد و در خانه اش تیم شهر خودرو را با نتیجه دو بر یک شکست داد. حریفی که پیش از این بازی در دیدارهای انجام داده موفق ظاهر شده بود.

برای ارنج با بزرگ ترهای تیم مشورت کردم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از این بازی دقایقی با سرمربی جوان تیم پارس جنوبی هم کلام شدیم؛ مربی ای که در آخرین حضورش در لیگ برتر روی نیمکت فولاد حضور داشت.

 

*ریسک بزرگی کردید هدایت تیم پارس جنوبی را بر عهده گرفتید؛ آنهم در بازگشت دوباره به لیگ برتر. تیمی که هم با بحران مالی مواجه است و هم خطر سقوط به دسته پایین تر را حس می کند!

در فوتبال یک واقعیت مهم وجود دارد؛ ایده آل ها را باید شکل بدهید و شاید هیچ گاه شرایط ایده آل به خودی خود برایتان رقم نخورد. شناختی که از بازیکنان و توانمندی فنی تیم داشتم به من در تصمیم گیری کمک کرد. پذیرش این سمت جایی ریسک بود که تیم پیش از من با دو مربی کار کرده بود و تغییر ایده های شکل گرفته در تیم به طور حتم سخت است. اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که رهبری تیم پارس جنوبی را قبول کنم. یکی از محرک های مثبت بازگشت مهندس رضاییان به مدیریت تیم بود. از سویی به خوبی می دانستم مردم شهر تیم را دوست دارند. این ها همه برای من قوت قلب شد که ریسک حضور در جم را به جان بخرم و می توانم بگویم با تلاش می توانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم. البته من به تنهایی نمی توانم کاری را انجام دهم. تلاش بازیکنان برای موفقیت الزامی است اما کافی نیست. ما نیاز به حمایت مردم خوب شهر و هم چنین مدیران شهری و استانی داریم. الان از این تصمیمی که گرفته ام هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی خیلی خوشحال هستم. امیدوارم بازیکنان مصدوم تیم به سرعت شرایط ایده الی برای بازی پیدا کنند تا برای بازی های بعدی آماده شویم.

 

*اولین بار بود می دیدیم پیراهن مشکی بر تن نمی کنید؛ شما بعد از جدایی از فولاد در تیم ملی جوانان هم با پیراهن مشکی در کنار خط حاضر می شدید...

من پیراهن مشکلی دکمه سفید را خیلی دوست دارم. قبلا در لیگ 3 هم با همین لباس مربیگری می کردم اما آنجا در تیراس نگاه ها نبودم. در لیگ برتر پوشیدن این پیراهن یک سری حساسیت ها را به وجود آورد و برای اینکه این حساسیت را از بین ببرم در اولین حضور در پارس جنوبی این پیراهن را برتن نکردم. اما فصل بعد دوباره با پیراهن مشکی در لیگ برتر مربیگری می کنم.

 

*خیلی ها تصور می کنند چون با استقلال خوزستان با تاکتیک دفاع – ضد حمله قهرمان لیگ برتر شدید با این ایده در بازی های باشگاهی ادامه می دهید اما شما نشان دادید با این شیوه از بازی میانه ای ندارید و این را در تیم ملی جوانان هم نشان دادید.

خب من در استقلال خوزستان دستیار بودم و ایده  بازی را سرمربی شکل می دهد و هر مربی ایده خاص خود را دارد و به نظر من همه راه ها برای بازی قابل احترام است. خودم به شخصه شیوه 2-4-4 لوزی را دوست دارم و در تیم ملی جوانان هم با این شیوه بازی کردیم. حتی تست هایی که از بازیکنان می گرفتیم دو تیم را با این شیوه ارنج می کردم. من علاقه به فوتبال مالکانه و رو به جلو دارم اما اینکه در پیاده کردن این ایده چقدر موفق خواهم بود به میزان توانمندی بازیکنان بر می گردد. در پارس جنوبی من یک روز قبل از بازی به اردوی تیم ملحق شدم و حتی در آخرین تمرین تیم هم نقش نداشتم. منتهی برای چینش تیم از مربیان و هم چنین بزرگ ترهای تیم مشورت گرفتم چون نیاز بود پست برخی از بازیکنان را تغییر دهم.

*به این موضوع می خواستیم اشاره کنیم؛ شما روز قبل از بازی در اردوی تیم حاضر شدید. چه اتفاقاتی رخ داد که پارس جنوبی با همه کمبودها در برابر شهر خودرو خوب بازی کرد و در نهایت بازی را دو بر یک برد؟

بازی سخت و بزرگی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. مهم ترین دلیل همدلی و خواست بچه ها بود. خدا رو شکر بزرگ ترهای تیم خیلی کمک کردند. در دو روزی که من در جم بودم آنها خیلی انرژی گذاشتند و بدون توجه به منافع فردی همه کار کردند که تیم نفع ببرد. این مهم ترین دلیل پیروزی ما در بازی با پارس جنوبی بود. در کنار بزرگ تر جوان های تیم هم با همه توان بازی کردند. این برای من خیلی ارزشمند بود و از تک تک بازیکنان به خاطر نمایشی که در بازی با پارس جنوبی داشتند تشکر می کنم. ما در شرایطی بازی را بردیم که ابتدا گل خوردیم. بچه ها همه با نیت پیروزی وارد میدان شدند.

 

دیدگاه‌ها