کد خبر : 1697296 | 31 تیر 1399 ساعت 12:01 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

جام حذفی را به هیچ تیمی تعارف نمی‌کنیم

شیری: چهارمین قهرمانی یک رکورد جاودانه است

پرسپولیس در چهارفصل اخیر در پست دفاع راست یک تیم خوش شانس بوده است؛ ابتدا حسین ماهینی و رامین رضاییان در این پست بازی کردند تا برانکو به صادق محرمی جوان میدان داد و سپس این پست به مهدی شیری رسید تا در هر شرایطی سمت راست سرخ ها همیشه پر باشد.

شیری: چهارمین قهرمانی یک رکورد جاودانه است

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس با شکست فولاد در یک بازی سخت مقابل تیمی که یکی از بهترین‌های لیگ است، راه را برای پوکر قهرمانی هموارتر از قبل کرد و یک برد دیگر می تواند یحیی و تیمش را در فاصله چهارهفته مانده به پایان رقابت ها به مقام قهرمانی برساند. مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس در دو فصل اخیر یکی از بازیکنان ثابت و اصلی تییمش بوده و توانسته جایگاه خودش را در این تیم تثبیت کند. او در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر با روزنامه "گل " مصاحبه ای را انجام داده که در زیر می خوانید:


برد پرسپولیس مقابل فولاد در یک بازی سخت این تیم را از همیشه نزدیک تر برای پوکر قهرمانی کرد. بازی چطور بود؟ 
بازی سختی مقابل فولاد داشتیم که واقعا تیم خوبی است و سرمربی و بازیکنان با کیفیتی دارد. تیمی که مثل پرسپولیس کمترین گل خورده را دارد و از نظر دفاعی یکی از بهترین‌های لیگ هستند و دیدید که به سختی توانستیم روی دروازه آن‌ها تدارک حمله ببینیم. خدا را شکر در این بازی برنده شدیم تا بتوانیم خودمان را نزدیک تر از همیشه به قهرمانی چهارم پرسپولیس ببینیم. 

 

با توجه به بازی نیمه نخست شما کمتر کسی فکر می‌کرد تیم یحیی بتواند برنده این بازی باشد؟ 
در نیمه اول کمی منسجم عمل نکردیم اما در نیمه دوم با توصیه‌های آقایحیی شرایط کاملا متفاوت شد و بازی کاملا در اختیار پرسپولیس بود و در نهایت با گلی که به ثمر رسید توانستیم سه امتیاز این بازی حساس و مهم باشیم که راه را برای قهرمانی ما هموارتر از قبل کرد.

 

به نظر می‌رسد دیگر باید پرسپولیس را قهرمان دانست چون در پنج بازی باقی مانده لیگ کار سختی برای کسب یکی، دو امتیاز ندارید که کار را تمام کنید؟ 
بله روی کاغذ این حرف شما درست است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ما تا آخرین لحظه که قهرمانی مان مسجل بشود باید با تمام قوا کار را دنبال کنیم تا با اقتدار این قهرمانی را به دست بیاوریم. خدا را شکر امسال پرسپولیس رکوردهای زیادی را در لیگ جا به جا کرد و به دنبال این هستیم تا آخرین بازی با اقتدار و قدرت کار را جلو ببریم تا به بهترین شکل استحقاق خودمان برای این قهرمانی را به نمایش بگذاریم. 

 

1501673

 

اما شما در رختکن جشن قهرمانی گرفتید؟ 
به هرحال برد فولاد همان طور که گفتم ما را بیش از پیش به قهرمانی نزدیک کرد و خیال مان را بیش از پیش راحت کرد. به همین خاطر در رختکن این طور خوشحالی کردیم و واقعا نمی‌دانید چه حس خوبی بود. یک حس مثال زدنی که باید در تیمی مثل پرسپولیس باشید تا آن را تجربه کنید. اما حیف... 

 

چرا حیف؟ 
حیف به خاطر این که به واسطه کرونا هواداران کنار ما نیستند تا در کنار هم این شادی را تقسیم کنیم. ما در این چند سال این شادی را مدام با آن‌ها بعد هر بازی تقسیم کردیم و نبودن شان واقعا سخت است. 

 

به نظرت در صورت محقق شدن قهرمانی این اجازه را می‌دهند که جام را در کنار هواداران بالای سر ببرید. 
واقعا دلتنگ حضورشان هستیم. شما نمی‌دانید وقتی بازی را می‌بریم و بعد بازی آن تشویق ایسلندی را انجام می‌دهند چه احساسی به ما بازیکنان دست می‌دهد وقتی می‌بینیم چنین هوادارانی را کنار خودمان داریم. امیدوارم در صورت مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس برنامه ریزی به نحوی باشد که در مراسم اهدای جام قهرمانی ما هواداران مان را حتی اگر اندک کنار خودمان داشته باشیم و غریبانه و بدون حضورشان جام را بالای سر نبریم. با این حال کرونا شرایطی را به وجود آورده که ما نگران سلامتی همه مردم کشورمان هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود و سایه آن از سر همه مردم جهان برداشته شود تا همه چیز به روال عادی خودش برگردد. 

 

بعد از بازی عکسی در اینستاگرام منتشر کردی که به پوکر قهرمانی با نشان دادن عدد 4 کمد رختکن تیم اشاره داشتی. این ماجرا حسابی به فضای کری خوانی بین هواداران استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است. 
پرسپولیس نماد 4 را یک بار در دربی از آن خود کرد و پرونده آن بسته شد اما این چهار که ما نشان می‌دهیم کاملا متفاوت است.

 

چه تفاوتی؟ 
این چهار برای پوکر قهرمانی است که هیچ تیمی در تاریخ فوتبال ایران به آن دست پیدا نکرده و یک رکورد جاودانه از سوی این تیم به ثبت رسید. در این چند سال که من سعادت حضور در پرسپولیس و پوشیدن پیراهن این تیم را داشتم شاهد تلاش همه بازیکنان و کادرفنی بودم و باور کنید هیچ تیمی مثل ما استحقاق بالا بردن این جام را ندارد. همه تلاش ما این است که هواداران را خوشحال کنیم و امیدوارم در نهایت با اهدای این جام به آنها پاسخی به این همه لطف و صفای وجودی شان بدهیم که حتی در نبودشان به خاطر کرونا، همه جوره پشت تیم هستند و این موضوع را به خوبی در فضای مجازی می‌بینیم. 

 

یعنی بعد از 6 حالا شما دیگر خودتان را صاحب نماد 4 هم می‌دانید که برای استقلالی‌ها بود؟ 
این چهار برای پوکر قهرمانی حالاحالاها برای پرسپولیس است و بس! کاری به کری خوانی و این مسائل ندارم و با اینکه این‌ها جذابیت فوتبال را دوچندان می‌کند اما حالا حالاها این چهار برای پرسپولیس خواهد بود و سند آن به نام ما خورد و بس! 

 

1501168

 

در چند بازی اخیر تیم‌های لیگ برتری، اسکوچیچ در ورزشگاه حضور داشته و بازی همه تیم‌ها را از نزدیک تماشا کرد. چقدر برای خودت برای حضور در لیست تیم ملی در این مرحله شانس قائل هستی؟ 
همه تلاش من این است که بتوانم در پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته باشم و به بهترین شکل دستورات کادرفنی را پیاده کنم. در این زمینه قطعا هر بازیکنی در لیگ برتر تلاش می‌کند تا عملکردش توسط کادرفنی تیم ملی دعوت شود و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را به دست بیاورد. من در زمان ویلموتس این شانس را داشتم و امیدوارم در زمان اسکوچیچ هم که شاگرد او بودم و شناخت کامل از فوتبال ما دارد این شانس را پیدا کنم. همان طور که گفتم شناخت اسکوچیچ از فوتبال ما بهترین شانس است که امید تیم ملی با پتانسیل بالایی که دارد بدشانسی‌های چند بازی مقدماتی جام جهانی را جبران و به مرحله بعد صعود کند چون نباید جای ایران در این مسابقات خالی بماند. 

 

بعد از نزدیک شدن پرسپولیس به گرفتن جام چهارم و پوکر قهرمانی حالا همه گویا خودشان را برای سال بعد و پنجمین قهرمانی آماده می‌کنند و عزم شان را به نظر می‌رسد حسابی جزم کرده اند. 
خدا را شکر در این چند سال پرسپولیس منسجم ترین و هماهنگ ترین تیم را داشته که با کمترین تغییرات توانسته هرسال در مسیر قهرمانی حرکت کند. این خوب بودن برای خیلی‌ها سنگین تمام شد و مدام برای ما حواشی درست کردند تا برخی عوامل را باعث موفقیت این پرسپولیس بدانند. این یک ظلم بزرگ در حق تلاشی است که بازیکنان تیم بود که یکی از آن‌ها در بازی با فولاد که در مورد گل سالم ما به این تیم این همه هجمه درست کردند اما دیدید که همه کارشناسان با قطعیت از درست بودن تصمیم داور حرف به میان آوردند. پنجمین قهرمانی چرا که نه؟ به نظرم برای حساب و کتاب موفقیت‌های این پرسپولیس دیگر به یک ماشین حساب نیاز داریم چون کم کم حساب آن دارد از دست ما در می‌رود. البته این مساله منوط به تلاش مدیریت باشگاه است که برای فصل آینده بتواند به بهترین شکل خواسته‌های کادرفنی را اجابت کرده و با تقویت تیم بازهم پرسپولیس را در کورس قهرمانی نگه دارند چون این تیم برای قهرمانی پنجم هم می‌تواند کارش را ادامه دهد. 

 

در مورد جام حذفی و آسیا هم بگو که شانس قهرمانی و صعود و موفقیت در لیگ قهرمانان را هم دارید؟ 
بدون شک ما برای جام حذفی هم برنامه داریم و به دنبال گرفتن این جام هستیم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم در صورت تحقق پوکر قهرمانی پرسپولیس آن را به تیمی تعارف کنیم. در آسیا هم بدون شک تلاش مان را می‌کنیم تا با قدرت از این مرحله بالا برویم تا اقتدار خودمان را بازهم در فوتبال قاره نشان دهیم. احتیاج به حمایت داریم تا تیم با آرامش و بدون مشکل کارش را ادامه دهد و به بهترین شکل توانایی‌های خودش را نشان دهد.

 

دیدگاه‌ها