کد خبر : 1700889 | 18 مرداد 1399 ساعت 17:27 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

مشکل اینترنت فقط مختص به بازیکنان ایرانی نیست

پریدر: چک کردن تقلب در شطرنج آنلاین طبیعی است

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: فعلا تاریخی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده و باید ببینیم مسئولان چه تصمیمی می‌گیرند.

پریدر: چک کردن تقلب در شطرنج آنلاین طبیعی است

 

به گزارش "ورزش سه"، با وجود شرایطی که کرونا بر ورزش ایران حاکم کرده، فدراسیون شطرنج تقریبا بدون وقفه برنامه های خود را پیش می برد. با توجه به شکل برگزاری مسابقات شطرنج، امکان برگزاری آنلاین رقابت های این رشته وجود دارد و همین شرایطی را فراهم کرده تا هم در بخش داخلی و هم بین المللی شاهد حضور شطرنج بازان ایرانی در مسابقات باشیم.

 

شادی پریدر، نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج در این باره به "ورزش سه" گفت: شاید از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که حتی کرونا هم باعث توقف برنامه‌های ما نشده. در هفته‌ای که گذشت خیلی درگیر مسابقات جام اساتید‌ منتخب ایران بودیم. قرار است نتایج نهایی بعد از بررسی تقلب شرکت کنندگان اعلام شود. به هر حال در مسابقات آنلاین امکان تقلب وجود دارد و باید بازی ها چک شود. اینکه حرکات انسانی بوده یا توسط کامپیوتر انجام شده است. اعتراض خاصی هم وجود نداشته، اما این روال در مسابقات آنلاین طبیعی است.

 

وی با اشاره به برنامه های پیش روی فدراسیون عنوان کرد: اردوی ویژه زیر 20 سال با همکاری کنفدراسیون آسیا آغاز شده که از ایران مبینا علی نسب، نایب قهرمان جوانان جهان حضور دارد. بهترین اساتید شطرنج جهان در این دوره تدریس می‌کنند. از 20 تا 23 مردادماه مسابقات قهرمانی کشور تیمی را در پیش داریم که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و یکی از مهمترین مسابقات در طول سال است. همچنین المپیاد جهانی شطرنج را اواخر ماه خواهیم داشت که ایران به عنوان یکی از تیم های منتخب با 6 بازیکن اصلی و 4 بازیکن رزرو در این رقابت های آنلاین شرکت می کند.

 

قهرمان سابق شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقات شطرنج به صورت آنلاین یا حضوری چه تفاوت‌هایی دارد، گفت: برگزاری مسابقات آنلاین خیلی هم راحت نیست و مهمترین مساله هم چک کردن تقلب است. در مسابقات حساس‌تر تعداد دوربین‌هایی که شطرنج بازان باید استفاده کنند، بیشتر است. قطعا تفاوت‌های زیادی بین مسابقات آنلاین با حضوری وجود دارد. شما تصور کنید فوتبال واقعی با پلی استیشن چقدر متفاوت است. حالا شاید شطرنج  آنلاین به خاطر نوع برگزاری نسبت به رشته‌های دیگر تفاوت کمتری داشته باشد. در مسابقات برق آسا که رقابت حضوری با آنلاین کاملا متفاوت است. در مسابقات آنلاین سرعت اینترنت هم تاثیرگذار است. این فقط مربوط به بازیکنان ایرانی هم نیست و حتی دیدیم که علیرضا فیروزجا در فرانسه با مشکل اینترنت مواجه شد.
پریدر که در انتخابات فدراسیون شطرنج ثبت نام کرده، درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی عنوان کرد: فعلا که تاریخی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده. با توجه به وضعیتی که کرونا ایجاد کرده، باید ببینیم که مسئولان چه تصمیمی می‌گیرند. من هم به عنوان یکی از کاندیدا در خدمت جامعه شطرنج هستم.

دیدگاه‌ها