کد خبر : 1706777 | 18 شهریور 1399 ساعت 18:03 | 36.2K بازدید | 0 دیدگاه

تونی کروس:

معمولی نبودم، به عنوان قهرمان جهان به رئال آمدم

تونی کروس بدون شک یکی از بهترین هافبک های تاریخ باشگاه رئال مادرید است و دوست دارد در همین باشگاه نیز بازنشسته شود.

معمولی نبودم، به عنوان قهرمان جهان به رئال آمدم

به گزارش "ورزش سه"، دو ماه پیش لالیگای 20-2019 با فراز و نشیب های بسیارش پایان یافت و رئال جام قهرمانی را بالای سر برد. کهکشانی ها با 5 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا توانستند این عنوان را کسب کنند. 

 

 

1513170

 

 

در این قهرمانی نمی توان از نقش تونی کروس غافل شد. مهندس آلمانی رئال از سال 2014 برای این باشگاه بازی می کند و این دومین قهرمانی لالیگای او محسوب می شد.

در پایان 38 هفته، تونی کروس از لحاظ تعداد پاس پایین تر از جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس قرار گرفت ولی از حیث دقت در ارسال پاس، او بالاتر از این دو بازیکن، بهترین بازیکن لالیگا لقب گرفت.

 

کروس در حالی راهی رئال شد که لقب قهرمان جهان با تیم ملی آلمان را یدک می کشید. او که یک سال از قراردادش با بایرن باقیمانده بود، با 30 میلیون یورو به جمع کهکشانی ها پیوست و در شش سال گذشته توانسته سه عنوان قهرمانی متوالی چمپیونزلیگ را کسب کند.

 

کروس در مصاحبه با بلیک و در مورد انتقالش به رئال گفت:« سال 2014 بر سر تمدید قرارداد با بایرن به توافق نرسیدم و سپس پیشنهاد رئال رسید. این شانس را داشتم تا به عنوان قهرمان جهان به رئال بیایم. واضح بود که یک بازیکن معمولی نبودم. اعتراف میکنم وقتی به رئال پیوستم، اصلا تصور نمی کردم که قرار است سه بار متوالی با این تیم قهرمان چمپیونزلیگ شوم. این فراتر از تصوراتم بود.»

 

 

1525668

 

 

کروس ادامه داد:« در ابتدا به دلیل حضور کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی و بازیکنانی مثل کریستیانو و گرت بیل که انگلیسی را خیلی خوب صحبت می کردند، نیازی به یادگیری زبان اسپانیایی احساس نکردم. همسرم نیز کمی طول کشید تا خودش را با فضای اسپانیا وفق دهد. راستش را بخواهید برای یادگیری زبان انگیزه چندانی هم نداشتم. در دو سال اول هر زمان نیاز بود حرف می زدم ولی از سال سوم به طور جدی شروع به یادگیری اسپانیایی کردم.»

 

کروس در مورد زیدان هم گفت:« او به طرزی باورنکردنی در مدیریت تیمی مثل رئال با این همه ستاره خوب کار می کند. زیدان همه چیز را در رئال تحت کنترلش گرفته و با چشمان تیزبینش، روی همه بازیکنان نظارت دارد. زیدان از لحاظ تاکتیکی هم بسیار خوب است.»

 

دیدگاه‌ها