کد خبر : 1707400 | 22 شهریور 1399 ساعت 10:33 | 35.5K بازدید | 7 دیدگاه

جوانان پرسپولیس و الگویی که چهار می‌پوشد؛

راز نامکشوف ۲۰ سال درخشش سیدجلال حسینی

اگر یک نمودار درختی برای بررسی سنین بازیکنان پرسپولیس تشکیل شود، نتایج جالبی از آن به دست می‌آید.

به گزارش ورزش سه، یکی از این نتایج جالب، تفاوت زیاد ماکسیمم سن یک بازیکن در این تیم با مینیمم آن خواهد بود که عددی بیش از ۲۰ سال را نشان می‌دهد؛ سیدجلال حسینی کاپیتان سرخ ها با ۳۸ سال و ۹ ماه در بالای نمودار قرار می‌گیرد و آریا برزگر در آستانه ۱۸ سالگی در قسمت پایین آن.

 

این در حالی است که سیدجلال با این سن و سال همچنان مهره‌ای کلیدی در تیم پرسپولیس محسوب می‌شود. او بازوبند کاپیتانی را همیشه بر بازو دارد و غیبتش در ترکیب اصلی اتفاقی عجیب به حساب می‌آید. در دوره های مختلف نیمکت نشینی سیدجلال با واکنش منفی هواداران مواجه بوده و بررسی ها نیز نشان می‌دهند که در چهار سال اخیر حسینی نقشی پررنگ در موفقیت تیم پرسپولیس داشته است.

 

کاپیتان شماره چهار پرسپولیس علاوه بر کیفیت بالای فنی، از آمادگی بدنی قابل توجهی نیز برخوردار است که خود او پیش تر این تداوم در کیفیت فنی و جسمانی بالا را سبک زندگی خود معرفی کرده بود. 

 

1526390

 

آریا برزگر اما هنوز فرصتی برای نمایش توانایی هایش نداشته است. برزگر که از تیم ملی جوانان به پرسپولیس آمد، ماه آینده ۱۸ ساله خواهد شد و هنوز پنج سال تا قرارگیری در فهرست بزرگسالان فاصله دارد و می‌تواند در این مدت خود را نشان دهد.

 

نکته جالب این که علی علیپور نیز در همین سنین به پرسپولیس پیوست و توانست خیلی زود به مهره اصلی تیم پرسپولیس تبدیل شود و در کنار مهدی طارمی زوج خط حمله را تشکیل دهد. بعد از جدایی طارمی نیز او به آقای گل پرسپولیس بدل گشت و حالا در اروپا روهایش را جستجو خواهد کرد.

 

پرسپولیس در فصل جاری علاوه بر برزگر بازیکنان جوان دیگری هم خواهد داشت اما چشم ها بیشتر به سوی احسان حسینی، سعید حسین پور و مهدی عبدی خواهد بود؛ بازیکنانی که هر کدام به سهم خود در سال های اخیر در ترکیب پرسپولیس بازی کرده‌اند و البته نقطه مشترکشان، حضور در تیم های پایه باشگاه بوده است.

دیدگاه‌ها