کد خبر : 1708330 | 26 شهریور 1399 ساعت 15:48 | 34.8K بازدید | 4 دیدگاه

دنبال بهانه نیستیم و فقط می خواهیم ببریم

مطهری: نمایش لک پاسخ خوبی به انتقادها بود

پرسپولیس بعد از شروع نااامید کننده در لیگ قهرمانان دیشب با کسب سه امتیاز برابر التعاون به جمع مدعیان صعود بازگشت و با یک برد دیگر برابر نماینده عربستان می تواند این شانس را افزایش بدهد.

مطهری: نمایش لک پاسخ خوبی به انتقادها بود

به گزارش" ورزش سه"، همانطور که از قبل هم مشخص بود پرسپولیس بازی دشواری برابر صدرنشین گروه C مسابقات داشت اما در نهایت این شاگردان یحیی بودند که با تک گل دقیقه 83 شجاع خلیل زاده توانستند سه امتیاز بازی را بگیرند. پرسپولیس حالا با 4 امتیاز در رده سوم است اما یک برددیگر در بازی برگشت جمعه برابر التعاون شرایط را کاملا به سود این تیم تغییر خواهد داد.


پرسپولیس شب گذشته در حالی به این سه امتیاز مهم دست پیدا کرد که در ترکیب اصلی اش نزدیک به 50 درصد تغییر اعمال شده بود اما حضور بازیکنان جدید در ترکیب تیم نشانه های امیدوار کننده ای را نسبت به آینده این تیم در لیگ قهرمانان به نمایش گذاشت. قهرمان لیگ برتر ایران دیشب هم مثل دیگر بازی هایشان از زمان حضور گل محمدی انجام داده نیمه دوم بهتری داشت و در نیمه مربیان توانست از نظر تاکتیکی و نتیجه حریف را شکست بدهد. حمیدمطهری دستیار اول یحیی گل محمدی یکی از مهره های موثرکادرفنی تیم است. پرش او روی شانه یحیی و فریادش که در ورزشگاه خالی اجوکیشن سیتی پیچید نشان می داد چقدر این پیروزی برای سرخ های پایتخت حائز اهمیت است. دستیار یحیی گل محمدی بعد از پیروزی برابر التعاون درباره این بازی صحبت هایی انجام داده که در زیر می خوانید:"


در تیمی که دیشب به زمین رفت 5 بازیکن جدید حضور داشتند که این یک مقدار کار را سخت کرده بود. ما به خاطر فشار بازی ها مجبور بودیم در ده روز هم یارگیری کرده و هم آن ها را با تیم هماهنگ کنیم. به همین خاطر در این بخش کمی عقب هستیم و به آن هارمونی و هماهنگی که دوست داریم هنوز نرسیده ایم. با این حال نسبت به این ده دوازده روز می توانم بگویم همه چیز خیلی امیدوارکننده بود و امیدوارم در ادامه مسیر بهتر و هماهنگ تر شویم.

 


ریسکِ بازی کردن 5 بازیکن جدید
مهمترین چیز درمورد بازیکنان جدیدی که به ما اضافه شدند این است که آن ها می خواهند خودشان را هرچه سریعتر با تیم و شرایط تاکتیکی وفق بدهند. البته باید بگویم نه فقط بچه های جدید که همه بچه های تیم برای رسیدن به این فرم و آمادگی واقعا تلاش زیادی کردند و جا دارد از آن ها تشکر کنم. ما علاوه بر فشردگی بازی ها تعدادی  از بازیکنان را کلیدی را از دست داده بودیم و یکسری تغییرات اجتناب ناپذیر بود.
اما اینکه این یک ریسک بود باید بگویم در کار مربیگری همیشه این چالش ها وجود دارد و چنین ریسک هایی هم گاهی باید باشد.  ضمن اینکه همانطور که گفتم شرایط ما خاص بود اما خداراشکر نتیجه گرفتیم و دل هوادارانمان را شاد کردیم. این مهمترین اتفاق بود؛ به همه هواداران و همچنین بچه های تیم این برد را تبریک می گویم.

 

 


مشکلات میزبانی
ما پرسپولیس هستیم و باید در هر بازی برنده شویم. دنبال بهانه جویی هم نیستیم اما در هتلی که ما هستیم 5 تیم دیگر هم هست. البته شرایط برای تیم های قطری و عربستانی خیلی هم خوب است. بازهم می گویم بهانه ای نیست و ما برای بردن در هر مسابقه اینجا هستیم اما خب مشکلاتی وجود دارد؛ برای رفتن به سالن یا استفاده از امکانات تداخل پیش می آید. اما همه این ها اهمیتی ندارد. بچه های ما کاملا حرفه ای هستند و تمام تمرکزشان روی موفقیت در بازی بعدی است.
شادی ما از برد دیشب خیلی کوتاه بود و باید به مسابقه روزجمعه فکر کنیم. به امیدخدا بتوانیم کار را درست پیش ببریم هرچند عملا فرصت کار فنی نداریم و باید در این دو روز تیم را از نظر جسمی و روحی ریکاوری کنیم.


امکانات قطر
ورزشگاهی که ما در آن بازی می کنیم فوق العاده است. ما و آقا یحیی قبل از بازی هم ورزشگاه را دیدیم. در چنین ورزشگاهی حس، خوب بازی کردن دست می دهد. بخصوص برای تیم ما که دوست دارد روی زمین بازی کند چمن عالی استادیوم واقعا کمک کننده است.


حامد لک
ما یک تیم هستیم و هیچوقت هم راجع به یک بازیکن علاقه ندارم صحبت کنم. درباره حامد لک اما فقط این را می گویم که در زمان جذب او خیلی انتقاد به ما شد اما به نظرم  دیشب نشان داد که هواداران و عاشقان پرسپولیس باید به کادرفنی اجازه بدهند تفکرات و برنامه هایش را پیاده کند. ضمن اینکه یک تیم خوب باید دو دروازه بان آماده داشته باشد. رادوشوویچ هم دروازه بان آماده و بسیار خوبی است که تمریناتش را به بهترین شکل انجام می دهد و می تواند به تیم کمک کند.


آنالیز حریفان
من و آقای خانبان دیروز از طرف آقای گل محمدی در ورزشگاه بازی الدحیل و الشارجه را دیدیم. کاملا تیم های هم گروهمان را می شناسیم. یکسری تیم ها واقعا سرمایه گذاری زیادی در جذب بازیکن کرده اند و بازیکنان خارجی شان تاثیر گذار هستند. در بازی شب گذشته الدحیل و الشارجه بازیکنان خارجی دو تیم نقش اساسی داشتند.


رامین رضائیان
رامین دیشب یک گل خوب زد و یکی از بهترین های الدحیل بود. بعد از بازی او به رختکن آمد و با هم صحبت کردیم. به نظرم الدحیل با حضور بازیکنانی مثل او و چند خارجی خوب دیگر یکی از بهترین های آسیا است هرچند ما در برابر تمام رقیبانمان برای برد به زمین می رویم.


التعاون
التعاون خیلی تیم خوبی است. قبل از مسابقات می دیدم که برخی می گفتند تیم ضعیفی است اما به عنوان تیمی که مقابشان بازی کردیم باید بگویم التعاون تیم قدرتمندی است. آن ها از عقب زمین بازیسازی می کنند. این تیم ده بازیکن خارجی داشته که تنها 4 بازیکن را برای لیگ قهرمانان رجیستر کرده اند. مهاجم استرالیایی این تیم بازیکن توانمندنی است و دروازه بان باتجربه ای دارند.
التعاون خیلی باهوش و زیرک فوتبال بازی می کند. برای موفقیت برابر این تیم باید آن ها را کنترل کرده و به موقع ضربه بزنید که ما این برنامه را دنبال می کردیم. در بازی دیشب یکی از حربه های ما استفاده از کانال های کناری بود که توانستیم در این کانال ها برتری عددی ایجاد کنیم. هرچند می توانستیم بهتر از این برتری عددی استفاده کنیم. در بخش حمله این خیلی اهمیت دارد که بتوانیم برش داشته باشیم و ضربه بزنیم. این تیم روی ضربات ایستگاهی تیم خطرناکی است ضمن اینکه در انتقال توپ از دفاع به خط حمله عملکرد خوبی دارند.

 

1514795

 


سه امتیاز در لیگ قهرمانان
تمام اعضای تیم از تدارکات، بازیکنان، عوامل اجرایی و کادرفنی و در راس آن ها آقای گل محمدی زحمت می کشند و هرکسی سعی می کند وظیفه خودش را بهترین نحو انجام بدهد. ما شرایط سختی داشتیم بخصوص بعد از دربی و اتفاقاتی که نمی خواهم به آن اشاره کنم فشار زیادی به وجود آمده بود. ما انتقادپذیرهستیم و می دانیم انتقاد باعث پیشرفت می شود اما برخی از حرف ها مغرضانه بود. خوشحالیم که دیشب با این برد نشان دادیم آمده ایم که برای موفقیت در این مسیر بجنگیم.


هدف اول ما صعود از این گروه است اما همانطور که از روز اولی که آمدیم گفتم  بازیکنان پرسپولیس روح بزرگ و تفکر بردن دارند و به نظر می رسد که بعد از قهرمانی متوالی در لیگ ایران باید به فکر موفقیت در آسیا باشند. تیمی که در لیگ ایران چهار قهرمانی پیاپی به دست آورده یعنی تلاش و سختی زیادی را متحمل شده و شخصیت قهرمانی دارد. پرسپولیس باید این شخصیت را امسال هم در آسیا نشان بدهد.

دیدگاه‌ها