کد خبر : 1708946 | 29 شهریور 1399 ساعت 23:33 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایران در فینال رقابتهای جهانی هت‌تریک

تیم ملی ایران با 18 سال سابقه حضور در هتریک، شب گذشته و در مرحله نیمه نهایی، در یک بازی نزدیک در مقابل دانمارک، به برتری 4 بر 2 در وقت های اضافه رسید و با چین بازی نهایی را برگزار می‌کند.

ایران در فینال رقابتهای جهانی هت‌تریک

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که با وقوع پاندمی کرونا، برگزاری مسابقات ورزشی شرایط جدیدی را تجربه می کند و رویکرد عمومی به سوی عدم حضور هواداران و برگزاری رقابت ها، با رعایت ضوابط بهداشتی کرونایی است، توجه بیشتری به سمت رقابت های آنلاین ورزشی معطوف شده است.اما مسابقات و بازی های آنلاین، قدمتی بیش از این ها دارد و تاریخچه آن به ایام برگزاری آخرین جام جهانی قرن 20 ام که با بازیهای غرورانگیز تیم ملی ایران در فرانسه 1998 همراه بود، باز می‌گردد.هتریک، بازی آنلاین فوتبالی که طی 23 سال، توانسته نزدیک به 14 میلیون نفر را به خودش جذب کند، در این روزها شاهد برگزاری دو رقابت مهم ملی ست: سی و یکمین دوره جام جهانی بزرگسالان به میزبانی کامرون و مسابقات مقدماتی جام جهانی جوانان که در آرژانتین برگزار خواهد شد.جالب اینکه   جام جهانی بزرگسالان ، به مرحله نهایی رسیده و یکشنبه شب قهرمان خود را خواهد شناخت.


تیم ملی ایران با 18 سال سابقه حضور در هتریک، شب گذشته و در مرحله نیمه نهشایی، در یک بازی نزدیک در مقابل دانمارک، به برتری 4 بر 2 در وقت های اضافه رسید، و باید برای بدست آوردن جام قهرمانی رقابت ها، یکشنبه شب در مقابل تیم ملی چین که با 2 گل دیر هنگام، تیم ملی استونی را در دیگر بازی این مرحله شکست داده است، صف آرایی کند.
 
*پیروزی مقابل دانمارک و صعود به فینال


بازی دیشب که بعد از صعود مقتدرانه ایران به نیمه نهایی، کفه ترازو را به نفع ایران پایین تر میدید، بسیار دراماتیک رقم خورد.


در نیمه نخست، ایران با گلزنی مجتبی اعتقادی، هافبک سرزن تیم اتلتیتکو شیراز، پیش افتاد. اما در ادامه با مصدومیت پای راست یحیی سنگچولی، هافبک ایران، که منجر به تعویض اجباری او شد، نگران کننده و نزدیک، به پایان رسید.


در نیمه دوم، تیم ملی ایران، بازی را حساب شده تر آغاز کرد و در یک ضربه ایستگاهی غافلگیر کننده توسط مهراب حبیب اللهی، 2 بر صفر از دانمارک پیش افتاد. اکنون این دانمارک بود که با کم کردن یک بازیکن از خط دفاعی، دست به بازی انتحاری زد  و در کمتر از 4 دقیقه با گلزنی نیک هافمن، مهاجم وسط تازه نفس و سرعتی خود، که در دقیقه 66 به جای هاردی یورگنسن مدافع، به بازی آمده بود، اختلاف را به حداقل رساند و در ادامه، زمانی که همه منتظر اعلام دقایق تلف شده توسط داور چهارم بودند، در دقیقه 89 گل تساوی را هم توسط هلموت لورنزن وارد دروازه ایران کرد و بازی را به وقت اضافه کشاند.

 

1528767


اما در وقت های اضافه، با تغییرات فنی ای که کادر تیم ملی ایران در نظر گرفته بود، و استفاده از ضعف دفاعی تیم ملی دانمارک، مجتبی اعتقادی، دومین گل خود در این بازی و سومین گل ایران را به ثمر رساند و در ادامه، عرفان اصفهانیان، وینگر سرعتی ایران، با استفاده از کم تعداد بودن بازیکنان حریف در جناح راست، گل چهارم و تیر خلاص را در دقیقه 115 به ثمر رساند تا ایران مقتدرانه به فینال جام جهانی صعود کند.


در این بازی، پیمان ده مرده، مهاجم تکنیکی ایران، توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد و امیدوار است که با گلزنی در فینال، نام خود را به عنوان ارمغان آورنده قهرمانی ایران، در تاریخ جام های جهانی هتریک ثبت کند.

دیدگاه‌ها