کد خبر : 1708955 | 30 شهریور 1399 ساعت 00:31 | 27.1K بازدید | 5 دیدگاه

الهلالی‌ها به دنبال راه چاره برای فرار از بحران

مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال راه‌حلی برای فرار از بحران کرونا و تغییرات در لیست خود هستند.

الهلالی‌ها به دنبال راه چاره برای فرار از بحران

به گزارش "ورزش سه" منابع آگاه در AFC خبر دادند ساختار لیگ قهرمانان آسیا اجازه نمی‌دهد که بازیکنی در زمان مصدومیت نامش از لیست تیمش خارج شود مگر آن‌که سنگربانی دچار مصدومیت شدیدی شود و نیاز به بیش از 30 روز مداوا داشته باشد، این اجازه را کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق ماده 26 لایحه مسابقات خواهد داد که آن باشگاه بتواند بازیکنی را در لیست خود جایگزین سنگربان مصدوم کند.

 

شرط اول که دروازه‌بان دچار مصدومیت باشد برای باشگاه الهلال قابل قبول است اما شرط دوم به دلیل این‌که ویروس کرونا دو هفته نیاز به استراحت دارد، مانع از این می‌شود که این تیم بتواند در لیست خود تغییر ایجاد کند؛ فدراسیون فوتبال عربستان اصرار دارد کرونا را ذیل این بند قانونی بیاورد و AFC به مسئولان باشگاه سعودی الهلال اجازه دهد تا در لیست خود تغییراتی را ایجاد کند و بازیکنان جدید را وارد لیست کند.

 

طبق لوایح و قوانینی که موجود است، امکان تبدیل و جایگزینی بازیکنان مصدوم با بازیکنان جدید امکان ندارد؛ به طور مثال کارلوس ادواردو بازیکن الهلال در سال 2017 در بازی رفت دچار آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد اما این باشگاه نتوانست بازیکنی را جایگزین او کند، با علم به این‌که فدراسیون فوتبال عربستان در آن مقطع هم درخواست خود را برای جایگزینی بازیکنان اعلام کرده بود که مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت و فقط برای سنگربانان تنها پذیرفتند.

 

همچنین AFC با درخواست باشگاه الهلال برای جایگزینی دو دروازه‌بان در لیست این تیم موافقت کرده است و این درخواست باشگاه عربستانی در راستای آن بود که آن‌ها بتوانند در ادامه مسابقات حضور پیدا کنند که دو دروازه‌بان جدید جایگزین دو سنگربان مبتلا به کرونا شدند.

 

1528793

 


با توجه به وخامت اوضاع در تیم الهلال، مدیریت این تیم از محمد الشلهوب بازیکن کهنه کار خود درخواست کرده است که به اردوی این تیم در قطر اضافه شود. این در حالی است که شلهوب مدتی پیش از میادین فوتبال خداحافظی کرده بود.


همچنین با وجود منفی بودن تست کرونای دو بازیکن این تیم به نام های محمد البریک و سلمان الفرج، AFC به این دو بازیکن اجازه نداده است تا به اردوی الهلال اضافه شوند.

دیدگاه‌ها