کد خبر : 1711065 | 09 مهر 1399 ساعت 15:44 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

پروتکل‌های غیرشفاف؛ محل اختلافات رسانه‌ای

چرا قهرمان لیگ تکواندو ثبت‌نام نکرد؟

قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر تکواندو برای فصل جدید ثبت نام نکرده و دلیل آن را عدم شفافیت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌داند.

چرا قهرمان لیگ تکواندو ثبت‌نام نکرد؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه روز دوشنبه مهلت نام نویسی برای فصل جدید لیگ برتر تکواندو به پایان رسید؛ در اتفاقی عجیب تیم لوازم خانگی کن در این مسابقات ثبت‌نام نکرد. این تیم که در سال‌های اخیر سرمایه گذاری خوبی در تمامی رده ها داشته و اکثر جزو مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بوده، فصل قبل هم به عنوان قهرمانی مشترک با شهرداری ورامین رسید.


کیومرث چگینی، مدیرتیم تکواندوی کن دلیل عدم ثبت نام برای لیگ برتر را اینطور عنوان می‌کند: «علاقمند بودیم مانند سالیان گذشته در لیگ‌های فصل جاری نیز حضور داشته باشیم، اما متاسفانه برای سازمان لیگ تکواندو نگرانی خانواده‌ها، جامعه ورزش و تکواندو در خصوص بیماری کرونا مهم نیست و برای آنها تنها برگزاری مسابقات اهمیت دارد. برای برگزاری مسابقات ابتدا باید زیر ساخت‌ها را فراهم و پروتکل‌ها را رعایت کرد. برگزاری مسابقات در شرایط فعلی ابهام دارد و همه عوامل تیم‌ها نگران سلامت ورزشکاران خود هستند.»


با اینکه به نظر می‌رسد مدیر تیم قهرمان فصل قبل به درستی مسائلی را به عنوان نگرانی جامعه تکواندو قبل از شروع لیگ برتر در شرایط کرونایی عنوان کرده، رییس سازمان لیگ سعی کرده در رسانه‌ها پاسخ او را بدهد. محسن تمجید در واکنش به صحبت های چگینی می گوید: « شیوه نامه‌ها خیلی شفاف در دسترس است. برخی از تیم‌ها قصد دارند اذهان عمومی را درگیر کنند و بحث را به سویی بکشانند که به اصل برگزاری لیگ مربوط نمی‌شود. همه چیز در آیین نامه شفاف است و هر تیمی می‌تواند در پیش ثبت نام لیگ شرکت کند و این سازمان لیگ است که صلاحیت تیم‌ها را می‌سنجد.»


به نظر می‌رسد سازمان لیگ تکواندو نباید به این راحتی یکی از مدعیان سال‌های اخیر تکواندو که سرمایه گذاری خوبی در این رشته کرده را از دست داده و آن‌ها را فراری دهد. شاید بهتر باشد این اختلافات و سوءتفاهم‌ها با برگزاری یک نشست حل و فصل شود تا اینکه هر دو طرف در رسانه‌ها پاسخ یکدیگر را بدهند.


فدراسیون تکواندو که در هفته های اخیر رایزنی های زیادی برای صدور مجوز برگزاری مسابقات انجام داده و موافقت‌هایی را هم در این خصوص گرفته، برای برپایی لیگ برتر در شرایط کرونایی نیاز دارد که چالش های موجود را برطرف کرده و برای رعایت پروتکل ها از جمله انجام تست PCR از تکواندوکاران با باشگاهها تعامل داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها