کد خبر : 1712985 | 19 مهر 1399 ساعت 18:36 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

تایمازوف با دوپینگ هم مرا برده باشد، دیگر مهم نیست

معصومی: پسرم جای من مدال المپیک می‌گیرد

فردین معصومی که در کسوت مربی به کشتی برگشته، معتقد است پسرش می‌تواند جای خالی مدال المپیک در کارنامه او را پر کند.

معصومی: پسرم جای من مدال المپیک می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، فردین معصومی، ملی‌پوش سابق سنگین وزن کشتی آزاد ایران که این روزها به عنوان سرمربی تیم چسب رازی وارد لیگ برتر شده، امروز مهمان برنامه دایره طلایی بود و درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت. 


او در ابتدا در مورد پس گرفتن دو مدال طلای المپیک آرتور تایمازوف حریف سال‌های جوانی‌اش، به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگش گفت: آرتور تایمازوف یک نابغه تمام عیار در دورانی که ما کشتی می گرفتیم، بود. او به همراه بلال ماخوف و کشتی‌گیر قزاق مدعیان جدی سنگین وزن بودند و در آن زمان این وزن مدعیان زیادی داشت. حالا دیگر چه دوپینگش دربیاید و چه در نیاید برای من ارزش ندارد چون مدال خوب است پای سکو آن را بگیری. حالا او می‌ماند و کار ناجوانمردانه‌ای که انجام داده، مردم ایران کشتی را خوب می‌فهمند. من معتقد به درست زندگی کردن هستم. خیلی ها شاید مدال جهانی و المپیک ندارند ولی آنقدر در قلب مردم عزیزند که قهرمان المپیک شاید آن جایگاه را نداشته باشد. کار خوب است که خدا درستش کند و بین مردم عزیز بمانی. حالا دیگر از دوره قهرمانی ما گذشته، تایمازوف اگر در کشتی با من هم دوپینگ کرده باشد، دیگر مهم نیست. البته من هنوز هم معتقدم او نابغه بود مثل حسن یزدانی ما، مثل علیرضا حیدری، علیرضا دبیر و محمد طلایی ما.


سرمربی تیم چسب رازی در لیگ فصل جاری در مورد ورودش به کار مربیگری عنوان کرد: در کار ورزشی، من دیگر نه از این اسم بزرگتر می‌شوم و نه کوچکتر. در دوره فدراسیون قبلی با تیم ملی ساحلی کار کردم. سه سال سرمربی این تیم بودم و هم در رده نوجوانان و هم جوانان قهرمان دنیا شدیم و بعد از آن در بزرگسالان در کنار تیم ملی بودم. با این مشغله‌ای که خودم داشتم و درگیر کار اقتصادی هستم، برخی فکر می‌کردند با آمدن دبیر به فدراسیون کشتی، ما در فدراسیون می‌خوابیم و حتما هستیم، اما شاید در این مدت فقط یک یا دو بار در فدراسیون حاضر شدم. خودم آنقدر درگیر زندگی خودم هستم که به کشتی فکر نمی‌کردم. البته تمام زندگی ام از کشتی است و جوانی‌ام را در این راه گذاشته‌ام. هر کجا به ما نیاز بوده چون خودم را به کشتی و مردم ایران بدهکار می‌دانم، آمده‌ام. 


وی در مورد کیفیت لیگ برتر گفت: نمی‌توانیم بگوییم مسابقات مثل قبل بود، به هر حال کاستی‌هایی داشت ولی باید به فدراسیون کشتی و سازمان لیگ خدا قوت گفت که در این شرایط سخت تلاش کردند مسابقه برگزار شود. به واسطه لیگ، بچه‌ها دور هم جمع شدند و یک تمرین خیلی خوب داشتند، مسابقه نمی‌شود گفت. از نظر مالی هم عده‌ای تامین می‌شوند. به نظر من باید این کار انجام می شد و نقطه قوت لیگ، این بود که کشتی بار دیگر به خانه‌ها رفت. کشتی دوباره زنده شد و این مهم است.

 

1534845


معصومی در مورد عملکرد سنگین وزن‌ها در این دوره لیگ برتر آزاد عنوان کرد: یک پیشنهاد به سازمان لیگ دارم. من 10-11 سال در لیگ برتر کشتی گرفتم. آن زمان یادم هست هر تیمی 2 تا ملی‌پوش بیشتر نمی‌توانست بگیرد. این قانون جذابیت لیگ را بیشتر می‌کند. الان دیدیم که به پرویز هادی کشتی نرسید. زارع کشتی بسیار خوبی با محبی گرفت. از مبارزه‌اش لذت بردم که در اوج جوانی کشتی‌ای در کلاس جهانی گرفت. جا دارد به مربی سازنده‌اش تبریک بگویم که یک مدال المپیک تحویل کشتی ما داده، او باهوش کشتی می گیرد.


وی در مورد اینکه پسرش هم کشتی می گیرد، گفت: امیررضا فیزیک خوبی دارد. حیدری و یزدانی هم او را دیده‌اند و نوید این را می‌دهند که می‌تواند کشتی‌گیر خوبی شود چون پتانسیل دارد. اگر آنچه من در ویترین افتخاراتم کم دارم را او بگیرد آن موقع احساس آرامش خواهم کرد. من در سه ثانیه به کسی مدال المپیک را دادم که 13 بار او را برده بودم. امیدوارم امیررضا این کار را تمام کند. 


ملی‌پوش سابق کشتی آزاد در پایان گفت: من خیلی فوتبالی و طرفدار پرسپولیسم. این را همه می‌دانند، اما اینقدر فرق بین فوتبال و سایر رشته ها نباید باشد. بار المپیک‌ها روی دوش کشتی، وزنه برداری و تکواندوست، اما المپیک که تمام می‌شود، همه این رشته را فراموش می کنند. شان قهرمان جهان و المپیک سکه دو میلیون تومانی نیست. مربی تیمش نایب قهرمان آسیا شده، می‌گوید رویم نمی‌شود بعد از 15 ماه حضور در اردوی تیم ملی به خانواده‌ام بگویم 7 میلیون جایزه گرفته‌ام.

دیدگاه‌ها