کد خبر : 1713644 | 23 مهر 1399 ساعت 11:22 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد انتقامی فیروزجا و کارلسن بر سر قهرمانی

علیرضا فیروزجا بعد از دو شب صدرنشینی ،صدر جدول را به مگنوس کارلسن نروژی داد.

نبرد انتقامی فیروزجا و کارلسن بر سر قهرمانی 

به گزارش "ورزش سه" رقابت های شطرنج نروژ که  با حضور شش استاد بزرگ و به صورت حضوری برگزار می شود فردا شب شاهد نبرد حساس علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن قهرمان ده ساله گذشته جهان و نفر اول رده بندی این رشته در ریتینگ جهانی می باشد.


فیروزجا که قبل از بازی های دور هشتم صدرنشین جدول این تورنمنت بود شب گذشته در مصاف با کاروآنا نفر دوم این رشته در ریتینگ جهانی در دیدار کلاسیک مساوی کرد و در نبردآرماگدون با مهره سیاه مغلوب حریف خود شد تا تنها یک امتیاز کسب کند و صدر جدول را به کارلسن بدهد.کارلسن در نبرد همزمان برابر آرین طاری شطرنجباز نروژی ایرانی الاصل در دیدار کلاسیک پیروز شد و سه امتیاز کسب کرد و صدر جدول را از فیروزجا گرفت و او را به رده دوم جدول فرستاد.


فیروزجا که در این تورنمنت در دیدارهای کلاسیک شکستی را نپذیرفته و در دیدارهای آرماگدون دو پیروزی برابر آرونیان و یک پیروزی و شکست برابرکاروآنا و یک شکست برابر کارلسن را تجربه کرده است ، فردا شب از ساعت 18:30دقیقه با مهره سفید به مصاف کارلسن می رود تا انتقام شکست بازی رفت در دیدار آرماگدون را که به دلیل افتادن ساعت برابر کارلسن اتفاق افتاد بگیرد.
مگنوس کارلسن نفراول رده بندی این رشته در جهان و علیرضا فیروزجا نفر اول این رده بندی در جوانان جهان در ماه های گذشته بارها به مصاف هم رفتند و یکی از جذاب ترین رقابت های این سال ها را برای اهالی شطرنج رقم زدند.


فیروزجا که از مهره سفید استفاده خواهد کرد برای رسیدن به قهرمانی و کسب سه امتیاز راهی جز قربانی کردن کارلسن برای جاه طلبی هاش در دیدار کلاسیک و فکری در خاک نروژ ندارد.

 

1535683

دیدگاه‌ها