کد خبر : 1713774 | 23 مهر 1399 ساعت 22:52 | 28K بازدید | 1 دیدگاه

شاگردان کی‌روش در سودای پرواز به دوحه

زردپوشان کلمبیا در آغاز مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آمریکای جنوبی شروعی درخشان را با سرمربی سابق تیم ملی ایران رقم زدند.

شاگردان کی‌روش در سودای پرواز به دوحه

به گزارش "ورزش سه" از هفته گذشته مسابقات جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی با حضور 10 تیم به صورت گروهی آغاز شد و تیم‌های مطرحی چون برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، شیلی و کلمبیا تلاش خود را برای رسیدن به سهمیه صعود به جام جهانی 2022 قطر آغاز کردند؛ کلمبیایی‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش پس از گذراندن چند اردوی تدارکاتی رسماً کار خود را مقابل تیم ملی ونزوئلا آغاز کردند. هر چند مصدومیت شدید آریاس باعث نگرانی ویژه کی‌روش شد اما شاگردان او توانستند با برتری پر گل از میدان خارج شوند و حریف خود را با سه گل شکست دهند.

 

بامداد امروز نیز کلمبیایی‌ها در دومین دیدار خود در این مرحله، به مصاف تیم ملی شیلی رفتند که در پایان یک دیدار جنجالی، در واپسین دقایق فالکائو، شاگردان کی‌روش را از شکست نجات داد و آن‌ها با تساوی 2 - 2 از میدان خارج شدند تا روند شکست‌ناپذیری کلمبیایی‌ها ادامه‌دار باشد؛ با تساوی امروز، شاگردان کی‌روش 4 امتیازی شدند و پس از برزیل و آرژانتین 6 امتیازی در رده سوم جدول قرار گرفتند.

 

در فیفادی آتی که در آبان‌ماه خواهد بود، کلمبیا باید در دو دیدار حساس مقابل اروگوئه و اکوادور به میدان برود؛ دو دیداری که می‌تواند نقش مهمی را در جایگاه شاگردان کی‌روش در جدول رده بندی داشته باشد. طبق قانون در پایان مرحله گروهی، چهار تیم برتر جدول رده بندی در منطقه آمریکای جنوبی مستقیما به جام جهانی 2022 قطر صعود خواهند کرد و تیم پنجم نیز راهی دیدار پلی‌آف خواهد شد.

 

باید دید شاگردان کی‌روش آیا می‌توانند از جایگاه خود در راه صعود به جام جهانی بهره ببرند یا دیدارهای دشوار پیش‌روی سرنوشت آن‌ها را تغییر خواهد داد؟ کلمبیایی‌ها پس از 8 سال دوری از جام جهانی، در دو دوره اخیر این تورنمنت حضور داشته‌اند اما موفق به صعود به جمع چهار تیم برتر نیز نشده‌اند و بهترین نتیجه آن‌ها صعود به دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل است.

دیدگاه‌ها