کد خبر : 1724775 | 21 آذر 1399 ساعت 23:25 | 80K بازدید | 0 دیدگاه

جدال کانتونا و دشان تمام شدنی نیست

کینگ اریک تبرئه شد؛ هر چه دلت خواست بگو!

به نظر می رسد جنگ بین دو اسطوره فوتبال فرانسه با پیروزی اریک کانتونا خاتمه یافته است.

کینگ اریک تبرئه شد؛ هر چه دلت خواست بگو!

به گزارش "ورزش سه"، سریالی که برای ما بیش از چهار سال به طول انجامید حالا در حال پایان یافتن است چرا که شکایت دیدیه دشان از اریک کانتونا بابت افترا زدن به او در روز جمعه توسط دادگاه کیفری پاریس رد شد.

 

سرمربی حال حاضر تیم ملی فرانسه اکنون برای اعتراض به حکم صادر شده 10 روز فرصت خواهد داشت. دشان، اریک کانتونا را متهم می‌کند که پیش از رقابت‌های یورو 2016 تصمیم به بدنام کردن او داشته است؛ جایی که کانتونا در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد سرمربی فرانسه به دلیل آفریقایی بودن کریم بنزما و حاتم بن عرفا این دو نفر را دعوت نکرده است.

 

با این حال دادگاه مربوطه باور دارد که ادعای مطرح شده از سوی دیدیه دشان به گونه ای نیست که نمی‌توان به واسطه آن ها کانتونا را متهم کرد و در واقع ادله کافی در این باره وجود ندارد؛ به این معنی که صحبت های مطرح شده از سوی کانتونا به طور جد افترا تلقی نشده است.

 

1552548

 

کانتونا و دشان در گذشته در ترکیب تیم ملی فرانسه همبازی بودند، اما از اواسط دهه 1990 بارها با هم درگیری داشته اند. کانتونا در گذشته مدعی شده بود دشان فقط به درد پاس دادن می خورد.


 
از طرفی وکیل اریک‌کانتونا نیز که پیش از این از موکلش بابت آزادی بیان دفاع کرده بود، کاملاً از رای صادر شده استقبال کرده و معتقد است که در این پرونده عدالت به شکل کامل اجرا شده است.

 

گفتنی است اریک کانتونا پیش از رقابت های یورو 2016 درباره دعوت نشدن کریم بنزما و حاتم بن عرفا به تیم ملی فرانسه گفته بود: " بنزما و بن عرفا بازیکنان بزرگی هستند. اما دشان فقط نامی فرانسوی دارد. شاید او تنها کسی در فرانسه باشد که واقعا یک نام فرانسوی دارد. بن عرفا شاید بهترین بازیکن فرانسه در این مقطع باشد، اما آنها ریشه هایی از کشورهای دیگر دارند و طبیعی است من اینگونه فکر کنم."

 

1552552

 

این پرونده حقوقی توسط این دو وکیل پیگیری می‌شد.وکیل کانتونا (نفر جلو) برنده حکم بدوی شد.

 

در واقع به نظر می رسد که کینه اریک کانتونا از دشان به قبل از این اتفاق نیز بر می گردد؛ جایی که او به سرمربی حال حاضر تیم ملی فرانسه مشکوک بوده که در سال 1996 در حذف نام او از لیست خروس ها برای رقابت ها یورو دست داشته است.

 

 

 

1480850

دیدگاه‌ها