کد خبر : 1724964 | 22 آذر 1399 ساعت 19:39 | 93.2K بازدید | 1 دیدگاه

درخشش ناگهانی یک ذخیره تمام ‌وقت

این دروازه‌بان به استقلال برمی‌گردد؟

حسین پورحمیدی با مهر پنالتی روستایی، عامل مهمی در کسب یک امتیاز تیم رسول خطیبی بود.

این دروازه‌بان به استقلال برمی‌گردد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، هفته ششم رقابت های لیگ برتر با تساوی پیکان و آلومینیوم اراک همراه بود. در این مسابقه جنجالی، حسین زمانی در دقیقه 57 یک ضربه پنالتی به سود خودروسازان اعلام کرد ولی با درخشش پورحمیدی، این پنالتی مهار شد.


در این دقیقه، برخورد مهاجم پیکان با مدافع آلومینیوم در سمت چپ محوطه جریمه منجر به اعلام خطای پنالتی به سود شاگردان تارتار شد.  ضربه پنالتی زمینی امیر روستایی را حسین پورحمیدی با شیرجه عالی به سمت چپ مهار کرد تا توپ به کرنر برود.


پورحمیدی در ابتدای لیگ نوزدهم از استقلال خوزستان به استقلالی های تهران پیوست. پورحمیدی در لیگ هجدهم در 16 مسابقه که برای خوزستانی ها به میدان رفته بود و موفق به ثبت 4 کلین شیت شده بود. با جدایی رحمتی از استقلال، مدیران این تیم برای اینکه حسینی یک ذخیره خوب داشته بود، پورحمیدی را به خدمت گرفتند.

 

1552777


اما این دروازه بان به جز بازی های دوستانه، هرگز برای استقلال به میدان نرفت. چه در زمانی که استراماچونی هدایت آبی پوشان را برعهده داشت و چه در زمانی که مجیدی و نامجو مطلق سرمربیان این تیم بودند، هرگز به پورحمیدی فرصت بازی داده نشد آن هم در شرایطی که عملکرد حسینی درون دروازه استقلال به نحوی بود که می شد به پورحمیدی فرصت خودنمایی داده شود.


به هر حال پس از جذب رشید مظاهری و ماندن حسینی در استقلال، مشخص بود که فرصت بازی در آبی های پایتخت به پورحمیدی جوان نمی رسد و او با قراردادی قرضی از جمع استقلالی ها جدا شد و به آلومینیوم اراک پیوست.


رسول خطیبی در دو دیدار ابتدایی خود در لیگ برتر، رضا حسن پور را درون دروازه قرار داد. اما دو شکست 3 بر صفر در برابر نساجی و باخت با یک گل در برابر سپاهان اصفهان باعث شد تا خطیبی به فکر تغییر در درون دروازه تیمش بیفتد و پورحمیدی پس از یک فصل نیمکت نشینی مطلق در برابر مس رفسنجان به میدان رفت.


با وجود دوری طولانی مدت پورحمیدی از میادین، اما این بازیکن در برابر رفسنجانی ها به میدان رفت و با عملکردی خوب، موفق به ثبت کلین شیت شد تا در بدست آمدن اولین امتیاز اراکی ها در لیگ بیستم نقش ویژه ای داشته باشد.

 

1552773


اما پورحمیدی با عملکردی فوق العاده در برابر فولاد، نشان داد درخشش او در هفته قبلش اتفاقی نبوده است. او در دیداری سخت و دشوار در مقابل فولاد قرار گرفت و بازی بسیار خوبی را از خود نشان داد و هرگز به بیننده این حس را القا نمی کرد که او یک فصل از حضور در میدان دور بوده است.


نقطه عطف عملکرد پورحمیدی در این دیدار، در لحظات پایانی مسابقه بود. او در دقایق پایانی بازی ضربه ایستگاهی پاتوسی را به شکلی فوق العاده و با دست مخالف جمع کرد تا مانع از فروپاشی دروازه تیمش شود و در تیم منتخب هفته نیز قرار گرفت.


هر چند پورحمیدی در بازی مقابل ماشین سازی در دقیقه 86 دروازه اش باز شد، ولی آلومینیوم به لطف بازی خوب او روند خوبی را در پیش گرفت و توانست با نتیجه 4 بر یک از سد ماشین سازی عبور کند و به اولین پیروزی خود در لیگ دست پیدا کند.

 

1552774


اما اوج درخشش این سنگربان، در هفته ششم و بازی مقابل پیکان بود. او توانست به زیبایی هر چه تمام تر پنالتی امیر روستایی را مهار کرد تا رسول خطیبی کسب یک امتیاز مهم در استادیوم شهدای شهر قدس را مدیون درخشش این سنگربان 22 ساله باشد.


علاوه بر مهار پنالتی، پورحمیدی در چند صحنه واکنش های فوق العاده ای از خود نشان داد که مهم ترین آن در دقیقه 67 بود. جایی که پیکان در سمت راست زمین صاحب یک ضربه کرنر شد. توپ ارسالی با ضربه سر صالحی مواجه شد که پورحمیدی با واکنشی استثنایی توپ را به خوبی دفع کرد.

 

1552776


او همچنین در دقایق 23، 33 و 49 با واکنش های خوب، سه بار مهاجمین پیکان را در امر گلزنی ناکام گذاشت تا این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد و آلومینیوم اراک در جدول رده بندی 6 امتیازی شود.


به هر حال حسین پورحمیدی با 3 کلین شیت در 4 دیدار، تاکنون یکی از پدیده های لیگ برتر بوده است. علاوه بر این، او دومین سنگربانی است که در لیگ بیستم موفق به مهار ضربه پنالتی شده است. شاید استقلالی ها اکنون حسرت عدم حضور این دروازه بان در دیدارهای حساس فصل گذشته تیمشان را بخورند ولی نکته امیدوارکننده برای آبی پوشان این است که قرارداد پورحمیدی با آلومینیوم اراک قرضی است و او می تواند به استقلال بازگردد.

دیدگاه‌ها