کد خبر : 1725842 | 26 آذر 1399 ساعت 23:39 | 118.6K بازدید | 0 دیدگاه

تماشایی و عجیب و غریب

کمدی ترین گل اروپا در روز درخشش سردار(عکس)

تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ در مهمترین دیدار هفته، از سد نزدیک ترین تعقیب کننده اش گذشت و صدرنشینی اش را تثبیت کرد.

کمدی ترین گل اروپا در روز درخشش سردار(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در هفته نوزدهم لیگ برتر روسیه، تیم های زنیت سن پترزبورگ و اسپارتاک مسکو در ورزشگاه خانگی زنیت به مصاف هم رفتند. این دیدار حساس، صحنه تقابل تیم های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر روسیه بود.


در این دیدار، ابتدا سردار آزمون توانست دروازه حریف را باز کند. در دقیقه 8 پاس خوب وندل به سردار رسید و مهاجم ایرانی زنیت به شلیکی محکم از روی خط محوطه جریمه اسپارتاک، توپ را به سمت دروازه حریف شوت زد و تلاش الکساندر ماکسیمنکو سنگربان اسپارتاک برای مهار این توپ بی نتیجه بود.


اما در دقیقه 22 مدافع زنیت به شکلی عجیب دروازه تیم خودش را باز کرد. ارسال بازیکن اسپارتاک از سمت راست به درون محوطه جریمه رسید و ضربه سر مهاجم حریف در حالی به دژان لوورن مدافع رسید که هیچ بازیکنی از تیم حریف در کنار او نبو و او وقت و مکان زیادی داشت و تصمیم گرفت توپ را به دروازه بان خود برساند.

 

1554195


لوورن که قصد داشت با پاسی آرام توپ را در اختیار آندری لونف سنگربان زنیت قرار دهد، اما در هنگام استپ سینه او، توپ ارتفاع گرفت و از بالای سر سنگربان زنیت وارد دروازه شد. تلاش لونف برای گرفتن توپ بی نتیجه بود و کمدی ترین گل بخودی لیگ برتر روسیه و حتی اروپا بدین شکل به ثمر رسید.

 

1554198


اما در ادامه زنیت موفق شد به بازی برگردد. یاروسلاف راکیتسکی و آرتم زیوبا دو گل دیگر برای زنیت به ثمر رساندند تا زنیت با 41 امتیاز و 6 امتیاز اختلاف نسبت به اسپارتاک مسکو صدرنشینی خودش را تثبیت کند.


سردار آزمون به همراه آرتم زیوبا با گل هایی که به ثمر رساندند، هر دو در جدول گلزنان لیگ برتر روسیه 11 گله شدند تا رقابت شانه به شانه این دو نفر در جدول بهترین گلزنان لیگ روسیه همچون فصل گذشته ادامه داشته باشد.


اما این گل بخودی دژان لوورن با واکنش های جالب توجهی در فضای مجازی نیز مواجه شد. بازیکن تیم ملی کرواسی که در تابستان با قراردادی 3 ساله از لیورپول به زنیت سن پترزبورگ پیوست، در حالی از فاصله ای نزدیک با استپ سینه دروازه خودی را باز کرد که از زمان پیوستن به زنیت در تابستان، بازی های درخشانی را در خط دفاع تیمش انجام داده بود.

 

1554196


احتمال می رود که لوورن قدرت قفسه سینه خود را دست کم گرفته بود چرا که پاس رو به عقب او، باعث شد تا توپ به حالت خنده دار از بالای سر دروازه بان به درون دروازه زنیت برود. یکی از رسانه های انگلیسی زبان در مورد این گل نوشته است: لوورن به عنوان بزرگترین طرفدار خودش شناخته شده است چرا که او چندی قبل در یک مصاحبه گفته بود: من فکر می کنم مردم باید تشخیص دهند که من یکی از بهترین مدافعان جهان هستم و فقط حرفهای بیهوده نمی زنم.


ماه گذشته ، لوورن به دلیل مصدومیت چندین هم تیمی سابق خود در لیورپول، از برنامه ریزی فشرده در لیگ برتر انگلیس انتقاد کرده بود. او در توئیترش نوشته بود: مردم تعجب می کنند که چرا این همه آسیب دیدگی وجود دارد، جواب آن ساده است. با برگزاری بازی های بسیار زیاد، ریکاوری غیرممکن است. در شرایطی که به دلیل ویروس کرونا امسال بازی ها به شک عجیب و غریبی برگزار می شود، آن هم بدون مرخصی، بدون پیش فصل مناسب و سپس برنامه ریزی دیوانه کننده.

دیدگاه‌ها