کد خبر : 1728410 | 10 دی 1399 ساعت 10:54 | 12.5K بازدید | 3 دیدگاه

پس از رکوردشکنی 14 ساله هفته گذشته؛

حقیقی در سودای پایان یک کابوس!

علیرضا حقیقی هرگز در برابر استقلال موفق به ثبت کلین شیت نشده و امیدوار است که امروز این طلسم را بشکند.

حقیقی در سودای پایان یک کابوس!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و گل گهر برگزار کننده مهمترین دیدار هفته نهم رقابت های لیگ برتر خواهند بود. شاگردان امیر قلعه نویی به دنبال کسب 3 امتیاز هستند تا صدر جدول را از صنعت نفت پس بگیرند و استقلال نیز امیدوار است با پیروزی در این دیدار، با تفاضل گل بهتر نسبت به آبادانی ها و البته یک بازی کمتر، به رده نخست جدول رده بندی صعود کند.


اما شاگردان محمود فکری برای رسیدن به این هدف، باید از سد مدافعین و سنگربان گل گهر عبور کنند. علیرضا حقیقی که در دیدار امروز وظیفه حراست از دروازه سیرجانی ها را برعهده دارد، تاکنون هرگز در برابر استقلال موفق به ثبت کلین شیت نشده است و او امیدوار است امروز این طلسم را بشکند.


سنگربان گل گهر با پیراهن پرسپولیس و نساجی، تاکنون 6 بار در برابر استقلال به میدان رفته که تنها یک بار موفق به پیروزی شده، 3 بار طعم تلخ شکست را تجربه کرده و دو بار نیز به تساوی دست پیدا کرده است.
نخستین تقابل حقیقی و استقلال به دربی 67 در تاریخ 25 بهمن 87 بازمیگردد. جایی که مرتضی جباری با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه حقیقی و پرسپولیس را باز کرد و این تک گل تا دقیقه 93 پا برجا ماند تا اینکه دست علی علیزاده به کمک سرخپوشان آمد و با پنالتی که محسن ترکی به سود پرسپولیس اعلام کرد، مازیار زارع در دقیقه 93 گل تساوی را وارد دروازه طالب لو کرد.


دومین حضور حقیقی در دربی، به تنها پیروزی او در برابر استقلال منجر شد. او در شهرآورد 69 در چهارده بهمن 88 درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت. فرهاد مجیدی در دقیقه 16 توپ را از میان پاهای حقیقی عبور داد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند. اما در ادامه مرحوم هادی نوروزی و کریم باقری دو گل برای تیم علی دایی به ثمر رساندند و پرسپولیس به 6 تساوی پشت سر هم پایان داد.


دربی 70 برای حقیقی بد تمام شد. در حالیکه این بازی کم هیجان با نتیجه بدون گل رو به پایان بود، پاس فوق العاده مجتبی جباری به مجیدی، او را که در کورس با شیث رضایی پیروز شده بود، با علیرضا حقیقی تک به تک کرد و ضربه پای چپ مجیدی در دقیقه 91 گل برتری آبی پوشان را به ثبت رساند تا استقلال برنده شهرآورد تهران شود.

 

1551287


دربی 74 آخرین حضور حقیقی در شهرآورد تهران بود. بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید، وقت های اضافه پرگلی را داشت جایی که استقلال ظرف 10 دقیقه موفق شد 3 بار توسط جباری (2گل) و شریفات، دروازه حقیقی را باز کند و این شهرآورد با نتیجه 3 بر صفر به سود آبی پوشان به پایان رسید.


حقیقی پس از لژیونر شدن و بازگشت به فوتبال ایران، سال گذشته 2 بار و با پیراهن نساجی مقابل استقلال قرار گرفت. دیدار رفت در قائمشهر با پیروزی دو بر یک استقلال به پایان رسید و در بازی برگشت نیز تلاش دو تیم به تساوی یک – یک انجامید.
بطور کلی علیرضا حقیقی در 6 باری که مقابل استقلال قرار گرفته است، هیچ گاه موفق به ثبت کلین شیت نشده است. باید دید این طلسم او امروز شکسته خواهد شد یا همچنان استقلال در باز کردن دروازه حقیقی موفق خواهد بود؟

دیدگاه‌ها