کد خبر : 1731328 | 24 دی 1399 ساعت 23:43 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

متهمان پرونده ویلموتس در انتخابات هستند؟

مجادله قاضی‌زاده و علیپور برای انتخابات فدراسیون

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره حضور برخی متهمان پرونده ویلموتس در انتخابات فدراسیون واکنش نشان داد.

به گزارش "ورزش سه"، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام برخی از متهمان پرونده «ویلموتس» در انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: برخی از متهمان پرونده ویلموتس خودشان در انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شرکت نکردند.

 

او ادامه داد: اما برخی از این متهمان در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرده‌اند، در حالی که باید پاسخگوی عملکرد خود در موضوع پرونده ویلموتس باشند و قطعا مجلس، بُعد نظارتی خود را در این موضوع اعمال خواهد کرد.

 

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبعا اگر افراد دارای پرونده باز قضایی بخواهند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند، ما از دستگاه‌های نظارتی سوال خواهیم کرد که چگونه صلاحیت این افراد را تایید می‌کنند.

 

همچنین حجت‌الاسلام علیپور، مسؤول نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت فوتبال درباره اظهارات احسان قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در حقوق فردی هیچگاه هیچ فردی به صرف اتهام از حقوق و مزایای فردی و شخصی و اجتماعی محروم نشده و معلوم نیست این حکم و اظهار جناب قاضی‌زاده هاشمی مبتنی بر کدامین مکتب حقوقی است و با عنایت به مانیتورینگ رادار اسپرت و تیم‌های دیده‌بان فیفا می‌تواند تبعات منفی جبران ناپذیری داشته باشد.

 

او ادامه داد: عملکرد وی در خصوص فوتبال ایران به مبادی ذی‌ربط گزارش و ارکان فوتبال ایران شکایت رسمی خود را از دخالت و اظهار نظرهای غیرکارشناسی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد. بهتر است اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه دهند انتخابات فدراسیون فوتبال ذیل اساسنامه مصوب و برابر قانون و مقررات تصویبی بررسی و پیگیری و اعمال شود و از اظهارنظرهای غیرکارشناسی به طور جدی اجتناب کنند.

 

حجت‌الاسلام علیپور یادآور شد: از هیأت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان انتظار می‌رود به ایشان متذکر شوند که در اظهارات منتسب رعایت حقوق شهروندی و فردی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی را انجام دهند.

دیدگاه‌ها