کد خبر : 1735993 | 18 بهمن 1399 ساعت 13:59 | 55.3K بازدید | 1 دیدگاه

دفاعیه زلاتان درباره درگیری با لوکاکو

انتظار نمی رود که زلاتان ابراهیموویچ به خاطر درگیری با روملو لوکاکو و سخنانی که راجع به جادوگری و "وودوو" خطاب به بازیکن اینتر بر زبان آورده است، به نژادپرستی متهم و محروم شود.

دفاعیه زلاتان درباره درگیری با لوکاکو

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم اینتر و میلان در دیدار یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا، زلاتان و لوکاکو درگیری شدیدی با یکدیگر داشتند و هر دو طرف الفاظ توهین آمیز و جملات زننده ای را خطاب به هم بر زبان آوردند. از آنجا که این بازی نیز مثل دیگر بازی های این ماه ها بدون تماشاگر و در استادیوم خالی برگزار می شد، صدای این دو به وضوح در ورزشگاه و همچنین از تلویزیون قابل شنیدن بود.

 

زلاتان ابراهیموویچ در میانه درگیری به لوکاکو گفته بود "خر کوچولو" و "برو به مامانت زنگ بزن و به وودوو و جادو جمبلت برس".

 

1566405

 

زلاتان در دفاعیه خود هرگونه توهین نژادی را رد کرده و همچنین لوکاکو نیز او را متهم به نژادپرستی نکرده است.

 

زلاتان به بازرسانی که این موضوع را بررسی می کردند توضیح داده که این کنایه در واقع به ماجرای خاصی که لوکاکو داشت و در سال 2017 به روزنامه ها هم کشیده شد اشاره داشته است.

طعنه زلاتان به لوکاکو راجع به جادوگری به ماجرایی باز می گردد که یکی از مدیران و سهامداران تیم اورتون، فرهاد مشیری، بازگو کرده است. مشیری گفته که در سال 2018 لوکاکو پیشنهاد تمدید قرارداد با اورتون را به خاطر توصیه جادوگرش رد کرده بود.

 

ماجرا از این قرار بود که اورتون قراردادی بهتر از چلسی به لوکاکو پیشنهاد کرد و لوکاکو و ایجنتش نیز در جلسه ای برای امضای قرارداد حاضر شدند. همه چیز خوب پیش می رفت تا وقتی که لوکاکو به مادرش زنگ زد. سپس او گفت که به سفری زیارتی در آفریقا یا همان دور و برها رفته و با جادوگری دیدار کرده و به او گفته اند که لوکاکو باید به چلسی برود.

 

البته لوکاکو این داستان را رد کرده و در نهایت هم به جای چلسی به منچستریونایتد رفت. لوکاکو حتی بعدها مشیری را تهدید کرد که از او به خاطر این داستان شکایت خواهد کرد.

 

زلاتان با ارائه روزنامه هایی که در آن زمان به این موضوع پرداخته بودند می تواند از اتهام نژادپرستی تبرئه شود چرا که این واقعه ای است که در ملا عام اتفاق افتاده و ربطی به کلیشه های نژادی که ریشه های آفریقایی لوکاکو را مسخره کند ندارد.

 

1569902

 

زلاتان همچنین مجبور شد راجع به "الاغ کوچولو" هم توضیح دهد! عبارتی که در انگلیس در توصیف بازیکنانی که هیچ مهارتی ندارند به کار برده می شود.

این موضوع هم به زمانی برمی گردد که زلاتان با لوکاکو در منچستریونایتد هم تیمی بود و هر بار که لوکاکو می توانست در تمرینات توپ را به خوبی کنترل کند به او پول جایزه می داد.

 

بازرسانی که بررسی این دعوا را به عهده دارند، با لوکاکو نیز صحبت کرده اند، اما او زلاتان را به هیچ وجه به نژادپرستی و توهین نژادی متهم نکرده است.

 

در واقع این موضوع که زلاتان به خاطر نژادپرستی و توهین های نژادی محکوم خواهد شد، تنها در رسانه ها مطرح شد و هیچ پایه و اساسی از ابتدا نداشت.

دیدگاه‌ها