کد خبر : 1739058 | 03 اسفند 1399 ساعت 15:31 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

با شکست مدودف؛

پیروزی قاطعانه نوله و نهمین قهرمانی در اوپن استرالیا

نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان، با یک نمایش قدرتمند و برتر امروز در سه ست دنیل مدودف، تنیسور شماره چهار جهان، را شکست داد و شمار قهرمانی های خود در اوپن استرالیا را به 9 قهرمانی رساند.

پیروزی قاطعانه نوله و نهمین قهرمانی در اوپن استرالیا

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ امروز و در فینال مسابقات اوپن استرالیا توانست در سه ست با نتیجه 6-2، 6-2، 7-5 دنیل مدودوف را شکست داده و برای نهمین بار قهرمان این مسابقات شود.

تنیسور شماره یک جهان با نمایشی از سرعت و دقت توانست 89 درصد از نت پوینت ها را از آن خود کرده و پس از رافائل نادال که 13 بار در رولند گاروس قهرمان شده است، دومین تنیسوری باشد که به 9 عنوان قهرمانی یا بیشتر در این گرند اسلم می رسد.

 

1574912

 

جوکوویچ همچنین با کسب هجدهمین قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم، یک گام دیگر به رکورد پرافتخارترین مردان این رشته؛ راجر فدرر و رافائل نادال که هر کدام ۲۰ گرنداسلم دارند، نزدیک شد.

 

نوله به شکلی تحسین برانگیز توانست نوار 20 پیروزی پیاپی مدودوف را در راد لاور آرنای استرالیا قطع کند. جوکوویچ 33 ساله همچنین انتقام باخت 6-3، 6-3 به تنیسور روس را در Nitto ATP در سال گذشته گرفت.

این دومین باری بود که دنیل مدودف، تنیسور شماره چهار جهان، به فینال یک گرنداسلم می‌رسید. او در سال 2019 هم به دیدار نهایی اوپن آمریکا رسید که آن‌جا نیز نتیجه را به رافائل نادال واگذار کرد.

مدودف تا قبل از این تورنمنت عملکردی درخشان در تمام مسابقات داشت و در دو تورنمنت آخر فصل 2020 (مسترز پاریس و فینال تور جهانی تنیس در لندن) قهرمان شده بود.

 

جوکوویچ پس از کسب نهمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات اوپن استرالیا راجع به رقیب خود گفت: "تو پسر با پرستیژی هستی. در چند سال گذشته دیگر با من تماس نگرفته ای که در موناکو با هم تمرین کنیم.

در زمین بازی دنیل یکی از سخت ترین حریفانی بوده که در تمام زندگی ام با آنها رو به رو شده ام. به همین زودی ها تو هم جام قهرمانی گرند اسلم را بالای سر می بری.

البته اگر بتوانی چند سال دیگر صبر کنی من ممنون می شوم!

اینکه او توانسته در 20 مسابقه پیاپی در چند ماه اخیر پیروز شود فوق العاده است."

 

1574911

 

تنیسور روس که قصد داشت اولین گرنداسلم را برای کشورش در انفرادی مردان از سال 2005 به بعد کسب کند، پس از باخت در فینال گفت: "به نواک تبریک می‌گویم. 9 قهرمانی در استرالیا فوق ‌العاده است و تازه این آخرین قهرمانی تو در گرنداسلم‌ها نخواهد بود.

بگذارید داستان کوتاهی را  تعریف کنم.

اولین باری که نواک را دیدم نفر پانصدم یا ششصدم جهان بودم. با خود گفتم او نفر اول جهان است و با من حرف نخواهد زد. خیلی خجالتی بودم. ولی نواک درست مثل یک رفیق با من صحبت کرد.

او هرگز تغییر نکرده و همیشه یک ورزشکار و دوست بزرگ بوده است."

 

جوکوویچ 33 ساله تا به حال در فینال اوپن استرالیا نباخته و پیش از این گفته بود که ملبورن پارک برایش مانند خانه دوم است.

 

 

دیدگاه‌ها