کد خبر : 1741414 | 14 اسفند 1399 ساعت 23:14 | 26.5K بازدید | 1 دیدگاه

راهنمای توریستی فوتبالدوستان در مادرید؛

گشتی در مادرید پایتخت فوتبال دنیا

مادرید در سال های اخیر به درستی پایتخت فوتبال جهان خوانده شده است. مادرید به شیوه ای متفاوت از هر شهر دیگری در جهان به فوتبال عشق می ورزد و در حین عبور از خیابان های این شهر می توانید نشانه هایی که یادآور لالیگا از گذشته تاکنون هستند را ببینید.

گشتی در مادرید پایتخت فوتبال دنیا

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه های سانتیاگو برنابئوی رئال مادرید و واندا متروپولیتانوی اتلتیکو مادرید یکی در میان در شنبه و یکشنبه ها در طول فصل میزبان مسابقات لالیگا هستند. اگر هوس دیدار چیزی غیر از بازی دو غول پایتخت را داشته باشید، ختافه نیز امسال در لالیگا حضور دارد و تیم های لگانس، آلکورکون، رایو وایکانو و فوئنلابرادا در لیگ دسته دو بازی می کنند.

 

این اما تازه شروع ماجرا است. در تمام سطح شهر یادمان هایی وجود دارند که نشان می دهد تاریخچه این شهر بیش از یک قرن است که با فوتبال عجین شده است و در انتظارند تا هواداران تمام تیم ها به جستجوی آنها برآیند.

 

1.موزه های سانتیاگو برنابئو و واندا متروپولیتانو

حضور در یک مسابقه لالیگا در برنابئو یا واندا متروپولیتانو در برنامه سفر هر هوادار فوتبالی به مادرید قرار خواهد داشت، اما بازدیدکنندگان ممکن است دوست داشته باشند که بدانند هر دو استادیوم در طول هفته باز هستند تا اجازه دهند هواداران، حتی وقتی بازی در استادیوم برگزار نمی شود، از این دو مکان دیدن کنند.

 

1578594

 

استادیوم برنابئو سومین مرکز توریستی پربازدید شهر مادرید است که با توجه به مناطق و مناظر تاریخی دیگری که این شهر برای جلب توجه توریست ها دارد، به خوبی اهمیت برنابئو را نشان می دهد.

موزه باشگاه نمایشگاه هایی از کفش های پوشیده شده توسط سانتیاگو برنابئو تا نمایشگرهای مولتی میدیا که شما را در کنار ستاره هایی مانند ادن هازارد و کریم بنزما در چمن ورزشگاه قرار می دهد را در بر گرفته است. شما همچنین می توانید پا جای پای بازیکنان گذاشته و از تونل بیرون بروید و پا روی چمن مقدس برنابئو گذاشته و در میکسد زون خبرنگاران و رسانه ها سوالات خود را بپرسید.

 

 

1578593

 

تور استادیوم واندا متروپولیتانو نیز دسترسی های مشابهی را در خانه فوق مدرن جدید اتلتیکو مادرید به بازدید کنندگان می دهد و بازدیدکنندگان می توانند از رختکن تیم و دیگر مکان های پشت پرده باشگاه که بازیکنانی چون لوییس سوارز و ژوائو فلیکس در انها آماده بازی می شوند، دیدن کنند.

شما همچنین در بازدید از این ورزشگاه می توانید روی صندلی دیگو سیمئونه، سرمربی این باشگاه، روی نیمکت اتلتیکو مادرید در کنار زمین نشسته و با ایندی، عروسک معروف این باشگاه، سلفی بگیرید.

 

2. سیبلس و نپتونو

تنها چهار کیلومتر آن طرف تر از برنابئو حوض و فواره معروف سیبلس قرار دارد. طرفداران لوس بلانکوس می دانند که این فواره قرن هجدهمی مجسمه الهه یونانی مادر زمین که سوار بر ارابه ای است که دو شیر غران آن را می کشند، نقشی کلیدی در جشن های قهرمانی این تیم دارد.

از اواخر سال های 1980 رسم است که کاپیتان رئال مادرید در جشن قهرمانی یک شال رئال مادرید را به دور شانه های الهه می پیچید.

 

1578580

 

این رسم مخصوصا از زمانی که رئال موفق شد پنج قهرمانی پیاپی در لالیگا را کسب کند، جدیت بیشتری پیدا کرد.

آخرین بار کاپیتان فعلی رئال مادرید، سرخیو راموس، در سال 2017 و وقتی باشگاه به سی و سومین قهرمانی خود در لالیگا رسید، این وظیفه را به دوش گرفت. سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا رئال مادرید پس از کسب سی و چهارمین قهرمانی جشن معروف خود را برگزار نکرد.

 

1578591

 

رقابت و کری خوانی دو تیم پایتخت آنقدر داغ است که تنها پانصد متر آنطرف تر از فواره رئال مادرید، در امتداد خیابان حوض و فواره نپتونو قرار دارد، خدای یونانی دریاها تراشیده شده از مرمر که عصای سه شاخه خود را رو به موزه هنر مشهور پرادو تکان می دهد. هواداران اتلتیکو مادرید برای جشن گرفتن موفقیت هایی مانند آخرین قهرمانی خود در لالیگا در فصل 14-2013 به اینجا می آیند.

 

3.میدان سول و کاخ

درست در مرکز مادرید میدان پوئرتا دل سول قرار دارد؛ "کیلومتر صفر" یا مبدایی که از آن تمام جاده ها و اتوبان های اسپانیا اندازه گرفته می شوند. نقطه ای پر از شور و انرژی و زندگی در تمام طول 24 ساعت شبانه روز.

 

1578595

 

هر دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکو مادرید فروشگاه هایی در نزدیکی این میدان دارند که بلیط مسابقات و یادگاری و سوغاتی می فروشند. بازدیدکنندگان تیزبین همچنین می توانند مجسمه گرانیتی خرس و درخت توت فرنگی، که نشان باشگاه اتلتیکو است، را درگوشه شمال شرقی این میدان تشخیص بدهند.

 

1578596

 

رو به روی میدان اداره پست سلطنتی نیز قرار دارد که زمانی دفتر پست سلطنتی بود اما اکنون دفتر دولت محلی است که بازیکنان رئال مادرید و اتلتیکو مادرید یک روز پس از بردن جام قهرمانی از بالکن این ساختمان برای هواداران خود دست تکان می دهند.

 

1578598

 

پس از یک پیاده روی کوتاه به کاخ سلطنتی اسپانیا که برای سال ها خانه رسمی پادشاهان این کشور بوده می رسید. هر چند پادشاه فلیپه ششم در واقع در کاخ د زارزوئلا زندگی می کند. پادشاه از جوانی یکی از هواداران پر و پا قرص اتلتیکو مادرید بوده و از سال 2003 رییس افتخاری این باشگاه است.

پدر فلیپه، خوان کارلوس، که از سال 1975 تا 2014 بر اسپانیا سلطنت کرد، هوادار شناخته شده رئال مادرید بود و یکی از کسانی بود که در تمام اکثر بازی های رئال در برنابئو حاضر می شد. در طول این سالها در روزهای دربی حتما بین اعضای خاندان سلطنتی حرف های جالبی رد و بدل شده است...

 

4.راسترو و مادرید ریو

شکارچیان یادمان های فوتبالی نباید بازار محلی راسترو در مادرید را از دست بدهند. هر هفته یکشنبه صبح ها غرفه هایی در فضای باز برپا شده و هر چیز که به فکرتان برسد در این غرفه ها به فروش می رسد، از جمله همه جور یادگاری فوتبالی از برنامه مسابقات معتبر گرفته تا مجسمه های یادبود و کپی پیراهن های قدیمی و خاطره انگیز.

 

1578585

 

کمی که به سمت جنوب شهر پیش بروید به رودخانه مانزانارس می رسید، جایی که استادیوم قدیمی وینسنته کالدرون قرار داشت و اکنون به طور کامل تخریب شده است.

اتلتیکو از سال 1966 تا سال 2017 در آن استادیوم بازی کرد.

 

1578586

 

از هر سو که بروید در پارک مادرید ریو قرار دارید، یک منطقه تفریحی و فرهنگی مملو از بازی ها و کارهایی که با کودکان یم شود انجام داد.

همچنین در این پارک زمین های عمومی فوتبال پنج نفره  نیز وجود دارد که بازدیدکنندگانی که کفش های مناسب بازی به همراه دارند می توانند در بازی های انتخابی که در این زمین ها برگزار می شود شرکت کنند.

 

5.استیک ریبای و کباب دنده

بازدیدکنندگان مادرید همچنین این شانس را دارند تا در رستورانی که پاتوق بازیکنان لالیگا است غذا بخورند و اگر خوش شانس باشند ممکن است حتی به ستاره های اتلتیکو مادرید و یا رئال مادرید که برای خوردن استیک پس از بازی به آنجا آمده اند، بربخورند.

 

1578582

 

رستوران مسون تیستو واقع در آنخل کارباخو پلازا رستورانی است که بازیکنان رئال مادرید عادت دارند برای جشن گرفتن پیروزی های خود در لالیگا آنجا غذا بخورند و روی دیوار رستوران می توان عکس های بی شماری از بازیکنان، سرمربیان و روسای قدیم و جدید لوس بلانکوس را دید.

 

1578584

 

رستوران آسادور دونوستیارا در خیابان اینفانتا مرسدس هم منوی مشابهی سرشار از غذاهای گوشتی را ارائه می دهد و عکس های روی دیوار این رستوران نیز ثابت می کند که اینجا میزبان مهمانی قهرمانی اتلتیکو مادرید در لالیگا سال 2014 بوده است.

سرمربی فعلی اتلتیکو مادرید، دیگو سیمئونه، نیز از مشتریان ثابت رستوران دی ماریا گریل در خیابان فلیکس بوش است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا


This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها