کد خبر : 1743050 | 22 اسفند 1399 ساعت 10:57 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

با گلزنی برابر میلان؛

تاریخ‌سازی ستاره نوجوان یونایتد در لیگ اروپا

امد دیالو، مهاجم جوان یونایتد، با گلزنی برابر میلان در دور یک هشتم نهایی لیگ اروپا رکورد جدیدی در این تیم به ثبت رساند و نامش در کنار راشفورد، گرین وود و بست به عنوان جوانترین گلزنان اروپایی یونایتد قرار گرفت.

تاریخ‌سازی ستاره نوجوان یونایتد در لیگ اروپا

به گزارش "ورزش سه"، تنها پنج دقیقه از نیمه دوم بازی گذشته بود که امد دیالو که در آغاز نیمه دوم به زمین رفته بود، با یک ضربه هوشمندانه و از بالای سر دروازه بان میلان، توپ را وارد دروازه حریف کرد.

 

دیالو در آغاز نیمه دوم به جای آنتونی مارسیال به میدان رفت و با گلزنی برابر حریف نامدار ایتالیایی تبدیل به جوان‌ترین گلزن غیر بریتانیایی تاریخ منچستریونایتد شد. او که جایگزین آنتونی مارسیال در زمین بازی شد، با یک ضربه سر دقیق و هوشمندانه ارسال خیره کننده برونو را از بالای سر دروازه بان میلان که بیرون آمده بود، وارد دروازه کرد.

با 18 سال و 243 روز سن، دیالو اکنون رکورد جدیدی را در تاریخ یونایتد به ثب رسانده است و تنها سه بازیکن دیگر در طول تاریخ در سنی کمتر به چنین موفقیتی دست یافته اند.

 

1581277

 

گل دیالو در سومین بازی او برای منچستریونایتد رقم خورد. او اولین بار ماه گذشته در پیروزی 4-0 یونایتد برابر رئال سوسیداد در لیگ اروپا برای شیاطین سرخ به میدان رفت. این همچنین اولین ضربه او به سوی دروازه در این باشگاه بود.

یونایتد در فصل های اخیر به مهاجمان جوان خود اجازه داده تا در رقابت های اروپایی بدرخشند و دو جوان دیگر که محصول آکادمی این تیم بودند نیز در سنی کمتر از دیالو موفق به گلزنی در اروپا شدند.

میسون گرین‌وود جوان‌ترین بازیکنی است که برای یونایتد در یک رقابت بزرگ اروپایی گلزنی کرده است. او با 17 سال و 353 روز در نخستین بازی خود برابر آستانه موفق شد توپ را به تور دروازه بدوزد.

مارکوس راشفورد نیز از زمان نخستین بازی خود برای یونایتد در سه سال و نیم پیش دومین گلزن جوان یونایتد است که با 18 سال 177 روز برابر اندرلخت موفق به گلزنی شد.

این رکورد که از سال 1960 پا بر جا بود اکنون در طول پنج سال، سه باز شکسته شده است و جورج بست در سال 1960 موفق شد که نخستین گل خود در یک دیدار اروپایی را در سن 18 سال و 158 روز به ثمر برساند.

دیدگاه‌ها