کد خبر : 1743595 | 24 اسفند 1399 ساعت 14:30 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

اصولی: پروسه واگذاری در حال انجام است

ماجرای یقه‌گیری از مهدی رحمتی در اصفهان

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی به تشریح آخرین روند انتقال امتیاز تیم فوتبال شهر خودرو (پدیده) پرداخت.

ماجرای یقه‌گیری از مهدی رحمتی در اصفهان

 

به گزارش "ورزش سه"، پس از کشمکش‌های مدیریتی تیم فوتبال شهر خودرو (پدیده) و فعالیت‌های موازی مسئولان استانی در کنار آن‌چه فرهاد حمیداوی از تهران در نقش مالک در حال انجام است و شنیده می‌شود او با بازیکنان خود تماس گرفته و از آن‌ها خواسته تا برای رضایت‌نامه به او مراجعه کنند، احسان اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره فرآیند انتقال امتیاز توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید:

 

سوال: سرانجام تکلیف مالکیت تیم فوتبال شهر خودرو به صورت واضح (فارغ از گمانه‌زنی‌ها) چه خواهد شد؟

ما بحث‌مان درباره مالکیت تیم نیست بلکه بحث اینجاست که تیم باید اداره شود و خوب و در حد یک تیم لیگ برتر اداره شود؛ هر کسی که در واقع این کار را می‌کند و هزینه می‌کند، اگر آقای حمیداوی هم می‌خواهد انجام بدهد خب انجام بدهد اما مشکلی این است که ایشان از اول فصل حضور نداشته و نبوده است. بپرسید ایشان چند وقت است که بالای سر تیم‌شان نیامده است.

بازی‌های چند وقت اخیر را چه کسی هزینه کرده، بلیط خریده و ... . الان تیم می‌خواهد به آبادان برود، می‌شود مشخص کنید چه کسی می‌خواهد بلیط بگیرد، اسکان را هماهنگ کند و کارهای تیم را انجام بدهد؛ کسی الان با کسی مشکل شخصی و فردی ندارد، ما می‌گوییم ایشان نمی‌تواند بگوید توانایی‌اش را ندارد. بحثی که ما داریم این است. بنده به مسئول فوتبال خراسان بایستی از این امتیاز دفاع کنم و از این جایگاهی که تیم در لیگ برتر کشور دارد و من نمی‌توانم دست روی دست بگذارم و ببینم تیم روی سراشیبی سقوط قرار گرفته و دارد نابود می‌شود و با حراج کردن بازیکنان امورات جاری‌اش رتق و فتق می‌شود.

 

سوال: اگر آقای حمیداوی مالک است و تیم مال ایشان است، ایشان مختار است که هر کاری که دوست دارد با تیم خود انجام بدهد.

روی همین مسئله ما دو مطلب داریم؛ اولا این‌که فوتبال یک پدیده اجتماعی است، یعنی این‌گونه نیست که بخواهیم بگوییم این تیم یک قندان است و من می‌خواهم آن را به دیوار بکوبم و بشکنم! این تیم مالک اصلی آن هواداران و مردم هستند و این تیم یک شبه شکل نگرفته است.

 

1580462

 

 

سوال: این مسئله درست است، اما به نظر شما حرف درستی است؟

این‌که من بگویم چون مالک هستم می‌توانم تیم را نابود کنم، حرف درستی نیست و واقعا می‌شود پذیرفت و ما باید بپذیرم؟ من به عنوان رئیس هیات فوتبال بگویم من مالک تیم هستم و می‌خواهم آن را نابود کنم.

 

سوال: در یک نظام خصوصی حاکم بله این مسئله را می‌توان گفت، چون ممکن است برنامه‌ای داشته باشد و سیاست بر آن باشد که خیالم از سقوط راحت است و اموراتم را با فروش بازیکنان بگذارنم تا سر سال ببینیم چه کاری می‌شود انجام داد.

باشگاهداری یکسری صلاحیت‌هایی دارد؛ اصلا دلیلی ندارد و علاقه‌ای هم ندارم به مسائل داخلی تیم وارد شوم. آن‌چیزی که برای من مهم است این‌که امتیاز تیم آسیب نبیند و در لیگ برتر حفظ شود، نکته دیگر این‌که تیم روی زمین مانده بود و مجموعه استان کمک کرده‌اند تا اوضاع مدیریت شود.

ایشان چندبار (شفاهی و مکتوب) اعلام کرده که می‌خواهد تیم را واگذار کند و نماینده‌ای را فرستاده، نماینده ایشان هم آمده صورتجلسه را امضا کرده و صورتجلسه موجود است مبنی بر واگذاری تیم به استان، 72 ساعت بعد از جلسه خود ایشان نامه زده‌اند و در نامه‌شان اعلام کرده‌اند که من آماده واگذاری تیم هستم؛ بحثی روی مسائل مالی داشته است که مجموعه استان پاسخ داده که بگویید مسائل مالی‌تان چیست. ایشان آمده و گفته یک عددی را به من به عنوان حق امتیاز بدهید.

پاسخی که به ایشان داده شده این است که مگر زمانی که شما از پدیده به شهر خودرو امتیاز منتقل شد، شما حق امتیاز پرداخت کردید؟ ایشان بابت انتقال امتیاز لیگ برتر پول پرداخت کرد؟ خیر. بلکه آمد و متعهد شد که تیم را اداره کند و هزینه‌های آن را بدهد و بدهی‌ها را هم پرداخت کند. الان میزان بدهی‌های این باشگاه از آن زمان واگذاری به مراتب بیشتر است و وضع اگر از آن موقع بدتر نباشد، بهتر نیست.

 

1581327

 

 

آقای حمیداوی ریالی بابت انتقال امتیاز پرداخت نکرده، الان چرا مطالبه پول دارد؟ در صلح‌نامه واگذاری هم که نوشته شده کاملا مشروط است مبنی بر حفظ این تیم و ماندن آن در مشهد، انجام تعهدات و بسیاری از بندهای مشروط در آن صلح‌نامه اجرایی نشده است؛ با پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم و اداره کل به ما اعلام کرده، گفتند این تیم حتی کمیسیون ماده پنج هم ندارد و چیزی به اسم شهر خودرو وجود ندارد.


شما ببینید با این شرایط و با این وضعیت، تیم باید به حاشیه برود و نابود شود؟ باید همان اتفاقاتی که برای ابومسلم، پیام و سیاه جامگان رخ داد، برای این تیم هم رخ بدهد؟ مردم از ما انتظار دارند نقشی را بازی کنیم که این اتفاق نیفتد، چند بار باید در مشهد و خراسان ما این اتفاق را تجربه کنیم؟ ما در اینجا در نقش مسئولیت اجتماعی در حال انجام کار هستیم و هیچ مشکلی با آقای حمیداوی نداریم. ایشان بیاید و تیمش را جمع کند بسم‌الله؛ برود بلیط‌های آبادان را بگیرد و هتل را هماهنگ کند و تیمش را اداره کند و حفظ کند و مثل همیشه مسیرش را پی بگیرد.

 

سوال: ماشین‌سازی یا نفت مسجدسلیمان شرایط مالی‌شان خوب نیست، آیا هیات فوتبال‌های مربوطه اقدامات مشابه شما را انجام می‌دهند؟

آن‌ها که وضع مالی‌شان خوب نیست، تیم که روی زمین نمانده است؛ ماجرایی که در تبریز رخ داد و تیم نتوانست از تبریز به مشهد بیاید را که در جریان هستید یا راه ندادن اتوبوس تیم به ورزشگاه. شما که می‌دانید در هتل اصفهان یقه بازیکنان و سید مهدی رحمتی را گرفتند و گفتند که پول ماشین‌های ما را به شما حق‌الزحمه می‌دهند. برای آن تیم‌ها این‌چنین اتفاقاتی افتاده است؟ خانومی در اصفهان یقه مهدی رحمتی را گرفته و گفته پولی که می‌گیری حرام است چرا که پول ثبت‌نام ماشین من بوده است! نفت مسجدسلیمان کجا برایش چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

 

 سوال: جمع‌بندی از شرایط شهر خودرو چگونه است؟

جمع‌بندی این است که ایشان براساس اعلامی که خودش داشته و تصمیمی که گرفته شده، بحث واگذاری در حال اتفاق افتادن است و در حال مذاکرات برای واگذاری هستیم؛ خود آقای حمیداوی هم موافق واگذاری بوده و نامه مکتوب داده، حتی آن نامه‌ای که خودشان دادند هنوز نقض نشده و پروسه در حال انجام است.

 

دیدگاه‌ها