کد خبر : 1745993 | 10 فروردين 1400 ساعت 11:45 | 49.7K بازدید | 8 دیدگاه

مرگ در می‌زند؛ به این استادیوم‌ها نیایید

مخوف‌ترین زوج‌های جهان در بوندسلیگا!

بوندسلیگا بالاترین آمار تعداد گل بر هر بازی را دارا است و این لیگ شاهد حضور چند عدد از مرگبارترین زوج های فوتبالی جهان است.

مخوف‌ترین زوج‌های جهان در بوندسلیگا!

به گزارش "ورزش سه"، با حضور بازیکنانی چون رابرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند، هیچ تعجبی ندارد که بوندسلیگا برترین لیگ اروپایی با بالاترین آمار تعداد گل بر هر بازی است. اما این ستاره ها در امر گلزنی تنها نیستند. دو گلزن برتر بایرن مونیخ و دورتموند با توماس مولر و جیدون سانچو تشکیل زوج هایی مرگبار را داده اند.

 

این دو زوج اما تنها نوک کوه یخی هستند که نمایانگر زوج های خطرناکی است که در بوندسلیگا وجود دارند. در این گزارش نگاهی می اندازیم به گلزن‌ترین زوج های لیگ آلمان...

 

1585767

 

رابرت لواندوفسکی و توماس مولر (بایرن مونیخ)

تعداد گل: 45

پاس گل: 20

مجموع: 65

 

کمتر بازی از بوندسلیگا برگزار می شود که در آن لواندوفسکی بالاخره به طریقی یک رکورد جدید از خود به جا نگذارد. او تا این مقطع از فصل پس از تنها 26 بازی 35 گل به ثمر رسانده و بهترین رکورد شخصی لوا در گلزنی در یک فصل را ارتقا داده است. لواندوفسکی بهترین گلزن بوندسلیگا و بایرن مونیخ است و در آستانه رسیدن به رکورد تاریخی گرد مولر و به ثمر رساندن 40 گل در یک فصل است.

او با 112 شوت بیش از هر کسی در لیگ شوت زده است و با 26 شانس مسلم گلزنی که 19 تا از آنها تبدیل به گل شده اند، بیش از هر بازیکنی در بوندسلیگا بخت گلزنی داشته است. علاوه بر این او شش پاس گل هم داده تا تعداد گل هایی که برای بایرن زده یا ساخته در مجموع به 41 عدد برسد؛ تعداد گلی بیش از تعداد گل های 10 تیم بوندسلیگا در این فصل!

 

حتی پس از بردن 9 عنوان قهرمانی در بوندسلیگا و دو جام قهرمانی در چمپیونزلیگ هم توصیف استایل بازی توماس مولر آسان نیست، اما هر چه هست شیوه بازی مولر بسیار موثر است. مولر با 14 پاس گل بار دیگر به جمع موثرترین بازیکنان سازنده گل در بوندسلیگا باز گشته است. او همچنین شخصا 10 گل نیز برای بایرن به ثمر رسانده که این فصل را تبدیل به بهترین فصل خود از نظر گلزنی، از فصل 16-2015 به بعد کرده است.

او با 75 شوت، بیش از هر بازیکن دیگری در بوندسلیگا برای هم تیمی های خود فرصت شوت‌زنی ایجاد کرده است. مولر همچنین هشت فرصت مسلم گل روی دروازه حریفان به وجود آورده که پنج تای آنها برای رابرت لواندوفسکی بوده اند.

 

مرگبارترین زوج فوتبال اروپا کلید موفقیت بایرن در این سالها بوده اند. در فصل 21-2020 در بوندسلیگا آنها روی هم رفته 65 گل برای بایرن به ثمر رسانده اند. حداقل یکی از آنها در 54 گل از 78 گل این فصل بایرن مونیخ، یا پاس گل داده و یا گلزنی کرده است که این آمار در مجموع 69 درصد از گل های بایرن مونیخ را در بر می گیرد.

از 21 بازی بوندسلیگا که آنها در این فصل با هم شروع کرده اند، بایرن در 17 بازی پیروز شده و متوسط 2.6 امتیاز از هر بازی گرفته است (سه تساوی و یک باخت). در پنج بازی که یکی یا هر دوی آنها در ترکیب بایرن غایب بوده اند این تیم آماری برابر با 1.4 امتیاز در هر بازی به دست آورده است (دو برد، یک تساوی و دو باخت).

 

 

1585764

 

ارلینگ هالند و جیدون سانچو (بوروسیا دورتموند)

تعداد گل: 27

پاس گل: 13

در مجموع: 40

 

درست مثل لواندوفسکی، آمار گلزنی هالند نیز در بوندسلیگا فوق العاده است. ستاره جوان نروژی در تنها 36 بازی 34 بار برای دورتموند گلزنی کرده است. بیست و یکی از این تعداد گل ها را هالند دراین فصل و روی تنها 68 حمله به دروازه به ثمر رسانده است. هجده تا این این گل ها روی دبل و یا بالاتر از دبل هالند به ثمر رسیده که رکوردی جدید برای دورتموند در یک فصل ثبت کرده است. هالند حتی در بازی برابر هرتا برلین موفق شد چهار گل به ثمر برساند!

علاوه بر این ستاره 20 ساله نروژی در این فصل بهترین گلزن چمپیونزلیگ است و تاکنون در این رقابت ها 10 گل به ثمر رسانده که چهارتای آنها دبل های پشت سر هم بوده اند! به لطف درخشش هالند، دورتموند به مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ رسیده است.

 

سانچو، با توجه به استانداردهای خودش، شروعی کند در این فصل داشت و بدون گلزنی در لیگ به تعطیلات زمستانی رسید، اما توانست در 2021 جبران کند. از ابتدای سال جدید تاکنون او شش گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. سانچو با 57 شوت، سومین بازیکن برتر از نظر خلق موقعیت شوتزنی در بوندسلیگا است.

در آستانه صدمین بازی در بوندسلیگا، ستاره 21 ساله دورتموند اکنون آمار خیره کننده 36 گل و 43 پاس گل را به نام خود ثبت کرده و به رکورد متوسط یک گل یا پاس گل در هر 91 دقیقه رسیده است.

با وجودی که بسیار عجیب به نظر می رسد اما دو ستاره دورتموند در فصل 20-2019 تنها یک بار با همکاری هم موفق به گلزنی شدند؛ پس از پیوستن هالند به دورتموند در ژانویه سانچو سازنده اولین گل ستاره نروژی در بوندسلیگا بود.

این فصل اما این مورد عجیب اصلاح شده و شش پاس گل از 9 پاس گل سانچو را هالند تبدیل به گل کرده است و از آن جمله چهار پاس گل از ابتدای سال 2021 به ثبت رسیده است. حداقل یکی از آنها روی 33 گل از 54 گل بوندسلیگایی دورتموند یا پاس گل داده و یا گلزنی کرده است. این دو نیز روی هم در 61 درصد از مجموع گل های دورتموند نقش داشته اند.

 

 

 

1585763

 

آندره سیلوا و فیلیپ کوستیچ (آینتراخت فرانکفورت)

تعداد گل: 25

پاس گل: 13

در مجموع: 38

 

سیلوا با 21 گل در تعداد گل با ارلینگ هالند برابر است و هر دو پس از لواندوفسکی در رده دوم گلزنان بوندسلیگا قرار دارند، اما او هم مثل فرانکفورت به نظر می رسد که در این فصل دور رادار در حال پرواز است. ستاره ملی پوش پرتغال دومین بازیکن تاریخ آینتراخت است که در بوندسلیگا به چنین آماری در یک فصل دست پیدا می کند و اکنون تنها 5 گل تا رسیدن به رکورد برند هولزنبین که با 26 گل از فصل 77-1976 تاکنون رکورددار بیشترین تعداد گل در یک فصل است فاصله دارد.

سیلوات همچنین با 86 شوت به سوی دروازه پس از لواندوفسکی در این زمینه دوم است. گلزن آینتراخت همچنین تقریبا یک چهارم گل هایش را با ضربات سر به ثمر رسانده است.

 

این آمار مخصوصا وقتی مفید است که کوستیچ از جناح چپ برای شما موقعیت گلزنی فراهم کند. ستاره صرب آینتراخت با 148 پاس بلند بیش از هر کسی که در بوندسلیگا بازی کرده در میانه بازی پاس بلند داده و پاس گل چهار تا از گل های سیلوا با ضربه سر را برای او فرستاده است.

کوستیچ نیز مانند سانچو از ابتدای سال 2021 شکوفا شده است. او با ایجاد 63 شانس گلزنی پس از مولر در رده دوم قرار دارد و در مجموع 10 پاس گل داده است، اما 9 پاس گل از این تعداد در سال 2021 داده شده است.

شش تا از پاس گل های کوستیچ را سیلوا تبدیل به گل کرده است. آینتراخت فرانکفورت در 19 بازی که سیلوا و کوستیچ همزمان از ابتدا در بازی حاضر بوده اند تنها یک بار باخته است (10 برد و 8 تساوی). حداقل یکی از آنها در 31 گل از 53 گل آینتراخت گل زده و یا پاس گل داده است، 58 درصد! این بهترین مجموع گل و پاس گل باشگاه در 39 سال گذشته بوده است و فرانکفورت سومین خط حمله برتر لیگ را دارد.

این دو همچنین کلیدی‌ترین بازیکنان آینتراخت برای رسیدن به چهار رده برتر بوندسلیگا هستند. آنها برای اولین بار و با 47 امتیاز از 26 بازی در رده چهارم جدول و در آستانه صعود به چمپیونزلیگ قرار دارند. این بیشترین امتیازی است که این باشگاه در طول تاریخ در این مقطه از فصل به دست آورده است.

 

 

1585766

 

ساشا کالادزیچ و برنا سوسا (اشتوتگارت)

تعداد گل: 13

پاس گل: 11

در مجموع: 24

 

نه کالادزیچ و نه سوسا پیش از آغاز این فصل مورد توجه کسی نبودند، اما تعداد اندکی نیز فکر می کردند که اشتوتگارتی که تازه به بوندسلیگا صعود کرده بود بتواند خود را به رده نهم جدول برساند و حتی یک بار هم به رده ای پایین تر از دوازدهم سقوط نکند.

کالادزیچ با 13 گل در نخستین فصل خود در بوندسلیگا در رده ششم برترین گلزنان لیگ قرار گرفته است. او از این تعداد شش گل را با ضربه سر به ثمر رسانده که با توجه به قد دو متری ستاره اتریشی که او را بلند قامت ترین بازیکن بوندسلیگا کرده است، چندان عجیب به نظر نمی رسد. از 50 حمله او بر روی دروازه به قصد گلزنی نیز 20 ضربه با سر زده شده است.

او همچنین به تازگی با رکورد فردی بوبیچ در اشتوتگارت برابر شده است و توانسته در هفت بازی پیاپی بوندسلیگا گلزنی کند.

زندگی کالادزیچ با وجود پاس های دقیق سوسا بسیار آسان تر شده است. سوسا با هشت پاس گل در بین بازیکنان اشتوتگارت بیش از هر کسی برای این تیم گل ساخته است. از این تعداد چهار پاس گل برای مهاجم بلند قامت اشتوتگارت در خط حمله بوده است که همه در سال 2021 رخ داده و کالادزیچ هر چهار پاس را با ضربه سر تبدیل به گل کرده است.

ستاره کروات اشتوتگارت با 97 پاس بلند در حین بازی در بوندسلیگا تنها پس از کوستیچ در رده دوم قرار دارد.

تیم پلگرینو ماتاراتزو در هیچ بازی که سوسا در آن پاس گل داده شکست نخورده است (5 برد و 2 تساوی). اشتوتگارد در 13 بازی که زوج قدرتمندش از ابتدا در زمین حضور داشته به شش پیروزی، چهار تساوی و سه شکست دست یافته است. رکورد 47 گل اشتوتگارت در این فصل، که در 43 درصد از این گل ها کالادزیچ یا سوسا نقش داشته اند، پنجمین رکورد برتر گلزنی در بوندسلیگا و بالاترین آمار گل این باشگاه پس از 26 بازی در هر لیگی از فصل 97-1996 به بعد است. گفتنی است که در فصل 97-1996 یوآخیم لوو هدایت این تیم را بر عهده داشت.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها