کد خبر : 1746261 | 11 فروردين 1400 ساعت 12:12 | 48.4K بازدید | 8 دیدگاه

کومان سد راه ستاره آرژانتینی

مانع بزرگ بر سر راه پیوستن آگوئرو به بارسا

سرخیو آگوئرو، ستاره آرژانتینی سیتی، که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود، علاقمند است تا با بارسلونا قرارداد امضا کند، اما رونالد کومان راه او را سد کرده است.

مانع بزرگ بر سر راه پیوستن آگوئرو به بارسا

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام رسمی باشگاه منچسترسیتی دیگر همه می دانند که سرخیو آگوئرو در پایان فصل و با اتمام قراردادش از سیتیزن ها جدا خواهد شد. ستاره 32 ساله آرژانتینی 10 سال پیش و زمانی که تصمیم به ترک اتلتیکو مادرید گرفت، پیش از پیوستن به سیتی، بسیار به امضای قرارداد با بارسا نزدیک بود. اکنون نیز بار دیگر شایعاتی مبنی بر امضای قرارداد با کاتالان ها و حضور آگوئرو در نوکمپ به گوش می رسد.

آگوئرو از اول ماه جولای آزاد است تا به هر تیمی که می خواهد بپیوندد و تاکنون پیشنهاداتی از چند تیم بزرگ اروپایی نیز دریافت کرده است. اما باشگاهی که بیش از همه علاقمند است با آنها قرارداد امضا کند، بارسلونا است. او مایل است تا پیش از بازنشستگی با لیونل مسی، هم تیمی اش در تیم ملی آرژانتین، در یک تیم باشگاهی نیز همبازی شود.

 

1586215

 

مشکل اصلی که در این مسیر بر سر راه آگوئرو قرار دارد رونالد کومان، سرمربی بارسا، است. کومان ترجیح می دهد که در تابستان ممفیس دیپای را به عنوان بازیکن آزاد از لیون به بارسلونا ببرد.

سرمربی هلندی بارسا از زمانی که پا به نوکمپ گذاشت به دنبال امضای قرارداد با ستاره هموطنش بود و این موضوع را به اطلاع خوان لاپورتا، رییس جدید بارسا، و هیئت مدیره جدید این تیم رسانده است.

 

سوال اصلی برای بارسلونا در تابستان پیش رو این است: آگوئرو یا دیپای؟

 

امضای قرارداد با آگوئرو سود و زیان هایی برای کاتالان ها دارد؛ بعضی از مدیران بارسا معتقدند کهامضای قرارداد با مهاجمی مثل آگوئرو آن هم با این هزینه کم و به عنوان بازیکن آزاد، گزینه فوق العاده ای است مخصوصا که او هنوز می تواند در بالاترین سطح از فوتبال جهان بدرخشد. همچنین او قبلا در لالیگا بازی کرده است.

آگوئرو با وجودی که در این فصل در 12 مسابقه ای که برای سیتی به میدان رفت تنها سه گل به ثمر رساند، یک گلزن شناخته شده است. باید منصف بود و گفت که او در این فصل با مصدومیت های زیادی مواجه بود و همچنین دچار نوع شدیدی از کرونا نیز شد.

یکی دیگر از مزیت های امضای قرارداد با آگوئرو این است که کاتالان ها بازیکنی را می گیرند که با تمام وجود دوست دارد باری آنها بازی کند. PSG، یوونتوس و چلسی از دیگر علاقمندان به آگوئرو هستند اما ستاره آرژانتینی دوست دارد به لالیگا بازگشته و بالاخره برای بلوگرانا بازی کند.

 

1586214

 

یکی از دلایلی که آگوئرو را علاقمند به امضای قرارداد کرده، بازی کردن با لیونل مسی، دوست و هم تیمی‌اش در تیم ملی آرژانتین، است. پیوستن آگوئرو به بارسا همچنین می تواند مسی را ترغیب به ماندن در این باشگاه کند.

 

از نکات منفی امضای قرارداد با آگوئرو می توان به آمار بالای مصدومیت های او اشاره کرد. مهاجم آرژانتینی پس از جراحی بر روی زانوی خود در تابستان گذشته، 17 مسابقه سیتی را در این فصل از دست داد.

سن بالای او هم مسئله دیگری است که باید به آن پرداخت. ممفیس دیپای پنج سال از آگوئرو جوان تر است اما بااین وجود امضای قراداد با آگوئرو باری بارسا بیشتر خرج بر می دارد و انتظار می رود که ستاره 32 ساله پاداش زیادی در قبال امضای قرارداد با کاتالان ها طلب کند.

 

در حالی که لاپورتا در تلاش برای جذب ارلینگ هالند نیز هست و کاتالان ها در تابستان باید به فکر تقویت خط هافبک و دفاع خود هم باشند، به نظر می رسد که برای همه در ترکیب تیم اول جایی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها