کد خبر : 1748660 | 23 فروردين 1400 ساعت 11:43 | 15K بازدید | 7 دیدگاه

کمک داور ویدیویی، علیه تیم کلوپ

مکافات لیورپولی ها از دست VAR

از زمان حضور تکنولوژی کمک داور ویدیویی در فوتبال انگلیس، 10 گل تیم لیورپول توسط VAR مردود اعلام شده است.

مکافات لیورپولی ها از دست VAR

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول روز شنبه و در هفته سی و یکم لیگ جزیره، به سختی و به لطف گل دقیقه 91 ترنت الکساندر آرنولد با نتیجه 2 بر یک از سد آستون ویلا عبور کرد. نکته جالب این بازی، مردود اعلام شدن گل روبرت فیرمینیو در وقت های تلف شده نیمه نخست بود که این گل توسط داور VAR آفساید تشخیص داده شد.


اما گل فیرمینیو که توسط کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد، دهمین گل شاگردان یورگن کلوپ بود که از زمان حضور این تکنولوژی در لیگ جزیره، توسط VAR مردود اعلام می شود و این تعداد گل، بالاترین میزان گل رد شده برای یک تیم، در لیگ برتر انگلستان است.


لیورپول که فصل گذشته موفق شد پس از 30 سال قهرمانی لیگ جزیره را به خود اختصاص دهد، در فصل قبل 3 بار گل هایش توسط کمک داور ویدیویی رد شد. اولین گلی که شاگردان کلوپ به ثمر رساندند، در جریان دیدار مقابل منچستر یونایتد در اولدترافورد بود که گل سادیو مانه به دلیل خطای هند مردود اعلام شد. در دیداری که اکتبر 2019 برگزار شد و با تساوی 1 – 1 به پایان رسید. در همان دیدار، گل منچستر نیز بحث برانگیز بود چرا که پیش از باز شدن دروازه لیورپول توسط رشفورد، به نظر می رسید لیندلوف بر روی اوریگی مرتکب خطا شده است.

 

1590196


در این فصل، اتاق VAR تاکنون 7 گل لیورپول را مردود اعلام کرده است. اولین گل لیورپول که مردود اعلام شد، به دربی مرسی ساید برمیگردد جایی که جوردن هندرسون گل برتری را در دقیقه 92 وارد دروازه اورتون کرد اما کمک داور ویدیویی آفساید عجیب و میلی متری را از سادیو مانه اعلام کرد. در همان دیداری که جوردن پیکفورد با خطایی خشن منجر به پارگی رباط صلیبی فن دایک شد.

 

1590193


آخرین مورد گل های مردود لیورپول نیز عصر شنبه رخ داد. جایی که روبرت فیرمینیو دروازه آستون ویلا را باز کرد اما کمک داور ویدیویی پس از وقفه ای طولانی، آفساید دیگو ژوتا را اعلام کرد و این گل نیز رد شد. هر چند به لطف گل ثانیه های پایانی الکساندر آرنولد، این تصمیم VAR روی نتیجه تأثیری نداشت اما منجر به خشم شدید هواداران لیورپول شد.


محمد صلاح در این فصل 3 گل مردود شده توسط اتاق VAR را در کارنامه دارد. گل های او یا به دلیل آفساید و یا به دلیل خطای هند مردود اعلام شده اند. در بازی لیورپول و برایتون در نوامبر 2020، دو گل شاگردان کلوپ توسط کمک داور ویدیویی به دلیل آفساید مردود اعلام شد. دیداری که با تساوی 1 – 1 به پایان رسید.


یکی از حساب های کاربری هوادار لیورپول اقدام به جمع آوری تعداد گل های مردود شده توسط کمک داور ویدیویی کرده که در این میان، لیورپول با 10 گل رد شده در صدر قرار دارد و سپس تیم های آستون ویلا، منچسترسیتی، تاتنهام و ولورهمپتون با 6 گل رد شده در رده بعدی قرار دارند. 5 گل تیم های بورنموث، چلسی، شفیلد یونایتد و وستهام نیز توسط اتاق VAR رد شده است.

 

1590192

 

1590194

 

1590195

 

دیدگاه‌ها