کد خبر : 1752123 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 10:32 | 23.5K بازدید | 0 دیدگاه

افول هفته به هفته نمایندگان آسیایی؛

آمادگی بدنی، چالش ایرانی‌ها در تورنمنت شبه اروپایی

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان در شرایطی متفاوت و بد به پایان رسید؛ با ثبت دو تساوی و دو شکست و ناکامی بزرگ در گلزنی!

آمادگی بدنی، چالش ایرانی‌ها در تورنمنت شبه اروپایی

به گزارش "ورزش سه" پیش از شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص بود فشردگی بالای این رقابت‌ها می‌تواند بلای جان تیم‌ها باشد و از کیفیت دیدار هفته‌های پایانی بکاهد؛ این مسئله با آمار و ارقام به خوبی برای نمایندگان ایرانی قابل اثبات است. جایی که در هفته نخست چهار نماینده ایران توانستند 8 امتیاز از 12 امتیاز ممکن به دست آورند، هفته دوم این آمار به 10 امتیاز هم رسید اما با رسیدن به هفته سوم مسابقات روند رو به افول نمایندگان ایران آغاز شد.

 

باخت استقلال، تساوی فولاد و تراکتور و تنها برد پرسپولیس در هفته سوم باعث شد تا تیم‌های ایرانی با 5 امتیاز روز سوم مسابقات را به پایان ببرند؛ روز چهارم با پیروزی پرگل پرسپولیس و برتری یک گله شاگردان خطیبی در مقابل تساوی فولاد و استقلال امتیازی مشابه هفته اول مسابقات برای تیم‌های ایرانی به ثبت رسید و آن‌ها با 8 امتیاز هفته را به پایان ببرند.

 

ضعیف‌ترین عملکرد با بسته‌شدن پرونده دیدارهای هفته پنجم به ثبت رسید، جایی که نمایندگان ایران نه تنها پیروزی را هم به دست نیاوردند بلکه در گلزنی به حریفان هم ناکام بودند؛ شکست پرسپولیس و فولاد و تساوی تیم‌های تراکتور و استقلال باعث شد تا تنها 2 امتیاز از 12 امتیازی در دسترس نصیب تیم‌های ایرانی شود و کار فولاد و تراکتور برای صعود نیز به اما و اگر برسد و استقلالی‌ها هم مسیر سختی برای رسیدن به مرحله حذفی مقابل خود ببینند.

 

1595381

 

این روند سینوسی و البته رو به افول نمایندگان ایران، دلیل مشخصی و روشنی دارد؛ فشردگی شدید مسابقات، موضوعی که کادرفنی همه تیم‌ها از جمله استقلال به آن اذعان داشتند و مجیدی سرمربی آبی‌ها نیز بابت این مسئله گلایه‌هایی را مطرح کرد؛ چرا که تیم‌ها بعضا در فاصله کمتر از 72 ساعت مهیای برگزاری بازی می‌شدند تا به شکل مسابقات فوتبال در قاره اروپا به ویژه لیگ انگلستان، دیدارهای متمرکز لیگ قهرمانان آسیا نیز دنبال شود.

 

در لیگ انگلستان هم در ماه دسامبر به ویژه برای تیمی که هم در لیگ برتر حضور دارد، هم در جام حذفی، هم جام اتحادیه، هم جام باشگاه‌های جهان و هم لیگ قهرمانان اروپا فاصله برگزاری مسابقات هر دو روز می‌شود که مشابه این اتفاق فصل گذشته برای لیورپول رخ داد و کلوپ مجبور شد با دو تیم کاملا متفاوت لیورپول را وارد زمین مسابقه در دو تورنمنت مختلف کند.

 

مسئله‌ای که به شدت با آمادگی بدنی بازیکنان در طول فصل و بدنسازی در تمرینات پیش‌فصل ارتباط مستقیم دارد و تیم‌هایی که در این زمینه نتوانسته باشند خود را مهیای فصلی دشوار و سخت کرده باشند، بدون‌شک با مشکلات جدی مواجه می‌شوند؛ به ویژه تیم‌های ایرانی که عمدتا جدال‌های لیگ برتر در فاصله هفتگی یا نهایتا چهار روز پیگیری می‌شود، برای‌شان دشوار است که این‌چنین فشرده به میدان بروند.

 

آن‌ها حالا هفته باید به ایران بازگردند و با پایان مرحله گروهی، کار خود را در لیگ برتر و جام حذفی پیگیری کنند.

دیدگاه‌ها