کد خبر : 1752200 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 16:42 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

یک بازیکن بوندس لیگایی در راه تیم ملی بسکتبال

ایرانی شدن ستاره آمریکایی فقط یک شوخی بود!

سرمربی تیم ملی بسکتبال می گوید تاکنون هیچ بحثی مبنی بر حضور بازیکن آمریکایی شهرداری گرگان در تیم ملی ایران مطرح نشده است.

ایرانی شدن ستاره آمریکایی فقط یک شوخی بود!

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال بعد از سال ها انتظار بالاخره با سرمربیگری مهران شاهین طبع و البته بعد از یک بازی فوق العاده جذاب در فینال رقم خورد. برگزاری یک لیگ جذاب و نسبتا سطح بالا از نظر کارشناسان می تواند به تیم ملی هم در راه موفقیت در المپیک کمک کند؛ حالا چه بهتر که سرمربی تیم ملی خودش درگیر لیگ بوده و با دید بازتری می تواند ملی پوشان را برای کمک به تیم ملی انتخاب کند.

 

البته در این میان شایعه ای عجیب هم به گوش می رسید: " پری پتی توسط شاهین طبع به تیم ملی ایران دعوت می شود"!
با اینکه به نظر می رسید حتی در صورت داشتن چنین اراده ای در فدراسیون و تیم ملی بازهم مراحل زیادی برای پیوستن ستاره آمریکایی شهرداری گرگان به تیم ملی طی شود، اما سرمربی تیم ملی به طور کلی این موضوع را رد می کند.


مهران شاهین طبع در گفت و گو با "ورزش سه" درباره قهرمانی شهرداری گرگان، شایعه عجیب پیرامون پری پتی و شرایط تیم ملی به صحبت پرداخت.

 

فکر نمی کردم لیگ در چنین سطحی برگزار شود
شرایط لیگ امسال عجیب و غیرقابل پیش بینی بود. اینکه 16 تیم درشرایط کرونا و با این وضعیت اقتصادی در لیگ برتر حاضر شوند، جالب بود. همچنین سرمایه گذاری خوب برخی از تیم ها و تعداد زیاد بالای بازیکنان خارجی همه را شگفت زده کرده بود. شخصا پیش بینی نمی کردم تیم های شهرستانی با توجه به نبود تماشاچی و برگزاری بازی ها به صورت متمرکز در این حد سرمایه گذاری کنند. به هر حال هم همتی در فدراسیون به کار گرفته شد و هم اینکه به تدریج تیم ها به این شرایط عادت کردند و در نهایت لیگ خوبی برگزار شد. هر چه به بازی نهایی نزدیک شدیم، رقابت ها نزدیک تر و جذاب تر دنبال می شد.
 

 

شوت پری پتی حاصل انرژی تیم و هواداران بود
در گرگان قدمت بسکتبال خیلی زیاد است و سال قبل از اینکه من بیایم، این تیم نایب قهرمان شده بود. در واقع پایه های قهرمانی چیده شده بود و سال قبل نیز با وجود صدرنشینی ما، لیگ به خاطر کرونا بدون هیچ نتیجه ای تمام شد. من هم گوشه ای از کار را گرفتم و مسئولین شهر و مردم گرگان نیز همبستگی و هماهنگی خوبی داشتند. دیدید که مردم بعد از قهرمانی چه عکس العملی داشتند و آن شوت رویایی پری پتی در لحظات پایانی نیز حاصل انرژی همه تیم ها و همه هواداران بود.
 

 

پری پتی گفت شوخی کردم!
صحبتی برای حضور پری پتی در تیم ملی نشده و من هم فقط این موضوع را در رسانه ها و فضای مجازی دیدم. اتفاقا دیشب در یک جلسه بودیم که از او پرسیدیم چرا این استوری را گذاشته و گفت خواستم شوخی کنم و مردم را کمی به چالش بکشم. تا الان هیچ صحبتی در این باره نشده و اگر هم قرار باشد روزی چنین اتفاقی بیفتد، نیاز به مکاتبات خیلی جدی و طی شدن یک پروسه طولانی دارد. او بازیکن بسیار باکیفیتی است و در زمین نیز متعهد و مسئولیت پذیر نشان می دهد. با اینکه او نقش موثری در قهرمانی ما داشت، اما باید بگویم بازیکنان داخلی ما نیز زحمات زیادی برای قهرمانی کشیدند. حتی پتی دو، سه ماه به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم نبود.
 

 

 

1595965

 

یک بازیکن دوملیتی را از بوندس لیگا تست می کنیم
یک بازیکن دوملیتی جدید را هم زیر نظر داریم. این بازیکن به نام جلال پور در بوندس لیگا بازی می کند و اینطور نیست که حتما به تیم ملی دعوت شود. احتمالا او را برای تست تمرینی دعوت می کنیم و بعد نظر بهتری درباره اش می توانم بدهم. البته فدراسیون در حال انجام کارهای اداری آن است و خیلی هم راحت انجام نمی شود.
 

 

قبل از رفتن به اردن، احتمالا به سوریه می رویم
ما از چند هفته دیگر کارمان را در تیم ملی آغاز می کنیم و اولین رویداد پیش رو نیز مسابقات انتخابی کاپ آسیا در اردن است. سوریه اعلام کرده که قرار است تورنمنتی را با حضور مصر و لبنان برگزار کند که اگر بتوانیم این تورنمنت را قطعی کنیم، قبل از سفر به اردن چند بازی در سوریه خواهیم داشت. البته بعد از این مسابقات نیز چند تورنمنت در پرتغال، یونان، لهستان و ژاپن به ما پیشنهاد شده که باید بیشتر بررسی کنیم. مسابقات انتخابی کاپ آسیا با توجه به شرایط قرنطینه یک هفته تا 10 روز زمان ما را می گیرد.
 

 

حواشی لیگ روی انتخاب ما تاثیری ندارد
برای انتخاب نفرات نهایی جهت اعزام به المپیک خیلی از فاکتورها را در نظر می گیریم. آینده تیم، شرایط حال حاضر بازیکنان و بازیکنانی که سالیان سال برای تیم ملی زحمت کشیدند و همچنین عملکرد بازیکنان در لیگ روی انتخاب ما تاثیرگذار است. به هیچ وجه بحث های حاشیه ای در لیگ روی نظر کادرفنی تاثیری ندارد و این حرف و حدیث ها همیشه هست.

دیدگاه‌ها