کد خبر : 1753154 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 12:47 | 130.9K بازدید | 15 دیدگاه

دهه هشتادی ها فقط آن 3 دقیقه را دیده اند!

داستان از دست رفتن ستاره سوم استقلال (عکس)

مهاجم استقلال در دهه هفتاد شمسی در سالگرد بازی با دالیان و جوبیلو ایواتا از شرایط خاصی گفت که مانع از رسیدن آبی ها به ستاره سوم شد.

داستان از دست رفتن ستاره سوم استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم استقلال به عنوان یکی از سه نماینده فوتبال ایران در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 حضور خواهد داشت. این تیم موفق شد در گروه سوم مسابقات 11 امتیاز کسب کرده و به عنوان صدرنشین صعود کند. شاگردان مجیدی در یک هشتم نهایی باید با الهلال عربستان بازی کنند. 22 سال پیش در چنین روزهایی یکی از خاطره انگیزترین حضورهای آسیایی استقلال رقم خورد؛ حضوری که می توانست به کسب ستاره سوم بیانجامد اما شاگردان مرحوم ناصر حجازی یک قدم کم آورده و در فینال مغلوب حریف ژاپنی خود شدند.

 

استقلال با عبور قدرتمندانه از مرحله گروهی که تیم هایی چون العین امارات و الهلال عربستان در آن قرار داشتند و سپس حضور در عراق بعد از 15 سال به عنوان یک تیم ایرانی و شکست دادن نماینده این کشور، با قرار گرفتن در بین 4 تیم نهایی، میزبانی دیدارهای نیمه نهایی، رده بندی و فینال را به دست آورد. این تیم در بازی نیمه نهایی در ورزشگاه آزادی موفق شد دالیان را طی یک بازی دراماتیک و فراموش نشدنی با نتیجه 4 بر 3 روی گل طلایی علی موسوی در دقیقه 117 شکست دهد. آبی ها در دیدار فینال و در حضور بیش از 100 هزار هوادار خود با نتیجه دو بر یک مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شدند و در روزی که می توانستند به راحتی حریف خود را شکست دهند با از دست دادن موقعیت های بسیار، بازنده فینال شدند.

 

علی موسوی به عنوان چهره اول دو دیدار نیمه نهایی و فینال جام باشگاه‌های آسیا 1998-1999 طی سال های اخیر مورد نقدهای بسیاری قرار گرفته است. برنامه فوتبال برتر در سالگرد این دو دیدار فراموش نشدنی سراغ موسوی رفت. در ادامه صحبت های مهاجم اسبق استقلال در مورد بازی با دالیان و جوبیلو ایواتا را بخوانید:

 

1597568

 

زمان صدام به عراق سفر کردیم

خیلی ها می گفتند که مسابقات آن زمان چهار جانبه بود اما کسانی که متولد هشتاد هستند نمی دانند که ما از چه گروه هایی بالا آمدیم. اول الهلال و العین و نماینده ترکمنستان بود؛ بعد از 15 سال به عنوان اولین تیم ایرانی رفتیم عراق و با تیم نیروی هوایی بازی کردیم. زمان صدام که عراق جو وحشتناکی داشت به آن جا رفتیم.

 

 

در دقیقه 117 با پای گرفته گل زدم

در بازی نیمه نهایی با دالیان یکی از بازی های هیجان انگیز 100 سال اخیر بود. دو بر صفر جلو بودیم که دو بر دو شد؛ بعد سه بر دو شد و همه ناامید شده بودند؛ من در دقیقه 90 یک پاس عمقی به علیرضا اکبرپور دادم که تازه وارد زمین شده بود که روی همین توپ بازی سه بر سه شد. آن زمان قانون گل طلایی بود و تیمی که گل می زد برنده می شد؛ در دقیقه 117 با پای گرفته و خسته و کوفته یک موقعیت برایم پیش آمد و با تمام وجود چرخیدم و به سه کنج زدم تا به فینال آسیا برویم.

 

1597570

موسوی در دقیقه 90 بازی نیمه نهایی مقابل دالیان با این پاس زیبا، اکبرپور را در موقعیت گلزنی و به تساوی کشاندن (3-3) بازی قرار داد.

 

1597569

موسوی در دقیقه 117 بازی با دالیان در نیمه نهایی با به ثمر رساندن گل طلایی، استقلال را فینالیست کرد. (او در این بازی دبل کرد.)

 

متولدین هشتاد فقط آن 3 دقیقه را دیده اند!

متاسفانه بازی با دالیان پخش نشد. بهترین بازی را هم من و هم تیم انجام دادیم و به فینال رفتیم. متاسفانه متولدین دهه هشتاد هم فقط آن سه دقیقه از فینال را دیده اند که من موقعیت ها را خراب می کنم  ولی نمی دانند که ما بعد از 24 ساعت و بدون هیچ گونه امکانات و ماساژور و در حالی که پای همه مان از بازی قبل گرفته بود با تمام وجود بازی کردیم. هر چه زدیم نشد، روزمان نبود. مثل بازی با استرالیا که ما باید هفت هشت ده تا گل می خوردیم. متولدین هشتاد که بازی های قبلی را ندیدند گفتند که افتضاح بودید ولی ما همه تا دقیقه نود عالی بازی کردیم.

 

1597571

برخلاف بازی نیمه نهایی در دیدار فینال علی موسوی نتوانست از موقعیت های گلی که برایش به وجود آمد استفاده کرده و باعث قهرمانی تیمش شود.


محمد مومنی از بازیکنان استقلال در آن دوره نیز در بخشی کوتاه از این آیتم حضور یافت. او در خصوص شرایط خاص بازی با جوبیلو گفت: "شرایطی که قبل از مسابقه برایمان پیش آمد یک مقدار کار را سخت کرد. پرویز برومند در دروازه نبود و آقای یحیوی دروازه بان بود. سهراب بختیاری زاده را در دفاع میانی نداشتیم. مشکلاتی که شب قبل از مسابقه داشتیم هم جزو دلایلی بود که اجازه نداد ما به موفقیت دست پیدا کنیم."

 

علی چینی، از دیگر بازیکنان استقلال در آن دوره امیدوار است که تیم فعلی بتواند سومین ستاره را کسب کند: "من در نیمه دوم (بازی فینال) به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمدم و در نهایت ما دو بر یک بازنده بازی شدیم و نتوانستیم ستاره سوم را برای استقلال به ارمغان بیاوریم. امیدوارم که امسال این اتفاق مهم بیافتد و استقلال با این تیم قدرتمندی که دارد ستاره سوم را کسب کند."

دیدگاه‌ها