کد خبر : 1753365 | 14 اردیبهشت 1400 ساعت 18:33 | 62.5K بازدید | 13 دیدگاه

درخواست میزبانی آبی ها از الهلال، جنجال برانگیز شد

جنگ مجازی عربستانی ها بر سر استقلال و تراکتور

هواداران النصر و الهلال بر سر اینکه مکان برگزاری دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کدام کشور باشد، وارد یک جنگ مجازی شده اند.

جنگ مجازی عربستانی ها بر سر استقلال و تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، با پایان مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، چهره تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد که طی آن دو تیم از ایران باید به مصاف دو تیم عربستانی بروند و از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از آغاز این رقابت ها مشخص کرده بود در مرحله یک هشتم نهایی چه تیم هایی میزبان خواهند بود، پس طبق قوانین باید استقلال در تهران پذیرای الهلال باشد و النصر نیز در ریاض به مصاف تراکتور برود.


اما با وجود میزبانی ریاض و جده از تیم های فولاد و استقلال در خلال برگزاری مرحله گروهی، به نظر می رسد هنوز مشکلات حضور تیم های ایرانی و عربستانی در کشور دیگر حل نشده و صرفا به دلیل اپیدمی ویروس کرونا و متمرکز برگزار کردن این رقابت ها، میزبانی 2 گروهی که تیم های ایرانی در آن حاضر هستند به عربستان اعطا شد.


چند روز پیش دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما اعلام کرد هنوز برای مکان برگزاری دیدارهای النصر با تراکتور و همچنین استقلال با الهلال تصمیمی گرفته نشده و مشخص نیست این دو بازی در کجا برگزار خواهد شد و حتی ممکن است تمامی بازی های مرحله یک هشتم نهایی در یک کشور به صورت متمرکز برگزار شود.


با این وجود، خبر درخواست رسمی استقلال برای میزبانی از الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حسابی در عربستان جنجال به پا کرد. خالد الشنیف خبرنگار معروف عربستانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مدیریت باشگاه استقلال فردا درخواستی را به AFC ارسال خواهد کرد تا در دیدار با الهلال از این تیمی میزبانی کند. این در حالی است که AFC به دنبال برگزاری دیدارهای مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی به صورت متمرکز در یک کشور بی طرف است.»


انتشار توئیت خالد الشنیف به صحنه ای برای جدال مجازی میان هواداران الهلال و النصر تبدیل شد. الهلالی ها مدعی هستند مطابق با قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با برگزاری بازی های نمایندگان ایران و عربستان، باید دیدارهای این مرحله در یک کشور بی طرف برگزار شود. اما النصری ها معتقدند که میزبانی این مرحله حق طبیعی آنها و استقلال است و در صورتی که الهلال از حضور در تهران خودداری کند، باید از دور رقابت ها کنار رود و با جریمه سنگینی از سوی AFC مواجه شود.

 


در زیر تعدادی از توئیت های هواداران النصر و الهلال را با یکدیگر مرور می کنیم:

 

 

1597908

 

توئیت خالد الشنیف که در آن ذکر شده است استقلال برای میزبانی از استقلال، فردا یک درخواست را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد کرد.

 

 

1597909

 

هر تیم صدرنشینی حق دارد در زمین خود بازی کند

 

 

1597910

 

همه ما به دنبال حق هستیم
 همه ما با تیم ایرانی هستیم

 

 

1597911

 

تصویری که هواداران النصر در توئیتر منتشر کرده اند مبنی بر اینکه میزبانی مرحله یک هشتم نهایی، حق هر دو تیم است.

 

 

1597912

 

   من آرزو می کنم در این مسابقات انصاف داشته باشم. این انصاف نیست که من در زمین حریف بازی کنم و در زمین خودم قادر به بازی کردن نباشم. این نوع فوتبال اوج بی انصافی است. امیدوارم AFC به هر باشگاهی حق خود را بدهد در غیر این صورت قهرمانی شما برای همه افراد خنده آور خواهد بود.

 

 

 

1597913

 

حق استقلال همانند حق النصر است.
 راه حل این مسئله، استادیوم های بی طرف است، زیرا رفتن به ایران دشوار است و این یک تصمیم مستقل توسط کشور و به دلیل عدم وجود سفارت در آنجا است. بنابراین، النصر در عراق باید با تیم ایرانی بازی کند و من کربلا را توصیه می کنم.

 

 

1597914

 

این سیستم برای همه روشن است.
مسابقات باشگاه های عربستانی در برابر تیم های ایرانی در ورزشگاه های بی طرف برگزار می شوند،
والسلام، ختم کلام!

 

 

1597915

 

یکی از اساسی ترین حقوق صدرنشین هر گروه، بازی در خانه خودی است.

 

 

 

1597916

 

90 هزار تماشاگر و ورزشگاه آزادی در تهران، آنها منتظر الهلال هستند. 
مسئله ساده است، اگر الهلال از بازی در آنجا امتناع ورزد،کناره گیری می کند.
و برای دومین بار از بازی های اخراج می شود.
و الهلال میانجیگری با فدراسیون را آغاز می کند تا مجازات نشود.
(کنایه به حذف الهلال از دوره قبلی و رایزنی ها برای عدم محرومیت این تیم توسط فدراسیون فوتبال عربستان)

دیدگاه‌ها