کد خبر : 1757000 | 01 خرداد 1400 ساعت 11:17 | 53.2K بازدید | 1 دیدگاه

من اینجا هستم که دنیا را تکه تکه کنم!

خشم تانک آمریکایی از غیبت در المپیک

جی دن کاکس بعد از اینکه به صورت قطعی حضور در المپیک را از دست داده، قصد بازگشت به وزن 92 کیلوگرم را دارد.

خشم تانک آمریکایی از غیبت در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، جی دن کاکس قهرمان کشتی آزاد جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که خودش را برای یک رقابت هیجان انگیز در انتخابی تیم ملی آمریکا با کایل اسنایدر آماده می کرد، به خاطر دیر رسیدن به وزن کشی رویای حضور در المپیک را برای خود از دست رفته دید. 


این قهرمان کشتی آمریکا که با یک پادکست اینترنتی در مورد اضافه وزن خود در جریان مسابقات انتخابی آمریکا به صحبت پرداخته است. بنابر صحبت‌های کاکس که از سوی خانه کشتی منتشر شده، ساعت وزن‌کشی توسط مربی اختصاصی وی کوین جکسون (که از اعضای فدراسیون کشتی امریکا نیز می‌باشد) اشتباها به وی اطلاع داده شده بود. کاکس در توضیح این اتفاق گفت: "شب قبل به من گفته شد که وزن‌کشی بین ساعت ۸ تا ۸:۳۰ خواهد بود. ما ساعت ۷:۲۵ به محل مسابقات رسیدیم و درحالی که مشغول گرم کردن بودم از دیگران شنیدیم که زمان وزن‌کشی ساعت ۸ تمام خواهد شد. از آن لحظه من تمام تلاشم را کردم که گرم‌های اضافه را کم کنم، در حالی که فقط ۳ تا ۵ دقیقه باقی مانده بود. وقتی اولین بار روی باسکول رفتم ۰٫۱ کیلوگرم سنگین‌تر بودم. مدتی بعد با وزن ۹۶٫۹ وزن‌کشی کردم. در آن لحظه فکر کردیم که همه چیز مرتب است و وزن من پذیرفته شده. دو ساعت بعد متوجه اتفاق شدم."


طبق گفته مقامات فدراسیون کشتی امریکا ساعت دقیق مراسم وزن‌کشی در پیامی واتس‌اپی به کاکس اطلاع داده شده بود، پیامی که توجه کاکس را به خود جلب نکرده بود. کاکس البته در ادامه صحبت‌هایش گفت که با وجود آن اشتباه همچنان به مربی خود اعتماد کامل دارد و به کار با وی به عنوان یکی از بهترین مربیان جهان ادامه خواهد داد.


نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ اعلام کرد که پس از مشاوره حقوقی کارشناسان با قبول رای فدراسیون کشتی آمریکا از شکایت اولیه خود صرف نظر کرده است. طبق گفته کاکس وی برای این شکایت باید ۶۰ هزار دلار هزینه می‌کرد. هزینه‌ای که در هر صورت منجر به برگزاری کشتی اضافه با کایل اسنایدر نمی‌شد.

 

1604116


قهرمان جهان که از رفتارهای برخی مقامات فدراسیون کشتی امریکا و همینطور تعدادی از طرفداران کشتی این کشور در شبکه‌های مجازی به شدت عصبانی بود. گفت: "در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در وزن ۹۲ کیلوگرم شرکت خواهم کرد، قهرمان جهان می‌شوم و سپس برای جهانی ۲۰۲۲ به وزن ۹۷ کیلوگرم رفته و جایگاه حقیقی خود را پس می‌گیرم. تا هر زمانی که بخواهم کشتی بگیرم حاکم ۹۷ کیلوگرم خواهم بود. خشم خدا را بر این افراد نازل خواهم کرد، خشم خدا!"


جیدن کاکس اعلام کرد که همین صحبت‌ها را در یک گفتگوی تلفنی به بیل زادیک مربی تیم ملی کشتی امریکا نیز اعلام کرده است: "من اینجا هستم که دنیا را تکه تکه کنم. این حرف‌ها از روی خشم و نفرت نیست. اتفاقی است که خواهد افتاد. می‌خواهم به همه مردم چیزی که در دو سال قبل نشان دادم را باز هم نشان بدهم که من بهترین کشتی‌گیر دنیا هستم."


بر اساس قوانین اعلام شده توسط فدراسیون کشتی امریکا، مدال‌آوران مسابقات المپیک بدون کشتی انتخابی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ کشتی خواهند گرفت و کاکس با اذعان به توانایی بالای کایل اسنایدر گفت که با اطمینان از کسب مدال المپیک توسط اسنایدر خود را برای شرکت در مسابقات جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم آماده خواهد کرد. اما در صورت عدم موفقیت اسنایدر در المپیک توکیو کاکس آماده حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم است.


کاکس با اشاره به اینکه برنامه اولیه وی حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات المپیک توکیو بود گفت که پس از مشورت با مربی خود کوین جکسون تصمیم گرفت تا وزن ۹۷ کیلوگرم را انتخاب کند چرا که کایل اسنایدر بر اساس آمار کشتی‌گیر بهتری نسبت به دیوید تیلور بوده و وی علاقه‌مند به رقابت و شکست بهترین کشتی‌گیران است! کاکس با اعلام اینکه رسیدن به وزن ۹۲ کیلوگرم برای وی چندان دشوار نخواهد بود مشخص کرد که پیش از شرکت در مسابقات جهانی در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان و همینطور یاشاردوغو ترکیه در همین وزن کشتی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها