کد خبر : 1757233 | 02 خرداد 1400 ساعت 12:32 | 65.9K بازدید | 19 دیدگاه

آنطور که گفته می شود هیچ چیز ساده نیست؛

هفت خان سپاهان برای شکست پرسپولیس

پیروزی 5 بر یک مقابل مس رفسنجان بار دیگر شرایط سپاهان را نسبت به پرسپولیس در موقعیت بهتری قرار داده است.

هفت خان سپاهان برای شکست پرسپولیس 

به گزارش "ورزش سه"، رقابت برای کسب قهرمانی لیگ برتر اگرچه در هفته های ابتدایی میان چند تیم وجود داشت و صدر جدول میان آنها دست به دست می شد، ولی با بازگشت پرسپولیس از بازی های لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری بازی های معوقه سرخپوشان، ورق برگشت و آنها بار دیگر صدرنشین شدند. 


نیاز بود تا چند هفته ای از مسابقات سپری شود تا اهالی فوتبال بتوانند رقیب اصلی سرخپوشان در مسیر قهرمانی لیگ بیستم را تشخیص بدهند و مانند لیگ های هجدهم و نوزدهم، بار دیگر سپاهان اصلی ترین حریف بوده و هست؛ اما شاید اینبار ماجرا مانند لیگ های هجدهم و نوزدهم برای پرسپولیس و هوادارانش خوب تمام نشود.


شاگردان محرم نویدکیا آرام آرام با پشت سر گذاشتن نقاط ضعف توانستند صدر جدول را تسخیر کنند، ولی علی رغم اینکه آمار فوق العاده ای در گلزنی داشتند، هنوز زیاد گل می خوردند؛ این مشکل پس از شکست 3 بر 1 مقابل پدیده مشهد حل شد و حالا آنها با توجه به همین موضوع دست بالاتر را نسبت به پرسپولیس دارند.


سپاهان همین حالا با یک بازی بیشتر و با رقم زدن تفاضل گل 3+ نسبت به رقیب تهرانی صدر جدول را از آن خودش کرده و اگر سبزپوشان اصفهانی بتوانند حتی یک امتیاز از پرسپولیس بگیرند، کار برای سرخپوشان در ادامه مسیر بسیار سخت تر از سپاهان دنبال خواهد شد.

 

با هم در ادامه نگاهی خواهیم داشت به هفت بازی باقی مانده سپاهان و شرایط رقیبان این تیم...

 

ماشین سازی؛ اینبار مساوی نمی‌شود
هفته 24 ام رقابت های لیگ بیستم با مصاف ماشین سازی برای سپاهان همراه خواهد بود؛ جایی که آنها در ورزشگاه خانگی باید به مصاف ماشین سازی بروند که در رتبه انتهایی جدول اصلا شرایط خوبی ندارد. این دیدار در مرحله رفت با تساوی 3 بر 3 تمام شد ولی بعید به نظر می رسد در دیدار برگشت سپاهان اجازه گرفتن امتیاز به شاگردان اکبرپور را بدهد.

 

 

مصاف در فولاد آره‌نا؛ شاید سخت ترین مسابقه 
طلایی پوشان اصفهانی که اکنون با کسب 48 امتیاز از 23 مسابقه، رتبه اول را با زدن 42 گل و دریافت 21 گل (تفاضل 21+) از آن خودشان کرده اند، یکی از سخت ترین مصاف‌هایشان را مقابل فولاد خوزستان در فولاد آره نا برگزار خواهند کرد؛ دیدار رفت این مسابقه با تساوی یک بر یک تمام شد و آمار شاگردان نکونام در ورزشگاه خانگی حکایت از سخت بودن این مسابقه برای سپاهانی ها دارد؛ حتی شاید بتوان این مسابقه را سخت ترین مصاف طلایی پوشان و یکی از تعیین کننده ترین دیدارها در راه قهرمانی دانست.

 

مصاف با تیمِ تارتار؛ این پیروزی سخت به دست می آید
سال گذشته بود که تیم فوتبال پیکان در هفته پایانی مقابل سپاهان به تساوی یک بر یک دست یافت؛ همین نتیجه برای از دست رفتن سهمیه آسیایی سپاهان کافی بود و پیکان هم در لیگ ماندنی شد. دیدار رفت این مسابقه به سختی با نتیجه 2 بر 1 به سود طلایی پوشان در شرایطی به دست آمد که بازیکنان سپاهان در پایان بازی از سخت بودن این مسابقه حرف زدند و اینکه پرتاب های بلند اوت حسابی کار آنها را با مشکل مواجه کرده است. قطعا حتی اگر شاگردان نویدکیا در پایان دیدار برگشت موفق به کسب هر سه امتیاز شوند، این پیروزی بی شک به آسانی به دست نخواهد آمد.

 

مصاف با آبادانی ها در اصفهان؛ فقط روی کاغذ ساده 
صنعت نفت یکی از تیم های قدرتمند نیم فصل اول لیگ بیستم بود، ولی در همین روزها سپاهان از معدود تیم هایی بود که توانست در ورزشگاه تختی آبادان شاگردان سیروس پورموسوی را با گلی که در دقایق انتهایی بازی توسط مهدی زاده مدافع وسط تیم به ثمر رسید، با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد. به نظر می رسد طلایی پوشان اصفهانی با توجه به فرم کاملا بهتری که نسبت به دیدار رفت دارند و همینطور شرایط نامساعدتر طلایی پوشان آبادانی، یکی از راحت ترین پیروزی هایشان را در این مسابقه کسب کنند.

 

1598932

 

سفر به مشهد؛ جایی که تغییر شروع شد 
سپاهانِ محرم نویدکیا پس از شکست مقابل شهرخودرو در ورزشگاه نقش جهان بود که کاملا دگرگون شد. حالا 11 هفته پس از این مسابقه که با شکست 3 بر 1 خانگی همراه شد، 12 مسابقه برگزار کرده اند و تنها 5 بار دروازه آنها باز شده است. 11 مسابقه در لیگ برتر با 9 پیروزی و 2 تساوی همراه بوده است و یک پیروزی هم مقابل خوشه طلایی شاگردان محرم نویدکیا را به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی رسانده است. بی شک بازی در ورزشگاه امام رضا می تواند یکی از روزهای سخت سپاهان برای رسیدن به ششمین عنوان قهرمانی باشد ولی با توجه به روندی که طلایی پوشان پس از شکست مقابل پدیده آغاز کرده اند، شکست این تیم در مشهد و جبران باخت دیدار رفت اصلا دور از دسترس نیست.

 

دیدار با همشهری در خانه؛ پای مجتبی در میان است 
هر چقدر مصاف پرسپولیس و ذوب آهن که قرار است روز آینده در فولادشهر برگزار شود، سخت است، به همان اندازه دیدار هفته 29 ام لیگ بیستم نیز برای سپاهان سخت خواهد بود؛ حتی اگر این مسابقه در اصفهان و به میزبانی سپاهان برگزار شود. دیدار رفت این دو تیم در شرایطی برگزار شد که طلایی پوشان استارت پیروزی ها و روزهای خود را آغاز کردند و البته پایان رحمان رضایی در ذوب آهن هم رقم خورد. در مسابقه برگشت اما مجتبی حسینی هدایت سبزپوشان را برعهده خواهد داشت که در نیم فصل اول موفق شد در زمین گل آلود مسجد سلیمان، تیم محرم نویدکیا را شکست دهد. پیروزی در این مسابقه هم به سادگی به دست نخواهد آمد.

 

خان آخر؛ تهران؛ ورزشگاه آزادی 
قهرمانی در این ورزشگاه احتمالا یکی از فانتزی های ذهن محرم نویدکیا و مردم اصفهان است. جایی که در صورت رقم خوردن این مهم، آنها در مقابل هواداران دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران و در ورزشگاه خانگی آنها، جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد. اگر استقلال در روز پایانی شانس قهرمانی نداشته باشد و کسب سهمیه آسیایی هم قطعی شده باشد، شاید هواداران این تیم ترجیح بدهند که در صورت ادامه داشتن رقابت تا این مسابقه، سپاهان جام قهرمانی را بالای سر ببرد؛ به هر حال اما این مسابقه را می توان در کنار دیدار برابر فولاد خوزستان از تعیین کننده ترین و سخت ترین مسابقات سپاهان در مسیر کسب ششمین قهرمانی لیگ برتر عنوان کرد. البته سپاهان در دیدار رفت خیلی راحت حساب کار را با نتیجه 2 بر صفر در نقش جهان به نام خود زد ولی در دیدار برگشت با تغییر مربی شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ها