کد خبر : 1758103 | 06 خرداد 1400 ساعت 13:05 | 114.2K بازدید | 36 دیدگاه

رونمایی از بهترین نایب قهرمان لیگ ایران؛

پرسپولیس - سپاهان؛ میلی‌متری‌ترین قهرمانی تاریخ!

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با ۴۸ امتیاز، رقابت ویژه‌ای برای رسیدن به جام قهرمانی دارند.

 پرسپولیس - سپاهان؛ میلی‌متری‌ترین قهرمانی تاریخ!

 

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت پس از چهار سال قهرمانی، این فصل نیز فرم ویژه خود را حفظ کرده و رقابت صدرنشینی را با تیم سپاهان و البته استقلال ادامه می‌دهند.

 

پرسپولیس در سال‌های اخیر تقریبا توانست تمام مدعیان را از پیش رو بردارد و به عنوان قهرمانی برسد اما نکته جالب این است که سپاهان، استقلال و تراکتور به عنوان مدعیان جدی هرگز نتوانستند تا هفته‌های اخیر پیش بیایند و در نهایت نیز بهترین اختلاف امتیازشان را در لیگ هجدهم رقم زدند که سه امتیاز بود.

 

1605917

 

* پرسپولیس؛ همچنان با میانگین قهرمانی


ولی این فصل سپاهان و پرسپولیس در فاصله ۷ بازی تا پایان، هم امتیاز هستند و میانگین امتیازشان نیز ۲.۰۸ امتیاز است. در لیگ برتر ایران هرگز تیم‌های نایب‌قهرمان به مرز ۶۰ امتیاز نرسیدند اما این فصل در صورت ادامه روند، فرصت رکوردشکنی وجود خواهد داشت و حداقل به ۶۲ امتیاز خواهند رسید.

 

در فصول اخیر پرسپولیس تا هفته بیست و سوم، حداقل ۴۵ امتیاز را داشته و حالا موفق شده به ۴۸ امتیاز برسد. نکته مثبت برای پرسپولیس این است که آنها دیدار با استقلال و سپاهان را پشت سر گذاشتند و در ادامه سخت‌ترین دیدارشان مقابل فولاد و تراکتور خواهد بود که در دوره افت هستند.

 

پرسپولیس در دور رفت از این ۷ بازی، ۱۸ امتیاز کسب کرد و حالا اگر دوباره موفق به تکرار نتایج دور رفت شود، ۶۶ امتیازی خواهد شد که یک امتیاز ویژه خواهد بود.

 

بهترین آمار پرسپولیس تا هفته بیست و سوم، در فصل ۹۶-۹۷ بود. جایی که ۵۴ امتیاز به دست آوردند و در نهایت لیگ را با ۶۴ امتیاز به پایان رساندند. نکته جالب این که تیم نایب قهرمان ۵۵ امتیاز کسب کرد و در واقع شاگردان برانکو با دو امتیاز دیگر هم می‌توانستند قهرمان شوند!

 

 

* بهترین نایب قهرمان تاریخ در لیگ بیستم؟


در چهار سال اخیر بهترین تیم نایب قهرمان ۵۸ امتیاز کسب کرد و پس از آن در لیگ شانزدهم، ذوب آهن ۵۷ امتیازی شد. ضعیف‌ترین نایب قهرمان نیز فصل گذشته بود که استقلال ۵۳ امتیاز به دست آورد.

 

فصل گذشته اختلاف پرسپولیس با تیم نایب قهرمان ۱۴ امتیاز بود. یعنی سرخپوشان با یک امتیاز از ۷ بازی پایانی نیز می‌توانستند عنوان قهرمانی را تصاحب کنند.

 

حالا اما به نظر نمی‌رسد که سپاهان به سادگی کوتاه بیاید و کار پرسپولیس ساده نخواهد بود. سرخپوشان به حداقل ۵ پیروزی برای حفظ میانگین قهرمانی نیاز دارند و شاید حتی در این صورت نیز جام را از دست بدهند؛ این یکی از میلی‌متری‌ترین کورس رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر ایران است و البته شاید بهترین نایب قهرمان فوتبال ایران نیز از دل آن بیرون بیاید.

دیدگاه‌ها