کد خبر : 1758695 | 09 خرداد 1400 ساعت 14:36 | 35K بازدید | 3 دیدگاه

آمار بسیار خوب انصاری فرد ملی و باشگاهی؛

این قاتل بالفطره و شماره ۱۰ همیشگی تیم‌‌ملی (عکس)

کریم انصاری‌فرد، دوازدهمین سال حضور در تیم ملی را سپری می‌کند.

 

به گزارش "ورزش سه"، از ناکامی در فتح جام ملتها با افشین قطبی تا پیروزی شش گله مقابل بحرین و سپس صعود شیرین به جام جهانی و حضور در برزیل. از باخت مقابل عراق در جام ملتهای  ۲۰۱۵ تا صعود شیرین با کارلوس کی‌روش به جام جهانی روسیه. از قرارگیری در آستانه صعود به مرحله حذفی جام جهانی 2018 تا باخت مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملتها و حالا تلاش برای سومین حضور متوالی در جام جهانی؛ نام مشترک تمام این رویداد چه کسی است به جز کریم انصاری‌فرد؟

 

مهاجم اردبیلی فوتبال ایران که 18 سالگی به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد و پس از کسب دو کفش طلا به فوتبال اروپا رفت، حالا دوازدهمین سال حضور در تیم ملی را سپری می‌کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تا جام جهانی به مرز ۱۰۰ بازی ملی نیز خواهد رسید. او در این مدت 27 گل ملی هم زده و گلزنی به تیم‌های بزرگ را در کارنامه اش دارد.

او اولین گلش را به ایسلند زد و آخری را هم مقابل سوریه با مهارتی ویژه در کنترل توپ، فریب مدافع حریف و شوتی تماشایی به سمت دروازه. در این بین البته چند گل مهم نظیر گلی که در جام جهانی به پرتغال زد هم دیده می‌شود.

 

 

انصاری فرد با تمام این کارنامه درخشان، هنوز 31 سال دارد و تازه در قواره مهاجمی پخته و باتجربه ظاهر شده است. او این فصل 14 گل با پیراهن آاک آتن به ثمر رسانده و این نشان می‌دهد که با آمادگی بالا پای به اردوی تیم ملی گذاشته و به استقبال مرحله مقدماتی جام جهانی می‌رود. او تاکنون در شش تیم خارجی بازی کرده و نشان داده که همچنان می‌تواند مشتریانی را در اروپا متوجه خود کند.

 

با تمام این تفاسیر، اگرچه طارمی و آزمون مهاجمان اصلی تیم ملی محسوب می‌شوند اما کریم انصاری فرد باسابقه سه جام ملتها و دو جام جهانی، مهره ای ارزشمند در خط حمله خواهد بود. نکته جالب درباره پیراهن شماره 10 تیم ملی این است که نزدیک به سه دهه در اختیار مهاجمانی اردبیلی بوده؛ از علی دایی تا کریم انصاری فرد که حالا برای سومین جام جهانی تقلا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها